Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Effect

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Effect

    Beste forumleden,

    Ik kwam vandaag deze foto tegen:


    Zo super is die nu ook weer niet, maar wat mij wel opviel was die bewerking van kleuren!!
    Ik heb dit wel vaker gezien, en vraag mij wel af hoe je dit doet? Enkel Kleurentemperaturen?

    Dank bij voorbaat!

    Mvg,
    Jasper

  • #2
    Re: Effect

    het lijken mij eerder drie foto's.

    De uil, het model en de achtergrond.

    Elke foto wordt dan apart aangepast om mooi bij elkaar te passen.
    De specifieke belichting lijkt mij hier het belangrijkste. Een beautydish linksboven de camera voor zover ik kan zien? (volgens mij 1 of 2 stops overbelicht zelfs)
    Zeker zien dat je witbalans juist is voor elke foto
    Daarna snij je je onderwerpen mooi uit, plakt ze netjes op elkaar en je regelt voor elke foto apart de kleurtoon om alles uniform bijeen te doen passen.

    Eens je niet meer ziet dat het verschillende foto's zijn ga je, zoals je zelf al zei, nog een kleurtoning doen en wat met de levels spelen totdat je hebt wat je wil.

    echt niet zo simpel als het eruit ziet.

    Aan de andere kant, ik kan verkeerd zijn en dat het gewoon een actie is... :P
    500PX - Twitter - Flickr - Facebook - Website (wordt aan gewerkt)

    Comment


    • #3
      Re: Effect

      Jip, dat het op elkaar geplakt is lijkt me ook.

      Maar ik had het vooral op die "warme" maar toch... "duistere" kleur van de vrouw zelf.
      Is dat echt zomaar kleurtoon?

      Mvg,
      Jasper

      Comment


      • #4
        Re: Effect

        Ongetwijfeld zit er een colorbalance layer in.
        Maar volgens mij ook twee of meer levels layers, dodge & burn layer, en waarschijnlijk nog wel curves ook...

        Eigenlijk zou je de originele foto moeten kunnen zien he.

        Het belangrijkste aan die foto is wel de belichting, eens je die hebt is de nabewerking eigenlijk alleen maar accent leggen op wat je al ziet.
        Probeer het eens he!
        500PX - Twitter - Flickr - Facebook - Website (wordt aan gewerkt)

        Comment


        • #5
          Re: Effect

          De kans is vrij groot dat er filters gebruikt zijn, zoals beschikbaar in bvb. Color Effex pro.
          Is een vrij duur programma, maar daar zijn ook een resem gratis plug-ins beschikbaar voor LR waarmee je zulke effecten kunt krijgen, standaard worden er zo een aantal filterkes (presets) meegeleverd met LR
          Kijk ook eens bij http://www.ononesoftware.com/product...ets-lightroom/

          Comment

          Working...
          X