Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nogmaals : persoon uit foto knippen/snijden/halen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nogmaals : persoon uit foto knippen/snijden/halen

Geen probleem. Kan de bestandjes dus weer verwijderen?
    WillemClassensDesign: Mijn website
    Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
    Flitsers:HVL-F42AM;

Comment

Ja hoor ze mogen verwijderd worden.

Ga opteren voor het jouwe Willem.
      Vind het het meest lijken op het originele!

Bedankt!

Comment

Het belangrijkste is dat je wat leert uit onze bewerkingen: met lagen werken, aanpassingslagen gebruiken die slechts op één laag inwerken, enz. Misschien ook nog iets over hoe een bestand te posten, zodat het voor anderen op het forum bereikbaar is.
        Ook ik zal mijn bestand verwijderen, hoewel het vrij klein is.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Dat sowieso...
          Feit is en blijft natuurlijk wel dat photoshop een immens programma blijft voor een leek als ik.
          Niettegenstaande is mijn interesse wel gewekt en denk ik erover om hieromtrent een cursus te gaan volgen.
          De mogelijkheden zijn eindeloos hè, dat heb ik nu al gemerkt, en ik ken niet eens 1/4 ervan...
          Het eerste filmpje dat werd gepost(ik geloof ook door jou Lesc), vond ik erg begrijpelijk
          voor de leek.
          Zo zouden er meer moeten zijn, want de schriftelijke uitleg die je overal terugvindt,
          is nog vaak ingewikkeld voor iemand die er niets van kent.

Ik ben alvast blij met het kaartje dat ik, dankzij photoshop en een goede begeleiding van hieruit voor zonekelief heb kunnen maken!

xx

Comment

Voor Photoshop vind je heel wat video tutorials (google-t maar eens een keer). Helaas zijn de meeste daarvan in het Engels, voor mij geen probleem (mijn 'vader'taal), maar wel voor heel wat nederlandstaligen. Toch raad ik de E versie van Photoshop aan, gewoon omdat de meeste tutorials (zowel video als 'uitgeschreven', bv onder de vorm van een PDF) in het Engels zijn, en naar de E versie van het programma refereren.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ja, dat was me al duidelijk geworden.
              Ik was al zo content als iets dat de trialversie ook in het Nederlands beschikbaar was...
              althans tot bleek dat, zoals je zegt, veel van de tutorials en filmpjes in het engels zijn.
              Mijn engels is verrevan slecht, maar die vaktermen zijn toch nog een ander paar mouwen

Comment

Je weet het: als je vragen hebt... je weet waar je ze moet stellen (al is het de bedoeling dat je zelf ervan leert en in de mate van het mogelijke ook zelf het werk doet).

Comment

Haha, thx!
                  Ik snap je, maar zat nu echt in tijdnood, dus het moest snel gaan.
                  Zoon verjaart vrijdag al'feestje wel pas zondag), dus t is best dat vrienden en familie wel al 'officieus' uitgenodigd zijn )

Trouwens...hoe zit het met de kostprijs voor ps?
                  Is da nog altijd zo duur als 'vroeger'?
                  En belangrijker, is dat zijn geld waard?
                  Ik ken er die zweren bij gimp, en dat is wel gratis...

Comment

Photoshop is duur. Heb destijds PS CS3 officieel gekocht tegen net geen €900,- maar dan zijn de updates (nu zitten we op CS5) veel goedkoper. GIMP is inderdaad gratis (open source software). Alleen... Photoshop is min of meer de standaard (met dus ook de meeste tutorials op het web), net zoals Word de standaard is voor tekstverwerking.
                    Tuurlijk is er ook nog PSE, Photoshop Elements, dat ± €100,- kost. Daarmee kun je de meeste van de hier getoonde dingen doen.

Comment

Is da waar ja?
                      Dieje elements kon ik ook als trial dowloaden, maar in hun uitleg zelf stond dat dat voor heel basis was, dus ik wist niet of vrijstaand maken daarin zat.
                      Al is dat voor iemand die er wel iets van kent waarschijnlijk ook heel basis

Weet er iemand hoeveel de uitgebreide versie nu kost?
                      En hoe werkt dat dan?
                      Dat behoudt je voor altijd?
                      En updates?

xx

Comment

Met photoshop kun je meer als alleen photoshoppen.
                        Ken je die karakter uit Pirates of the Carribean met die tentakels in zijn gezicht? Dat is een photoshop creatie.

Download anders de trial elements versie en ga hier wat mee werken. Mis je iets, dan zul je de 'normale versie' nodig hebben.. Mis je niets, dan zou ik daarvoor gaan ivm het prijsverschil.

Voor updates moet je weer betalen (kleinere bedragen). Wat deze bedragen zijn vind je op hun website.
                        Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro

Comment

Als je student bent (en dat kan bv ook bij een organisatie als CVO), dan kun je met je inschrijving van de school vaak korting krijgen op de aan te kopen software. Er lopen hier nog andere topics over dat onderwerp.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sarahtjen Bekijk bericht
                            Is da waar ja?
                            Dieje elements kon ik ook als trial dowloaden, maar in hun uitleg zelf stond dat dat voor heel basis was, dus ik wist niet of vrijstaand maken daarin zat.
                            Al is dat voor iemand die er wel iets van kent waarschijnlijk ook heel basis

Weet er iemand hoeveel de uitgebreide versie nu kost?
                            En hoe werkt dat dan?
                            Dat behoudt je voor altijd?
                            En updates?

xx
                            Op de website van het Computerwinkeltje zijn alle prijzen terug te vinden.
                            Last edited by Grupello; 11 mei 2011, 13:32.

Comment

Ga daar eens een kijkje nemen dan.

WillemC...goe gedacht...al weet ik niet of ik de trial elements nog mag downloaden aangezien ik de cs5 al heb gedownload als trial...want zo kan je op den duur natuurlijk wel bezig blijven hè...

LesC...heel vriendelijk, maar ik ben er 27, en niet meer studerende, dus dat zal noppes zijn

Comment

Als je wilt, kun je dat met die trail ook omzeilen. Normaal gesproken kun je een programma na zijn trailperiode niet meer opnieuw installeren. Bepaalde aanpassingen in je pc zorgen daarvoor dat het programma weet dat het al geïnstalleerd is geweest. Echter is alles natuurlijk te omzeilen. Maar dat is iets anders wat we natuurlijk niet gaan promoten, gezien dat illegaal is.

De elements trail versie kun je naar mijn weten gewoon installeren, zal denk ik niets uitmaken dat je cs5 al gebruikt hebt. (het is in feite gewoon een ander programma).

Comment

Working...
                                X