Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

persoon andere achtergrond geven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • persoon andere achtergrond geven

    Beste forum bezoekers ,

    Ik ben aan het werk met personen een andere achtergrond te geven of de persoon uit de foto halen ik moet zeggen dat lukt aardig het enige probleem ik krijg de haren die wat in de wint waaien niet goed er komt steeds nog wat van de achtergrond door of ze zijn recht afgesneden wat niet mooi is hoe kan ik dit het beste oplossen ik werk met PSE 8 en gebruik de tool magisch extraheren..

    Groetjes
    Canon EOS 450D

    Lens 18/55 - 55/250

  • #2
    Re: persoon andere achtergrond geven

    PSE 8: alleen met heel veel geduld, vrees ik.
    Voor Photoshop CS5 is de Refine Edge een fikse verbetering t.o.v. de vorige versie:
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.6.1) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

    Comment


    • #3
      Re: persoon andere achtergrond geven

      Ikzelf vind de Refine Edge Tool niet goed werken. Voor moeilijke selecties zoal haren is de beste oplossing via kanalen te werken. Als je wilt kan ik dat wel even uitleggen.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: persoon andere achtergrond geven

        Werken die kanalen ook in PS Elements v.8? Want dat was de originele vraag. Ik vind ook de Refine Edge nog steeds niet perfect, maar al een fikse verbetering tegen vroeger (vroeger gebruikte ik "Extract").
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.6.1) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

        Comment


        • #5
          Re: persoon andere achtergrond geven

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Werken die kanalen ook in PS Elements v.8? Want dat was de originele vraag. Ik vind ook de Refine Edge nog steeds niet perfect, maar al een fikse verbetering tegen vroeger (vroeger gebruikte ik "Extract").
          Dag LesC,

          Daar ik maar pas CS5 heb aangeschaft en beginneling ben mag je me uitleggen hoe ik best "haren" selecteer.
          Alvast bedankt voor de moeite.
          Josr
          Last edited by josr; 8 juni 2011, 11:19. Reden: Is voor alex 606 bestemd

          Comment


          • #6
            Re: persoon andere achtergrond geven

            Oorspronkelijk geplaatst door josr Bekijk bericht
            Dag LesC,

            Daar ik maar pas CS5 heb aangeschaft en beginneling ben mag je me uitleggen hoe ik best "haren" selecteer.
            Alvast bedankt voor de moeite.
            Josr
            Sorry LesC, mijn vraag was eigenlijk voor Alex606 bestemd.

            Comment


            • #7
              Re: persoon andere achtergrond geven

              Hier gaan we dan.
              De bedoeling is om je onderwerp(selectie) volledig zwart te krijgen en de achtergrond volledig wit.
              Ten eerste ga je bij je kanalen(channels RGB) kijken en kies je diegene met het meeste contrast. Daar maak je een kopie van, hierop ga je verder werken want je origineel wil je ongemoeid laten.
              Via Levels ga je het contrast nog wat verhogen, dus de zwarte slider naar rechts en de witte naar links, de middelste kan je ook gebruiken. Nu zou je onderwerp redelijk zwart moeten zijn en de achtergrond al redelijk wit. Nu gaan we dit nog verder verfijnen.
              De truc is om met een zwarte penseel in OVERLAY mode de randen gaan schilderen. Doe dit voorzichtig en beetje bij beetje. Je zal zien dat de witte (tenminste het wit dat meer als 50% wit is) delen niet worden aangetast maar de binnenkant ( je onderwerp dus) wordt wel bedekt met zwart. Ga de randen zo allemaal af en je kan ook switchen naar wit en weer de randen afgaan.
              Helemaal binnen je onderwerp maak je gewoon alles zwart in NORMAL mode voor zover je dat kan. Dus ook alles buiten je onderwerp alles wit maken, maar niet de randen natuurlijk. In principe moet je zo verder finetunen tot alles (volledig) zwart en (volledig) wit is.
              Dan is het maar een kwestie van CTRL en klik op de laag en je hebt een selectie. Dit moet je wel omkeren, dus Inverse want wit is geselecteerd en zwart niet. Daarna op je originele laag gaan staan en CTRL+J en het is klaar.
              Ik hoop dat het je lukt want deze methode vind ik het best om haren en dergelijke te selecteren.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #8
                Re: persoon andere achtergrond geven

                Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                Hier gaan we dan.
                De bedoeling is om je onderwerp(selectie) volledig zwart te krijgen en de achtergrond volledig wit.
                Ten eerste ga je bij je kanalen(channels RGB) kijken en kies je diegene met het meeste contrast. Daar maak je een kopie van, hierop ga je verder werken want je origineel wil je ongemoeid laten.
                Via Levels ga je het contrast nog wat verhogen, dus de zwarte slider naar rechts en de witte naar links, de middelste kan je ook gebruiken. Nu zou je onderwerp redelijk zwart moeten zijn en de achtergrond al redelijk wit. Nu gaan we dit nog verder verfijnen.
                De truc is om met een zwarte penseel in OVERLAY mode de randen gaan schilderen. Doe dit voorzichtig en beetje bij beetje. Je zal zien dat de witte (tenminste het wit dat meer als 50% wit is) delen niet worden aangetast maar de binnenkant ( je onderwerp dus) wordt wel bedekt met zwart. Ga de randen zo allemaal af en je kan ook switchen naar wit en weer de randen afgaan.
                Helemaal binnen je onderwerp maak je gewoon alles zwart in NORMAL mode voor zover je dat kan. Dus ook alles buiten je onderwerp alles wit maken, maar niet de randen natuurlijk. In principe moet je zo verder finetunen tot alles (volledig) zwart en (volledig) wit is.
                Dan is het maar een kwestie van CTRL en klik op de laag en je hebt een selectie. Dit moet je wel omkeren, dus Inverse want wit is geselecteerd en zwart niet. Daarna op je originele laag gaan staan en CTRL+J en het is klaar.
                Ik hoop dat het je lukt want deze methode vind ik het best om haren en dergelijke te selecteren.
                Dank Alex,

                Ik heb uw raadgeving geprint,zodat ik het kan raadplegen terwijl ik de selectie uitvoer.

                Vriendelijke groet

                Comment


                • #9
                  Re: persoon andere achtergrond geven

                  Bedankt iedereen voor de uitleg ik ga maar eens op zoek naar de echte fotoshop wat PSE is toch wel beperkt
                  Canon EOS 450D

                  Lens 18/55 - 55/250

                  Comment


                  • #10
                    Re: persoon andere achtergrond geven

                    Oorspronkelijk geplaatst door jeepney Bekijk bericht
                    Bedankt iedereen voor de uitleg ik ga maar eens op zoek naar de echte fotoshop wat PSE is toch wel beperkt

                    Ik werk met beide, zowel PSE 9 als de CS5 en zo beperkt is de PSE 9(of 8) niet,
                    vind de 9 zelfs handig als je rap iets in elkaar wilt shoppen, laat zeggen dat elements 85% kan van de 100% van CS
                    Last edited by Bloatenaas; 9 juni 2011, 16:02.
                    Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

                    Comment


                    • #11
                      Re: persoon andere achtergrond geven

                      Om een model goed uit de achtergrond te krijgen zit er niets anders op als om de pen tool te gebruiken. Blijkbaar hebben veel mensen er schrik van, maar naar mijn ervaring is dat de enige accurate manier om het gedaan te krijgen. Het vergt inderdaad wat tijd en moeite en is niet makkelijk onder de knie te krijgen, maar geeft je veruit het beste resultaat.

                      Voor haar zijn er truukjes genoeg te vinden, maar als je geen neutrale en contrastrijke achtergrond hebt om mee te beginnen kan je het best al vergeten om haar netjes los te krijgen.
                      Als je onderwerp blond is, gebruik dan een zwarte achtergrond, heb je een donkerharig onderwerp , dan gebruik je een lichte achtergrond.
                      Dan kan je het haar uitsnijden, op een nieuwe layer onder de originele zetten en de achtergrond gewoon met een mask wegschilderen.

                      de meest gebruikte techniek is met een alpha channel, maar dat is belange niet de beste naar mijn mening.

                      Als je het wat zegt wil ik gerust een tutorial ineen steken, maar ik ga die moeite niet doen als het probleem al opgelost is natuurlijk
                      Last edited by xippix; 10 juni 2011, 14:05.
                      500PX - Twitter - Flickr - Facebook - Website (wordt aan gewerkt)

                      Comment


                      • #12
                        Re: persoon andere achtergrond geven

                        Hallo wippix ik heb ondertussen de CS5 al op mijn computer staan en heb het met dit programma geprobeerd en het werk al stukken beter als bij elements 8 maar ook nog niet de perfectie dus zou je tutorial zeker welkom zijn en ik denk niet aleen voor mij maar ook voor andere mensen..
                        Canon EOS 450D

                        Lens 18/55 - 55/250

                        Comment


                        • #13
                          Re: persoon andere achtergrond geven

                          Ik ontsnap aan de tutorial hiervoor te moeten schrijven.
                          Ik gebruik meestal de techniek van Pavel Kaplun.
                          Het is in het Duits, maar zeer goed verstaanbaar aangezien hij vrijwel in slowmo spreekt.

                          Sorry, we couldn’t find that page


                          Dit werkt wel enkel als je de juiste achtergrond hebt.
                          Donkere voor lichtharigen, lichte voor donkerharigen.
                          Maar de haren zijn wel perfect uitgeknipt.

                          Heb je een onregelmatige achtergrond, dan zit er inderdaad niks anders op als de kanalen gebruiken en/of prutsen met refine edge.

                          Met channels doe je het zo: http://www.youtube.com/watch?v=tj-SjDE1ldg
                          Maar voel je niet slecht over jezelf als het bij jou niet zo goed lukt. Je moet echt geluk hebben met je foto en het is nog altijd vrij veel werk.
                          500PX - Twitter - Flickr - Facebook - Website (wordt aan gewerkt)

                          Comment

                          Working...
                          X