Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beoordeling opdracht photoshop (2e module)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• beoordeling opdracht photoshop (2e module)

In januari ben ik begonnen met de 2e module Photoshop (avondonderwijs CTT).
    Eerlijk gezegd vind ik dat ik op een goed half jaar al heel wat bijgeleerd heb.
    De opdrachten beginnen ook wat moeilijker te worden en het leek me een goed idee om mijn 'creaties' hier eens te laten beoordelen...

Van de tips en of opmerkingen die ik hier krijg kan ik immers alleen maar bijleren, en daar is het me om te doen.

De opdracht was de volgende;

Ontwerp een fictieve cover voor een tijdschrift, geheel vrijblijvend.
    Wat het ontwerp op zijn minst moet bevatten is; laagstijlen, één of meerdere overvloeimodus, en een aanpassingslaag met een kleurcorrectie...

En dit is wat het (voorlopig) geworden is.

Maar ik heb nog tijd tot 26 maart, dus alle tips voor verbeteringen zijn welkom!

Update
    Last edited by fenix; 12 maart 2012, 10:23.
    Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

Re: beoordeling opdracht photoshop (2e module)

Persoonlijk zou ik "Kevin" niet doorzichtig/doorschijnend maken. Dus een laagmasker erop en met zwart hem terug naar boven halen. Alléé mijn gedacht hé.
    perman
    canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Volgens mij moet de puntkomma een dubbele punt zijn.
      De uitlijning van kop en quote vind ik niet netjes.
      Doorschijnnende zeker niet in het gezicht.
      Barcodes staan altijd op wit(dacht ik).
      Waarop wordt je beoordeeld? Op techniek of op ontwerp en artistikiteit of op beide?
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
        Persoonlijk zou ik "Kevin" niet doorzichtig/doorschijnend maken. Dus een laagmasker erop en met zwart hem terug naar boven halen. Alléé mijn gedacht hé.
        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Volgens mij moet de puntkomma een dubbele punt zijn.
        De uitlijning van kop en quote vind ik niet netjes.
        Doorschijnnende zeker niet in het gezicht.
        Barcodes staan altijd op wit(dacht ik).
        Waarop wordt je beoordeeld? Op techniek of op ontwerp en artistikiteit of op beide?
        Bedankt voor de opmerkingen.

Het gezicht had ik minder doorzichtig gemaakt met de techniek van 'doordrukken', misschien had ik dit beter met een masker gedaan?
        We worden beoordeeld op de de algemene presentatie, eigenlijk is het gewoon de bedoeling dat we hetgene we tot nu toe al geleerd hebben leren gebruiken in een praktisch voorbeeld. Voor originaliteit krijg je natuurlijk altijd extra punten :-)
        Ik heb een update geplaatst, is die beter?
        Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

Comment

Het voordeel als je dat doorzichtig maken met lagen doet, dat je makkelijk kan corrigeren.

Ik zag net bij een aantal tijdschriften dat er vaak een ondertitel staat, zoiets als Kick Off en er onder: hét voebalbalmagazine voor vlaanderen en dat dan op precies dezelfde breedte als de titel.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik zou hem zeker niet doorzichtig maken.
            Voor een voetbalmagazine is de cover ook veel te donker, Dat stadium zo in het groen (om bij het gras te passen neem ik aan?) is ook niet goed, gewoon de originele kleuren gebruiken (en misschien wat bijwerken om te verbeteren)
            Dat gras is volgens mij veel te close, ik zou een ruimer shot gebruiken van een voetbalveld (met een paar witte lijnen ofzo, de penalty zone bijvoorbeeld). Dat zou ik dan onder de hele titel leggen.

Als het echt de bedoeling is om te showen wat je geleerd hebt, is een voetbalmagazine misschien niet de beste keus. Uiteindelijk moeten je bewerkingen ook gepast zijn, en in functie van de inhoud. Niet omgekeerd.

Nu, ik weet niet hoe er beoordeeld wordt hé, misschien hoeft het geen realistische cover te zijn en moet je echt gewoon je photoshop-kunnen demonstreren...

O, en probeer misschien eens tekst te laten doorlopen achter die voetballer (zorg uiteraard dat het wel duidelijk blijft welk woord erachter staat)
            Wordt ook vaak gedaan
            Loccufier.be - MacBook Pro - Canon 60D - Olympus OM-1 - Canon 70-200 f4 IS L - Canon 17-85 - Zuiko 50mm f1.8 - Zuiko 28mm f2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fenix Bekijk bericht
              Ontwerp een fictieve cover voor een tijdschrift, geheel vrijblijvend.
              Hoewel pagina 18 genoemd wordt gaat het dus alleen om de cover? Dan vind ik € 4,95 wel aan de dure kant.

Verder: dat wit rondom de rode letters loopt niet helemaal aan alle kanten gelijk.

Comment

Bekijk de kalender op pagina 18

Wat moet de lezer er anders mee doen? Opeten? Schrijf gewoon:

Kalender op pagina 18

Datum en prijs in Comic Sans? Kies maar vlug een ander lettertype.

Exclusief interview
                met [naam]

Beter is:

Exclusief interview met
                [naam]

en de naam prominenter.

Witte lijn tussen titel en rest van cover is ook onnodig.

Comment

Nogmaals bedankt voor de opmerkingen;

Ik heb wat proberen rekening te houden met de tips en hier is een update (mag ik trouwens telkens een nieuwe foto als update plaatsen?)

Bedankt voor de tips...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fenix Bekijk bericht
                    Ik heb wat proberen rekening te houden met de tips en hier is een update
                    Bedankt voor de prijsverlaging.

Ik zou denk ik € 2,95 schrijven i.p.v. 2,95 eur of is dat laatste in België wel gebruikelijk? EUR 2,95 kan ook, maar dat is misschien te officieel.
                    Last edited by Leonidas; 12 maart 2012, 01:03.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                      Bedankt voor de prijsverlaging.

Ik zou denk ik € 2,95 schrijven i.p.v. 2,95 eur of is dat laatste in België wel gebruikelijk? EUR 2,95 kan ook, maar dat is misschien te officieel.
                      Ik heb ook dat nog aangepast.
                      Ik heb het even opgezocht, in België gebruikt men de BIN-normen en de mogelijke juiste notaties zijn 2,95 EUR of € 2,95.

Alweer een half puntje meer! :-)

Ik wil ook nog wel een heel nieuw ontwerp maken voor deze opdracht, maar het ontbreekt me aan inspiratie, en daar heb ik wel vaker last van

Comment

"Ik ben klaar voor Chelsea" staat over 4 regels verspreid en er zit nog altijd wat stadion voor zijn gezicht.

Comment

Ik ben geen kenner in voetbal, nog in deze materie om een cover te maken...
                          Van de cursus heb ik ook geen kaas gegeten dus weet niet wat je moet tonen of beheersen

Maar als ik met deze voorbeelden zo'n cover zou moeten maken:
                          De naam Kevin de Bruyne zou ik in een ander lettertype of in ieder geval groter dan de regel er boven maken.
                          Achter die regel zou ik dus wél een dubbele punt neer zetten (geen punt/comma of niets zoals in je update)

Ook zou ik die persoon op de voorgrond zetten en niet dat stadion en dat gras door hem heen laten schijnen.

Het close-up beeld van het gras zou ik als een soort banner hoogte aan houden, dus achter de naam van het blad...maar niet zo ver naar onder door laten lopen.
                          Dus ergens stoppen boven het hoofd van die persoon van het gras en het stadion foto achter hem door laten lopen.

Dan had ik ook als dat dan toch zo ver door moet lopen zeker een iets minder sterkere zoom foto van dat gras gebruikt. (vind het nu erg grof en te opvallend /afleidend zo)

Dit zelfde gras door het stadion zo opvallend door laten schijnen vind ik ook niet echt mooi , misschien die overloop (het gras) nog wat minder nadrukkelijk ?

Ik vind zelf een euro teken voor de prijs mooier staan dan de letters eur er achter

Maar nogmaals... ik heb geen verstand van dit soort dingen wat kan of moet , ik kijk alleen wat mij opvalt en ik zelf anders zou doen.....
                          Ik kan het nog lang niet, dus vind het best knap zover
                          Nikon D5000 en wat lenzen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nick Altena Bekijk bericht
                            Ik ben geen kenner in voetbal, nog in deze materie om een cover te maken...
                            Van de cursus heb ik ook geen kaas gegeten dus weet niet wat je moet tonen of beheersen

Maar als ik met deze voorbeelden zo'n cover zou moeten maken:
                            De naam Kevin de Bruyne zou ik in een ander lettertype of in ieder geval groter dan de regel er boven maken.
                            Achter die regel zou ik dus wél een dubbele punt neer zetten (geen punt/comma of niets zoals in je update)

Ook zou ik die persoon op de voorgrond zetten en niet dat stadion en dat gras door hem heen laten schijnen.

Het close-up beeld van het gras zou ik als een soort banner hoogte aan houden, dus achter de naam van het blad...maar niet zo ver naar onder door laten lopen.
                            Dus ergens stoppen boven het hoofd van die persoon van het gras en het stadion foto achter hem door laten lopen.

Dan had ik ook als dat dan toch zo ver door moet lopen zeker een iets minder sterkere zoom foto van dat gras gebruikt. (vind het nu erg grof en te opvallend /afleidend zo)

Dit zelfde gras door het stadion zo opvallend door laten schijnen vind ik ook niet echt mooi , misschien die overloop (het gras) nog wat minder nadrukkelijk ?

Ik vind zelf een euro teken voor de prijs mooier staan dan de letters eur er achter

Maar nogmaals... ik heb geen verstand van dit soort dingen wat kan of moet , ik kijk alleen wat mij opvalt en ik zelf anders zou doen.....
                            Ik kan het nog lang niet, dus vind het best knap zover
                            Bedankt voor je reactie en suggesties, ik zal er vanavond eens dieper op ingaan.
                            Wat betreft dat gras dat wat doorschijnt, ik vind het persoonlijk ook niet echt mooi, maar het belangrijkste aspect van deze opdracht was dat er een overvloeimodus in gebruikt werd, en deze is in mijn foto (door het gras) duidelijk zichtbaar... Als ik dat effect ga verminderen, wordt de cover misschien iets mooier, maar heb ik de opdracht misschien niet goed uitgevoerd... Al is het effect misschien iets té sterk!

Vanavond heb ik meer tijd om een en ander nog eens te bestuderen!

Comment

Working...
                            X