Een bedank kaartje voor communie gemaakt, maar zie vreemd genoeg een raster vakjes op de foto, iemand een idee hoe dat kan
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
raster zichtbaar
Collapse
X
-
-
Re: raster zichtbaar
Het patroon dat je ziet op vooral zijn geruit hemd in de eerste afbeelding heet het " moiré effect". Je zal het enkel kunnen opmerken op vlakken met een repetitief patroon.(vlakken met strepen,ruitjes ed).
Je kunt vast en zeker wel online vinden hoe je "moiré" kunt verminderen. In de tekst op de afbeelding zie ik tevens "jaggies" door vermoedelijk oververscherping.
Beide verschijnselen komen vooral voor op digitale camera's waar een zwak AA filter gebruikt werd voor de beeldsensor of wat dit AA filter ontbreekt.Last edited by RUPSELKOPKE; 14 maart 2012, 07:04.Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/
Comment
-
Re: raster zichtbaar
Oorspronkelijk geplaatst door RonD90 Bekijk berichtInderdaad ook hier een raster te zien (lichtbruin-oranje) met het scherm schuin, met de FxIF plugin van Firefox merk ik dat deze foto met IDmager bewerkt is en deze software ken ik niet, kan dus niet helpen.
Comment
-
Comment