In photoshop elements 9 zet ik een foto recht maar krijg dan van die witte zijranden,nu is mijn vraag hoe kan ik deze verwijderen zodat ik nog enkel mijn rechtgezette foto zie.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Rechtzetten foto.
Collapse
X
-
Rechtzetten foto.
Vriendelijke groeten van fotokijker.
Een foto moet de werkelijkheid weergeven.
https://vanmeulder.beLabels: Geen
-
-
Re: Rechtzetten foto.
Oorspronkelijk geplaatst door fotokijker Bekijk berichtIn photoshop elements 9 zet ik een foto recht maar krijg dan van die witte zijranden,nu is mijn vraag hoe kan ik deze verwijderen zodat ik nog enkel mijn rechtgezette foto zie.
Ik vergroot dan mijn foto zodat die randen wegvallen, ofwel croppen
Comment
-
Wat ik soms doe, als de foto het toelaat, is content aware fill gebruiken om de lege ruimtes op te vullen. Soms werkt dit schitterend en ben ik echt verbaasd. Gewoon met de magic wand tool de lege ruimtes selecteren (shift ingedrukt houden), ik vergroot de selectie met 10px en dan content aware fill erop loslaten.Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
Mijn bird foto's en urbex foto's
Comment
-
En wat soms ook een mogelijkheid is, is een kopie van de laag maken, en die laag roteren. Vooral met niet storende achtergronden (water, landschap) levert dit vaak een geschikt resultaat op.
Zo heb ik op vraag van iemand, dit beeld rechtgezet.
Forum voor het plaatsen van foto's waar fauna in de breedste zin centraal staat. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.
Ik kwam in de problemen door die crop, maar niet met een extra laag (=de originele) eronder.BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.1)
Comment
-
-
Allen bedankt voor een antwoord.
De foto had bij het rechtzetten zo een scheve contouren dat ik deze niet kon croppen wegens te veel verlies.Uiteindelijk de foto opgeslagen en in Nikon Capture bewerkt waar ik heel weinig beeldverlies met kreeg.
Wat content aware fill betreft is dit wel aanwezig in Photoshop Elements 9?
En rechtzetten in ACR gaat dit ook met een jpg?Vriendelijke groeten van fotokijker.
Een foto moet de werkelijkheid weergeven.
https://vanmeulder.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fotokijker Bekijk bericht...
En rechtzetten in ACR gaat dit ook met een jpg?BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.1)
Comment
Comment