Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NEF to jpg elements 9

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • NEF to jpg elements 9

    Ik kan NEF bestanden van mijn Nikon D90 inlezen in Photoshop Elements 9 en bewerken, maar bij de optie opslaan in de raw module (Camera Raw 6.4.1) vind ik enkel .dng en .DNG als opties (8-bits en 16-bits). Hoe kan ik het resultaat opslaan als jpg?

  • #2
    Re: NEF to jpg elements 9

    Normaal gezien is er een dropdown waar je het bestandsformaat kan kiezen.
    Die staat standaard op .dng, maar die kan je aanpassen naar vele andere formaten.
    500PX - Twitter - Flickr - Facebook - Website (wordt aan gewerkt)

    Comment


    • #3
      Re: NEF to jpg elements 9

      Dat lukt niet in mijn geval: ik kan enkel .dng selecteren en ingeven

      Comment


      • #4
        Re: NEF to jpg elements 9

        En de instellingen in camera raw doen om daarna te openen en opslaan in andere software is geen optie?
        Het is wat omslachtiger, maar dan ben je voorlopig toch al geholpen.

        (ps: da hedde me nikon he )
        500PX - Twitter - Flickr - Facebook - Website (wordt aan gewerkt)

        Comment


        • #5
          Re: NEF to jpg elements 9

          Ondertussen zelf gevonden op http://www.digitalefotografietips.nl

          In Camera Raw kun je de RAW bewerkingen doen. Ben je klaar met de bewerking, dan druk je op “Open Image” / “Open afbeelding” om het bewerkte bestand in Photoshop Elements 9 te openen. Daar kun je hem vervolgens via Save As… / Opslaan Als… als JPG bestand opslaan.

          Dus toch heel simpel, als je het maar weet

          Comment


          • #6
            Re: NEF to jpg elements 9

            Wel ervoor zorgen dat je 'modus' 8-bits is om op te kunnen slaan als JPG. Vaak kom je met een 16-bits bestand uit de RAW, en dan vind je JPG ook niet tussen de aangeboden bestandsformaten.

            Intussen heb ik in Bridge CS5 een foto geopend in ACR (Adobe Camera Raw) en voor de optie "Save as..." gekozen. Daar vind ik wel de mogelijkheid om JPG aan te duiden:
            Last edited by LesC; 12 juni 2011, 10:07.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.6.1) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

            Comment


            • #7
              Re: NEF to jpg elements 9

              Oorspronkelijk geplaatst door DeeWee Bekijk bericht
              Ondertussen zelf gevonden op http://www.digitalefotografietips.nl

              In Camera Raw kun je de RAW bewerkingen doen. Ben je klaar met de bewerking, dan druk je op “Open Image” / “Open afbeelding” om het bewerkte bestand in Photoshop Elements 9 te openen. Daar kun je hem vervolgens via Save As… / Opslaan Als… als JPG bestand opslaan.

              Dus toch heel simpel, als je het maar weet
              Ah, haha, sorry, dat leek me iets te voor de hand liggend, dacht dat je 'm echt -per sé- in camera raw wou opslaan

              daar is camera raw toch voor gemaakt, om je foto te ontwikkelen en daarna verder te bewerken in een editor...
              500PX - Twitter - Flickr - Facebook - Website (wordt aan gewerkt)

              Comment

              Working...
              X