Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

opslaan als een sequentie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• opslaan als een sequentie

Ik ben een grafisch ontwerper en voor mijn werk moet ik een digitale painting maken van een persoon en van het painting process een film maken (een sequentie van opeenvolgende frames dus)

Wat ik dus zou moeten hebben is een "action" die elke 3 seconden ofzo een frame saved van mijn canvas. Probleem is dat ik in de action 'save as' geen unieke filenames kan geven (bv 001 002 003) zonder die filename zelf in tegeven.

Maar aangezien ik honderden files zal nodig hebben, ben ik op zoek naar een optie om een action of script te laten runnen dat de save as a unique filename voor mij doet om de zoveel secondes

wat ik zeker niet nodig heb is een desktop recorder of dergelijk die mijn scherm opneemt, het moet echt een save zijn van alleen mij canvas.

bedankt alvast voor de reactie!

Re: opslaan als een sequentie

Aan de HDMI-uitgang een recorder hangen en daar eventyeel later specifieke frames knippen. Vaak zijn tutorials toch gewoon continue filmpjes "je ziet de muisaanwijzer gewoon over het scherm gaan".
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Het is noodzakelijk dat ik ENKEL men canvas heb en dus eigenlijk vele save as files nodig heb.

Mijn muis, desktop, andere windows mogen NIET zichtbaar zijn, enkel de canvas en zelfs daar mag niet op gezoomd worden enzo.

ik zoek dus een automatisatie om een save as te doen met een unieke filename 0001 0002 0003 0004 die ik dan achteraf in after effects achter elkaar zet..

Comment

Misschien heb je wat aan deze ?

Program that enables you to capture screen activities and sounds to standard AVI video file or EXE file.

Zelf had ik ooit snagit een erg uitgebreid programma

Snagit 11.0 inmiddels

More Than 5,250 Graphics For Your Visual Communication! Whether you are doing a presentation, academic work, technical or business reports. Nothing beats having instant access to thousands of professionally created graphic resources.

Ook om later de boel te organiseren zit hier dacht ik een functie bij in die wel eens handig kan wezen bij veel opnames

Ik zou zeker eerst een trail versie proberen van dit soort programma's om te zien of het voldoet !

Verder zijn er natuurlijk vele screen capture programma's waarin je ook gedeeltes van je scherm kan kiezen voor opname en een functie toets (combinatie) aan kan wijzen om een screendump te maken.

Dit zou mij overigens zelf handiger lijken dan een automatisch ingestelde interval.
        Een druk op een toets als je het juiste schermpje voor je hebt.... bij een automatische interval zit je zelf met je handelingen ook aan tijd gebonden.... je moet dan immers op tijd klaar zijn voor de vooraf ingestelde volgende opname ?
        Last edited by Nick Altena; 13 maart 2012, 22:01.
        Nikon D5000 en wat lenzen.

Comment

Working...
        X