Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hardwarevereisten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: hardwarevereisten

    Oorspronkelijk geplaatst door Lordje Bekijk bericht
    ........ Idem voor Packard Bell.
    loopt hier als Usain Bolt.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #17
      Re: hardwarevereisten

      Oorspronkelijk geplaatst door Lordje Bekijk bericht
      Ik werk in de informatica sector en de uitval bij pavilion is zeer hoog. Op dit moment zijn iets beter maar mijden is het beste. Idem voor Packard Bell.

      Sent from my iPhone using Forum Runner
      wel ik werk nu toch ook al meer dan 3 jaar met een pavilion, meer bepaalde m9380be

      heb eigenlijk niet zoveel problemen gehad buiten de ventilator van de videokaart die het na 2 jaar begaf en videokaart dus vervangen

      voor de rest geen problemen
      Mijn website: http://www.michelpyck.be

      Comment


      • #18
        Re: hardwarevereisten

        Oorspronkelijk geplaatst door Lordje Bekijk bericht
        Ik werk in de informatica sector en de uitval bij pavilion is zeer hoog. Op dit moment zijn iets beter maar mijden is het beste. Idem voor Packard Bell.

        Sent from my iPhone using Forum Runner
        Dat had ik al door vandaar mijn reactie.
        Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
        flickr

        Comment


        • #19
          Re: hardwarevereisten

          Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
          Dat had ik al door vandaar mijn reactie.
          ik werk ook in de IT en ik kan u op mijn beurt zeggen dat Acer een veel minder goede score heeft bij ons, of wel een goede score voor wat aantal defecten/fallouts betreft, 't is maar hoe je het bekijkt .....
          Mijn website: http://www.michelpyck.be

          Comment


          • #20
            Re: hardwarevereisten

            Ik werk intussen sedert augustus 2004 met een HP pavilion, enkel de ventilator heb ik twee jaar terug moeten vervangen. Een uitspraak zoals 'de uitval bij pavilion is zeer hoog' verwekt bij mij enkel een glimlach terwijl ik deze reactie op mijn oude pavilionnetje intik.

            Comment


            • #21
              Re: hardwarevereisten

              K'moet eerlijk zeggen dat ik ook nog geen problemen heb gehad met mijn HP pavilion laptop. Deze is nu 2.5 jaar.
              Ook professioneel werken we uitsluitend met HP/compaq materiaal. Maar dat is wel "gedragen" door een 3 jaars on site/next business day contract (en de professionele versies van toestellen). Iets wat HP 100% nakomt.
              Wat in de toestellen zit tussen verschillende merken is trouwens zowat hetzelfde. Zoveel fabrikanten van processoren/moederborden/grafische kaarten, ... zijn er niet. En de meeste merken komen gewoon uit dezelfde fabrieken. Dus op de lijn naast je HP, komt daar dan een Macbook pro of acer passeren.
              Kies dus gewoon wat je aanstaat : De snelheid wordt meest gedragen door de prijs die je betaalt. En vanaf een bepaald niveau moet je veel meer betalen (lees vlotjes het dubbele) voor amper wat snelheidswinst...
              Groeten,

              Polleke

              Comment


              • #22
                Re: hardwarevereisten

                Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
                Beste, ik weet niet hoe dit met de desktops van hp zit, maar de laptops van hp zijn alles behalve duurzaam te noemen. Ik heb er hier 2 defecte na een veel te korte levensduur. Mijn oude acer laptop is nog altijd in gebruik door mijn moeder.

                Kijk ook eens bij tones, daar kan je zelf een pc samenstellen naar uw behoefte of een merk zoals acer of asus kiezen. Linkje

                Voor 1134,36€ heb je daar een desktop met photoshop CS5.5

                http://www.tones.be/desktops Daarna professional selecteren, middelste desktop selecteren.


                Bij ons op het werk gebruiken ze ook enkel laptops van HP. Dat zijn dan nog de laptops van de zeg maar professionele tak. Man Man....... grotere rommel bestaat er gewoon niet. Mijn vorige laptop heeft op 4 jaar tijd 3 moederborden gehad. En ik ben niet alleen. Iedereen bij ons heeft meerdere moederborden defect gehad. Ne laptop vanzeg maar den Aldi aan de helft van de prijs is stukken beter, en 3 jaar waarborg. Mij zal je nooit met een HP zien, tenzij die van mijn werk.

                Ga voor een ASUS of Acer of ....... Mac

                Comment


                • #23
                  Re: hardwarevereisten

                  misschien eventjes opmerken dat ik niet van plan ben een laptop aan te schaffen, maar een desktop (tower)
                  Mijn website: http://www.michelpyck.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: hardwarevereisten

                    Bij den Aldi hadden ze vorige woensdag weer computers in de aanbieding.
                    Als ze er nog hebben, dan koop je voor 500 euro een PC die zeker snel genoeg is voor fotobewerking.

                    Als je echt grote videomontages wil maken, en als dat snel moet gaan, dan kan het misschien wel handig zijn om meer uit te geven. Maar om af en toe eens een flimpje te monteren zal die Medion ook snel genoeg zijn.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: hardwarevereisten

                      Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                      Bij ons op het werk gebruiken ze ook enkel laptops van HP. Dat zijn dan nog de laptops van de zeg maar professionele tak. Man Man....... grotere rommel bestaat er gewoon niet. Mijn vorige laptop heeft op 4 jaar tijd 3 moederborden gehad. En ik ben niet alleen. Iedereen bij ons heeft meerdere moederborden defect gehad. Ne laptop vanzeg maar den Aldi aan de helft van de prijs is stukken beter, en 3 jaar waarborg. Mij zal je nooit met een HP zien, tenzij die van mijn werk.

                      Ga voor een ASUS of Acer of ....... Mac
                      Bij ons op het werk werken ze ook met niets anders dan HP's (desktops, laptops, servers, ...). Dus ook toestellen van de professionele tak : heb nog geen enkel nieuw moederbord zien steken (en dat gaat zowel over nieuwe als oudere (lees 6-7 jaar) toestellen...
                      Blijkbaar gebruiken wij andere HP toestellen...
                      Groeten,

                      Polleke

                      Comment


                      • #26
                        Re: hardwarevereisten

                        Oorspronkelijk geplaatst door pin13689 Bekijk bericht
                        dus jij hebt exact hetzelfde systeem en daarbij een ssd gestoken ?

                        is die ssd dan ook opstartschijf of als tweede schijf waarop je je program files zet ?
                        Sorry voor de wat latere reactie, Vermits mijn toestel reeds een 1/2 jaar oud is en ik "slechts" over 10G geheugen beschik is dit niet 100% hetzelfde toestel. Ook de video kaart heeft een iets mindere specificatie, maar het beschikt wel over dezelfde I7 processor. Dit systeem werkt erg vlotjes met LR4 en PS5.5, dus als je hogere specificaties hebt zal het mijn inziens zeker niet slechter presteren. Dit is overigens reeds mijn 4de HP pavillion en ik heb er nooit problemen mee gehad. Ooit heb ik een videokaart moeten vervangen. Dit gebeurde niet omwille van een defect maar omdat HP de actie ondernam om preventief alle bewuste kaarten in dat bepaalde toestel te vervangen, het was ruim buiten de garantieperiode en volledig gratis.
                        De SSD schijf in mijn huidig systeem wordt gebruikt voor het besturingssysteem en alle programma's. (C schijf)
                        De harde schijf van 2 TB (D schijf) wordt gebruikt voor de data.
                        Opstarten van programma's gebeurt nu razendsnel. (behalve de vreemde en occasionele vertraging waarvan ik reeds eerde sprak)

                        Comment


                        • #27
                          Re: hardwarevereisten

                          Oorspronkelijk geplaatst door ISO200 Bekijk bericht
                          Sorry voor de wat latere reactie, Vermits mijn toestel reeds een 1/2 jaar oud is en ik "slechts" over 10G geheugen beschik is dit niet 100% hetzelfde toestel. Ook de video kaart heeft een iets mindere specificatie, maar het beschikt wel over dezelfde I7 processor. Dit systeem werkt erg vlotjes met LR4 en PS5.5, dus als je hogere specificaties hebt zal het mijn inziens zeker niet slechter presteren. Dit is overigens reeds mijn 4de HP pavillion en ik heb er nooit problemen mee gehad. Ooit heb ik een videokaart moeten vervangen. Dit gebeurde niet omwille van een defect maar omdat HP de actie ondernam om preventief alle bewuste kaarten in dat bepaalde toestel te vervangen, het was ruim buiten de garantieperiode en volledig gratis.
                          De SSD schijf in mijn huidig systeem wordt gebruikt voor het besturingssysteem en alle programma's. (C schijf)
                          De harde schijf van 2 TB (D schijf) wordt gebruikt voor de data.
                          Opstarten van programma's gebeurt nu razendsnel. (behalve de vreemde en occasionele vertraging waarvan ik reeds eerde sprak)
                          ok, thanks voor de info
                          Mijn website: http://www.michelpyck.be

                          Comment


                          • #28
                            Re: hardwarevereisten

                            Ik moet bekennen dat ik niet alle reacties heb doorgelezen, maar toch even een reactie, want ik denk dat je meer kan krijgen voor minder geld!

                            Tweakers.net heeft in maart 2012 een best buy guide geschreven voor pc's. Daarbij gaat het wel om zelfbouw pc's, waar ze zelf onderdelen bij elkaar zoeken. Koop je deze onderdelen bijvoorbeeld allemaal bij alternate of azerty, dan kunnen ze de pc daar voor je in elkaar zetten en testen.
                            Specifieke fotografie pc;
                            intel core i7 2600k, 16gb intern, 2tb harde schijf, GeForce GTX 550Ti, 128GB SSD voor maar €1000.
                            Voor iets meer geld heb je alles nog net even een stukje sneller (€1300)

                            KLIK
                            (fotografie pc) en KLIK

                            In beide gevallen nog wel zonder windows.

                            Succes!

                            EDIT: Zowel salland.eu als azerty.nl bieden de best buy guide pc's geconfigureerd en al aan. KLIK en KLIK
                            Last edited by Pepijn; 1 april 2012, 19:57.
                            Nikon D90; Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR; Nikon AF-S 50mm f/1.8;

                            Comment


                            • #29
                              Re: hardwarevereisten

                              Oorspronkelijk geplaatst door pin13689 Bekijk bericht
                              dus jij hebt exact hetzelfde systeem en daarbij een ssd gestoken ?

                              is die ssd dan ook opstartschijf of als tweede schijf waarop je je program files zet ?
                              Een SSD gebruik je steeds als opstartschijf en zelden als dataschijf.
                              De reden daarvoor is dat een SSD uitzonderlijk goed presteert bij "korte" read/writes (tot 1000x sneller dan HDD) en nauwelijks beter dan een HDD bij het (langdurig) wegschrijven van grote databestanden. Daarom wordt vrijwel altijd een config aangeraden met een SSD als opstart en programma schijf en een klassieke "spinner" als data-opslag ... als je 't niet gelooft, kijk naar een AS-SSD benchmark (en google is uw vriend ..)
                              Als zelfverklaard IT'er zou je dat moeten weten ...
                              hoe je trouwens je "Program Files" op een tweede schijf zet moet je anders eens uitleggen? Bij mijn weten wordt dat door MS niet standaard ondersteund en de meeste procedures om dat (achterbaks) te doen leveren meestal een ergens kreupele Windows config op, bvb updates werken niet meer. (een paar uitzonderingen niet te na gesproken maar die zijn technisch gezien nogal ingewikkeld om uit te voeren)
                              De \Users structuren (en een paar daar aan verbonden of gelinkte mappen) verhuizen lukt dan weer wel en is een standaard ingebouwde optie in W7 ...

                              PS Pepijn heeft overschot van gelijk ... zelfbouw loont meer dan de moeite en is veel minder moeilijk dan men zou denken ... en voor gewone photo editing heb je geen gamers-videokaart nodig .. daar kan men dus fors op besparen.

                              Comment


                              • #30
                                Re: hardwarevereisten

                                Tijdens het installeren kan je gewoon kiezen waar je je programma's wil neerpoten. Als je dus een SSD steekt, en je software deïnstalleert, en daarna terug installeert op de SSD dan lukt dat zonder problemen.
                                Standaard worden de programma's inderdaad in de "program files" op je windows partitie geïnstalleerd, maar er is geen enkele reden waarom je ze niet elders zou installeren.
                                die map "program files" op een andere partitie verplaatsen zou ik niet doen...

                                Een SSD zou ik ook gebruiken om er het besturingssysteem op te plaatsen, maar bij een bestaand systeem is daar wel wat werk aan.
                                Groeten,

                                Polleke

                                Comment

                                Working...
                                X