Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raster afdrukken, hoe doe je dat??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Raster afdrukken, hoe doe je dat??

Hallo allemaal,

In PS7 kan ik keurig een raster over een foto maken, maar nu wil ik de foto ook afdrukken met het raster zichtbaar.
    Hoe doe je dat, want ik krijg alleen de foto, en niet het raster.

Ik heb dit nodig om verhoudingen in foto's beter zichtbaar te maken.

Hans
    Hans

Oly C5050z Tcon17+RaynoxDCR720
    KM D5D 18/70+28/105+70/210+3600HS

is het een grote foto?

anders kan het gemakkelijk door "print screen" in te drukken, dan nieuw in photoshop, dan plakken.

Dan heb je echt een screenshot, dus ook het raster.

Is de foto groten als je scherm resolutie dan moet je een capture programma gebruiken als "snag-it" die scrolled dan ook nog is..

ik hoop dat je er wat aan hebt,

Ruud bakker
    Whoot Whoot! nu Fuji S7000
    YES YES Eindelijk heb ik mijn 505V!
    Joehoe! Eindelijk een Digicam CASIO QV!

Comment

Gewoon dat raster even tekenen. Het makkelijkste lukt dat in een vectorprogramma, waar je makkelijk een lijntje kan kopiëren over vaste afstanden. Dat bestand open je in fotoshop als extra laag op je afbeelding.

Als je niet beschikt over een vectorprogramma, overtrek je het raster met het lijngereedschap (standaard staat dat raster op "magnetisch", dus als je rasterlijntjes 1 pixel breed zijn, dan zou je ook een accuraat raster moeten hebben).

Eens je dat raster hebt, kan je dat voor al je andere foto's ook gebruiken. En je behoudt de kwaliteit van je origineel (want ik kan me voorstellen dat dit ernstig kan achteruit gaan als je via een screendump werkt).
      Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Hartelijk dank voor de snelle reakties.

Het is inmiddels gelukt dmv een patroon op een transparante laag te maken.

Groetjes, Hans
        Hans

Oly C5050z Tcon17+RaynoxDCR720
        KM D5D 18/70+28/105+70/210+3600HS

Comment

Working...
        X