Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nogmaals : persoon uit foto knippen/snijden/halen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nogmaals : persoon uit foto knippen/snijden/halen

Wees blij dat je me van hieruit nie kunt horen roepen, want ik heb nog nie anders gedaan.
    Hoe euforisch ik daarstraks ook was omdat ik mijn venteke 'vrijstaand' had gekregen, zo teleurgesteld ben ik nu

Ik heb nu mijne gezigzagde foto en mijn gezigzagde letter.
    Die twee wil ik in elkaar versmelten,de ene zowa half over den andere om het zo te zeggen,ma hoe krijg ik nu die selectie daaruit, want ik krijg da daar precies nie weg,
    en als ik het opsla blijf ik met da uitgesnede vrijstaand beeld mee ne witte achtergrond over grrrrr

Comment

uh weet ff niet meer hoe dat moet maar kan het wel voor je opzoeken.
      misschien dat iemand zo kan zeggen hoe dat moet.
      Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

Comment

In photoshop kan je de historie aanzetten en daar kan je stappen terug.

Comment

1. Ik vrees dat TS zelfs de elementairste zaken (lagen, historie...) van Photoshop niet begrijpt, en daarom zal zij eerst iets meer moeten studeren daarover.
          Oorspronkelijk geplaatst door Sportsterpeke Bekijk bericht
          knip alles uit met de pentool
          2. Het pen-tooltje is -volgens mijn bescheiden mening- niet voor absolute beginners, wat ik in puntje (1) zeg. Bovendien heeft zij, als ik post #6 goed interpreteer, aan de hand van de link die ik gegeven heb, reeds een 'aanvaardbare selectie' gemaakt. De pen-tools is nogmaals niet voor beginners en dient ook niet voor dit soort selecties.
          Oorspronkelijk geplaatst door Sarahtjen Bekijk bericht
          Ik heb nu mijne gezigzagde foto en mijn gezigzagde letter.
          Die twee wil ik in elkaar versmelten,de ene zowa half over den andere om het zo te zeggen,ma hoe krijg ik nu die selectie daaruit, want ik krijg da daar precies nie weg,
          en als ik het opsla blijf ik met da uitgesnede vrijstaand beeld mee ne witte achtergrond over grrrrr
          3. Aan TS: lagen verschuif je ten opzichte van mekaar (onder of boven...), in het lagenpallet. Je hebt je selectie, je schakelt nu de originele achtergrond uit (ofwel door het oogje vooraan uit te zetten, ofwel door jouw selectie op een volledig nieuwe laag te zetten en de originele background te verwijderen). Dan neem je (ik hoop tenminste dat je een alternatief hebt!) een andere achtergrond, kopieert die, en plakt die op een nieuwe laag achter je geselecteerd 'mannetje'.

Maar ik vrees dat dit op afstand niet uit te leggen valt. Leer misschien dus eerst kruipen alvorens je kunt gaan. En daarna moet je nog leren lopen. Snel zelfs.
          Succes !
          Last edited by LesC; 5 mei 2011, 22:59.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            2. Het pen-tooltje is -volgens mijn bescheiden mening- niet voor absolute beginners, wat ik in puntje (1) zeg. Bovendien heeft zij, als ik post #6 goed interpreteer, aan de hand van de link die ik gegeven heb, reeds een 'aanvaardbare selectie' gemaakt. De pen-tools is nogmaals niet voor beginners en dient ook niet voor dit soort selecties.
            Iets of iemand uit een foto halen is voor mij de pentool geweldig.
            Als png opslaan en je kunt het perfect in andere creaties gebruiken.
            door middel van feader mooi in je nieuwe creatie laten vallen.
            of ik begrijp nu niet wat precies de bedoeling is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sportsterpeke Bekijk bericht
              Iets of iemand uit een foto halen is voor mij de pentool geweldig.
              Als png opslaan en je kunt het perfect in andere creaties gebruiken.
              door middel van feader mooi in je nieuwe creatie laten vallen.
              of ik begrijp nu niet wat precies de bedoeling is.
              ik werk nu al aantal jaren met PS maar ik gebruik ook de pentool niet
              Ik selecteer met magnetisch lasso
              als ik rond ben (de miertjes lopen rond mijn onderwerp) dan zet ik de quick mask, zodat ik door het rood zie waar ik teveel of te weinig geselecteerd heb.
              Ik vergroot de foto en werk zo dus bij
              Dan schakel ik de QM uit en sleep mijn foto naar mijn nieuwe achtergrond en doe daar dan contract en feather om de randen wat te doezelen

maar ieder zijn manier waar ie het makkelijkst mee werkt e

Maar idd Sara, zoals hier werd gezegd, verdiep je er mss eerst es in zodat je tegen kerst een subliem kaartje kan afleveren
              en tegen je zoontje zijn 3e verjaardag speel je met die lagen enzo

Comment

T is SaraH

Ik heb geen tijd om te kruipen...noch om te stappen...ik moet lopen, en snél.
                Ik ben niet op zoek naar een subliem kaartje hoor...verrevan.
                Het is enkel een leuke herinnering voor vrienden,familie en natuurlijk onszelf.
                Het vrijstaand maken is adhv dat filmpje behoorlijk gelukt(naar mijn bescheiden mening thans).
                Om hier op iemands vraag te antwoorden(weet al niemeer wie), de achtergrond moet gewoon wit zijn.
                Ik krijg gewoon het vrijstaand gemaakte beeld niet 'weggeknipt' om het zo te zeggen.
                Moest ik de twee vrijstaande beelden(of gestippelde zoals ik al zei) echt weg krijgen
                kon ik ze ook naast mekaar zetten(of halfover mekaar), maar dat lukt niet.

Groetjes,
                De 'TS die nog niet kan kruipen', al prefereer ik gewoon 'Sarah, mét de 'H'

Comment

(ik was degene die de beeldspraak "eerst kruipen, dan lopen" gebruikte ).
                  Enfin:
                  1. Check eerst de Image size van de foto waaruit je wenst te knippen (het gaat vooral om de resolutie, bv 300 ppi), zie screenshot:

2. Maak dan je selectie (ik neem aan dat je intussen weet hoe je dat moet doen; je zegt toch dat het aardig gelukt is). Kopieer die selectie (Edit>Copy).
                  3. Maak dan een nieuw document aan met ± dezelfde afmetingen als waaruit je knipt, met een witte achtergrond (Background Contents = White). Let er vooral op dat dezelfde resolutie gebruikt wordt:

(anders zal, bij het plakken van je gekopieerde selectie, de afbeelding plotseling groter of kleiner worden)

4. Plak je gekopieerde selectie op het nieuwe document, en schuif daarna met de move tool tot je 'mannetje' op de juiste plaats staat. Je kunt nu afwerken met tekst, en naar eigen goeddunken het formaat van je document aanpassen via Image Size of Canvas size. Merk in het Lagenpallet (Window>Layers of F7) dat je nu al over minstens twee lagen beschikt: de witte achtergrond, die ook Background heet, en de geplakte laag. Ook tekst maakt automatisch een nieuwe laag aan...

5. Een Photoshop document met verschillende lagen sla je best op als PSD. Dan kun je achteraf nog steeds alle aanpassingen (en lagen) zien en verder aanpassen naar wens. Vooraleer je bewaart als een JPG kun je de lagen "opeen gooien" (Layer>Merge Layers of Layer>Flatten Image), indien nodig de modus aanpassen van 16bits naar 8bits (Image>Mode>8 bit) en Save as JPG doen, waarbij je de kwaliteit (meer of minder compressie) ook nog kunt instellen.

Helpt dit?
                  Last edited by LesC; 7 mei 2011, 10:58.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

mooi uitgelegd.
                    Ik zou het het anders doen maar dat is het mooie van ps je kunt er meer kanten mee op.

wil Sarahtjen ook niet 2 afbeeldingen mooi over laten lopen??
                    in een kelby boek wordt uitgelegd hoe je dat mooi kan doen.
                    ik heb het ook gedaan (3 losse foto's) met dit resultaat:

bedoel je dit??

Comment

Hoihoi,

Reacties nu pas gelezen(had het te druk met mijn kaartje he )...
                      Bedankt voor de tips, maar na lang gepruts en véél keren opnieuw te zijn begonnen is het me toch gelukt het kaartje dat ik wou te benaderen.
                      Het uitsnijden etc kon een pak exacter en preciezer, maar daaar het enkel voor
                      recreatief gebruik is, vinden we het meer dan prima zo.

De laagjes waren totaal nieuw voor mij, en het vergt -mijn inziens- toch wel enige inleving om dat te 'vatten', alsook wel wat kennis om alle toetsen geroutineerd te krijgen....mijn mening he
                      Heb gewoon geopteerd voor een witte achtergrond(nieuw bestandje, afmetingen ingegeven) en heb dan 1 voor 1 mijn letters en afbeeldingen erin geplakt.

Wel een fijne eerste ervaring met deze website!
                      Bedankt!
                      xx

Comment

en SaraH (met H) mogen we nu het resultaat zien.

Comment

Da durf ik nie joh

Comment

Net wanneer ik dacht ermee klaar te zijn, dringt zich alweer het volgende probleem op...

Even uitleggen om beter te duiden wat ik bedoel...
                            Mijn kaartje bestaat uit de letters 'LARS' in nicnackoekjes, en rond elke letter
                            een fotootje van mijn kleine vent.
                            Nu wil ik daaronder ook graag in nicnacjes '=2'.
                            Voor de '=' heb ik twee 'i'tjes plat gelegd, en de '2' heb ik op gegoogled.
                            Heb er eentje gevonden(niet ideaal, maar goed genoeg), het uitgesneden enz.
                            Maar als ik dat erbij zit valt het wel heel erg op dat die kleur anders is.
                            Nu heb ik erop gegoogled en ben ik bij een tutorial uitgekomen waarin staat dat ik dit met het pipet moet doen.
                            Echter, na diverse verwoede pogingen, krijg ik het daar toch niet mee klaar hoor.
                            Ik selecteer een stukje van de kleur van het 'juiste' koekje, en doe dan zoals er staat omschreven, maar er verandert niets

Comment

Tja, persoonlijk vind ik Image>Adjustment>Replace color... nu niet het eenvoudigste.
                              Vaak is als je een 'vreemd' element inbrengt het verschil te wijten aan een verschil in belichting. Zorg dat die 'vreemde' NicNac op een aparte laag ligt, leg er dan een Levels of Curves adjustment layer op, en zorg dat die enkel op de NicNac inwerkt, door de adjustment layer te koppelen aan die vreemde NicNac. Experimenteer met een paar kleine aanpassingen.

Comment

of doe een color overlay op de laag van het vreemde NicNacje, mogelijk kom je daarmee al bij de juiste kleur uit (ook wat met transpirantie spelen van de color-overlay, zodat de structuur behouden blijft).

Anders misschien eens het psd bestandje hier online plaatsen voor hulp indien het niet lukt? Kun je naderhand kijken wat men gedaan heeft.
                                WillemClassensDesign: Mijn website
                                Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
                                Flitsers:HVL-F42AM;

Comment

Working...
                                X