Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Achtergrond oude foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Achtergrond oude foto's

Ik ben op zoek naar een of meerdere studio-achtergronden van oude foto's.
    Ik zou graag twee personen die op aparte foto's staan verwerken tot één foto met een passende (antiek ogende) achtergrond!

Kent iemand een of andere website waar ik dergelijke decors kan vinden?
    Ik zal u heel dankbaar zijn!

Re: Achtergrond oude foto's

Eens wezen googlen naar historisch achtergrond afbeeldingen levert niet echt veel resultaat.
    Als je al wat ziet zijn ze technisch niet al te mooi (scheef, hoofd in beeld dat soort dingen)

Maar waarom niet zelf een foto getrokken en dit dan ook bewerken in een fotosjop programma door omzetten naar sepia of zo ?
    Met al die plugins en filters van tegenwoordig moet dat niet zo moeilijk zijn toch ?
    Nikon D5000 en wat lenzen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nick Altena Bekijk bericht

Maar waarom niet zelf een foto getrokken en dit dan ook bewerken in een fotosjop programma door omzetten naar sepia of zo ?
      Met al die plugins en filters van tegenwoordig moet dat niet zo moeilijk zijn toch ?
      kuch....
      http://www.jvs-photography.be/

Comment

Ik snap de kuch niet ? (de vraagsteller heeft er niets aan en ik leer er ook weinig van eigenlijk)

Er zijn toch van die filters en zo in fotosjop waar je een mooie zelf gemaakte foto zo mee om kan zetten dat het oud lijkt ?
        Plak daar die 2 verschillende foto's van die 2 personen in en je kan toch een mooi geheel maken ?
        Last edited by Nick Altena; 13 juli 2011, 23:04.

Comment

heu....de manier alleen al waarop je het voorsteld is om te kuchen....je doet precies of t'is iets van niks, zo neem een achtergrond , knip die personen eruit opplakken en klaar.....ofwel ben je een rasechte kunstenaar of anders heb je zoiets nog nooit gedaan en klets je maar wat, ik weet het natuurlijk niet he...
          maar ik neem aan dat ts toch wel mooie resultaten wil en dan is het helemaal niet zo simpel dan jij voorsteld , integendeel.....geloof me,

vandaar dus .....kuch....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johana152 Bekijk bericht
            Ik ben op zoek naar een of meerdere studio-achtergronden van oude foto's.
            Ik zou graag twee personen die op aparte foto's staan verwerken tot één foto met een passende (antiek ogende) achtergrond!

Kent iemand een of andere website waar ik dergelijke decors kan vinden?
            Ik zal u heel dankbaar zijn!
            google even op stock foto's, je vind er wel wat...

Comment

Ik schrijf nergens dat ik weet of de ts dit wel of niet aan kan.
              Daarnaast .... http://forum.belgiumdigital.com/f7/p...266444-31.html zijn er hier mensen aanwezig die hier best bij willen helpen.

Mijn eigen kunde is nog niet zover dat ik dat werk van u net zo mooi na kan doen zoals u in die lijn hierboven heeft geplaatst.
              Hier http://forum.belgiumdigital.com/f7/a...ml#post2891932 ben ik toch wel 2 avonden mee zoet geweest.(eindresultaat staat onderin de originele staat er bovenin ook bij.
              Voor U misschien een peulenschil.
              Of 2 avonden voor een beginner dan lang is.... ach, ik had de tijd en voor een on-ervaren persoon als ik die alle knopjes en functies nog moet zoeken en ontdekken in een bewerkprogramma vond ik het wel mee vallen.
              Een andere achtergrond toevoegen dan wat er nu zichtbaar is was dan toch niet zo moeilijk meer geweest ?
              Het kan vast netter, maar ik hoef er geen levensgrote vergroting van te maken dus voor mij is het voldoende zo.

Hier http://forum.belgiumdigital.com/f66/...ml#post3190307 ben ik 1 avondje mee bezig geweest waarbij ik tussendoor nog andere dingen heb gedaan.
              Alleen het hoofd van een papagaai ...of een persoon... het uitkippen blijft het zelfde werk.
              Meer tijd er aan besteden zal zeker beter resultaat opleveren , ben ik het helemaal mee eens, maar onmogelijk en ZO moeilijk is het zeker niet, zelfs niet voor een beginner als ik.

Maar buiten het uitkippen van die personen kan je met een omzetting naar zwartwit/ sepia en/of door gebruik van een of ander filter(s) de boel van een zelf gemaakte achtergrond foto er toch al snel aardig makkelijk oud uit laten zien.
              Daar zijn toch immers die filters voor bedoeld ? en dát is waar ik op doelde.
              De personen uitknippen moesten sowieso al, welke aangedragen of gevonden achtergrond er ook gebruikt wordt
              Last edited by Nick Altena; 14 juli 2011, 22:39.

Comment

Ik weet niet precies wat je bedoelt met een " klassiek ogende achtergrond " . Als je googled op "vintage backgrouds " krijg je via afbeeldingen best veel voorbeelden ter inspiratie.
                Je kan ze dan eventueel zelf maken met CS. Hier vind je gratis stock foto's.

Oorspronkelijk geplaatst door Nick Altena Bekijk bericht
                Ik snap de kuch niet ? ?
                Ik ook niet Nick en ik heb een bloedhekel aan dit soort arrogante, totaal niets toevoegende reacties.
                (ondanks de achteraf uitleg van JVS)
                groet, Rik

Comment

effe googlen op "studio backdrops" en op afbeeldingen klikken.

met wa zoekwerk vind je massa's van die achtergronddoeken!
                  en best wel mooie ook.

je kan er ook zelf een maken! een houten plaat en daarop behang kleven dat past in je concept
                  nikon stuff

Comment

Working...
                  X