Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jpeg bestand

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Jpeg bestand

Wanneer men in Photoshop een jpeg-bestand opent en zonder wijzigingen terug opslaat met de beste kwaliteit, dan blijkt de grootte (aantal MB) met ongeveer de helft te vergroten.
    Mijn vraag is waarom dat gebeurt
    Ik vermoed dat er een bepaalde compressie in het fototoestel gebeurt.
    Is dat afhankelijk van merk fototoestel?
    En waarom dan in Photoshop dan nog de beste kwaliteit nemen, als er toch geen kwaliteitsverbetering gebeurt

Re: Jpeg bestand

Omdat je compressiefactor in je photoshop "anders" ingesteld staat dan in het fototoestel ...

Comment

Akkoord , maar hoe kom je te weten welke compressiefactor jouw fototoestel gebruikt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Canonier Bekijk bericht
        Akkoord , maar hoe kom je te weten welke compressiefactor jouw fototoestel gebruikt?
        Misschien is jouw manual duidelijker dan de mijne (voor Canon EOS 7D).
        De drie keuzes voor JPG-kwaliteit, L - M en S, bieden elk minder of meer compressie:
        De manual geeft als bestandsgrootten:
        L: 6.6 of 3.3 MB (dus ik vermoed dat de tweede optie dubbel zoveel comprimeert)
        M: 3.5 of 1.8 MB
        S: 2.2 of 1.1 MB
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.1)

Comment

Soms staat de compressiefactor in de handleiding maar mijn indruk is dat men de consument méér en méér in de kou laat staan ivm met deze informatie.
          Naar mijn beperkte ervaring is deze factor meestal en voor de beste kwaliteitssetting in de camera, ergens tussen de 5 en de 8 à 9 ....

Comment

Working...
          X