Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk programma moet ik gebruiken voor het plaatsen van objecten op een foto?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welk programma moet ik gebruiken voor het plaatsen van objecten op een foto?

Hallo,
    Ik zoek een programma die me kan helpen bij het bewerken van foto's : vb. foto van mijn kat, wil die uit de achtergrond trekken, op een ander blad plaatsen en dan werkelijke objecten en of voorwerpen ( geen tekeningen) kunnen toevegen zoals een hoed, of strik of gitaar, tekst , enz.....
    Kan iemand me vertellen welk programma hiervoor geschikt is en gemakkelijk mee te werken is?
    Dank u

Re: welk programma moet ik gebruiken voor het plaatsen van objecten op een foto?

Photoshop CS5 (chromakey techniek )

YMMV, Nerdi

NB. Wil je acceptabele resultaten moeten je belichting van voorgrond en achtergrond onderwerp 100% juist zijn of je ziet het gefoefel.
    Last edited by Nerdifant; 9 mei 2011, 11:05.
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Re: welk programma moet ik gebruiken voor het plaatsen van objecten op een foto?

Ga een egale achtergrond gebruiken, waarbij die erg constrasteerd met de kat, maar de eenvoudigste oplossing de kat tussen de hoed, of strik of gitaar, tekst , enz.....zetten en de foto maken die je wil. Dit ziet vaak ook veel natuurlijker uit.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Deze draad misschien eens lezen?
        Forum voor discussies rond het bewerken, afdrukken, presenteren... van digitale foto's , en over andere software die met digitale fotografie te maken heeft.

En zeker naar deze tutorial (nederlandstalig) kijken:
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik gebruik hiervoor painshoppro. Als je een voorwerp uit een foto knipt kun je deze opslaan als plaatjespenseel. Het handige hiervan is oa. dat de afbeelding vergroot of verkleint kan worden zodat deze beter in de afbeelding past. Plaats het
          plaatjespenseelaf-beelding op een aparte laag dan kun je die ook gemakkelijk op elke gewenste plek op de foto schuiven. Ik vond deze link die dat beter dan ik uit kan leggen.
          http://www.oudje.nl/beginners/lessen...el/index11.htm
          Nikon D90, Lightroom 3
          paint shop pro versie X3

Comment

Working...
          X