Als ik onderstaande RAW-foto gewoon bekijk met FastStone Image viewer (een gewone, gratis RAW-viewer) dan is het oranje zoals het origineel is.
Zo dus:
Open ik echter de RAW in LR3 dan wordt dat mooie oranje veel te rood.
Zoals hieronder dus:
Door de omzetting naar JPG is het kleurverschil eigenlijk al wat minder uitgesproken dan zoals ik het hier zie in originele RAW.
Ik kan natuurlijk de kleurenschuivers gaan gebruiken, maar dat kan niet de bedoeling zijn, toch?
Zonder ingrepen moeten de kleuren toch op het scherm verschijnen zoals ze uit mijn toestel komen?
Iemand een idee wat verkeerd gaat?
Kan het bijvoorbeeld aan één of andere verborgen instelling van LR liggen, die ik misschien over het hoofd zie?
bedankt alvast
Dré
Zo dus:
Open ik echter de RAW in LR3 dan wordt dat mooie oranje veel te rood.
Zoals hieronder dus:
Door de omzetting naar JPG is het kleurverschil eigenlijk al wat minder uitgesproken dan zoals ik het hier zie in originele RAW.
Ik kan natuurlijk de kleurenschuivers gaan gebruiken, maar dat kan niet de bedoeling zijn, toch?
Zonder ingrepen moeten de kleuren toch op het scherm verschijnen zoals ze uit mijn toestel komen?
Iemand een idee wat verkeerd gaat?
Kan het bijvoorbeeld aan één of andere verborgen instelling van LR liggen, die ik misschien over het hoofd zie?
bedankt alvast
Dré
Comment