Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Achtergronden via photoshop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Achtergronden via photoshop

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Voor een nauwkeuriger selectie in CS5 is er pas nog een interessante link gegeven in een ander draadje. Ik herhaal hier even de link. Echt het bekijken waard en bovendien in het NL!

http://www.adobepulse.com/2010/04/11...jstaand-maken/
    Dank je wel LesC

Ga er meteen eens een kijkje nemen

Groetjes Kelle

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Voor een nauwkeuriger selectie in CS5 is er pas nog een interessante link gegeven in een ander draadje. Ik herhaal hier even de link. Echt het bekijken waard en bovendien in het NL!

http://www.adobepulse.com/2010/04/11...jstaand-maken/
      Heel erg bedankt LesC; heb het al eens bekeken ziet er interessant uit, zeker het proberen waard als je het nodig hebt
      Groetjes
      Renée

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kelle Bekijk bericht
        Dank je wel LesC

Ga er meteen eens een kijkje nemen

Groetjes Kelle
        Heb het bekeken en al meteen uitgeprobeerd!!!
        Is me al een beetje gelukt
        Oefenen oefenen oefenen is de boodschap!!!!

Groetjes Kelle

Comment

HI,en welkom, ik heb het ook een naar best vermogen een bewerking gegeven in GIMP,de echte ervaren mensen zullen dit wel 100keer beter kunnen,als het niet wenselijk is haal ik ze weer weg.grtjes guido

https://ggpics.be/

Comment

als je een andere achtergrond wil is dit vrij simpel. je zorgt eerst dat je een mooie selectie hebt van het haar, hiervoor is er in CS5 een handig tooltje

je neem het selectiegereedschap (snelle selectie vind ik makkelijk voor deze methode) en je selecteerd het haar. Wees nie bang als je het gezicht en wat achtergrond erbij hebt!
            Ga naar hoeken verfijnen, je gaat met het penseeltje dat je daar krijgt over het haar (de rand volgen) en dan zal hij zijn werk doen, en vooral in de 2de rij met balkjes (het staat niet open, dus kan de namen niet geven, maar je ziet de rijen dmv een lijntje, en ze staan dichter bij elkaar) gewoon wat spelen met de balkjes.
            dit resultaat is nog steeds geen 100%, maar naar eigen mening de beste methode die geen uren tijd opnemen...
            Verder selecteer je gewoon met snelle selectie de rest (achtergrond meenemen geeft nie, maar zorg dat het haar niet wordt verstoord. Probeer dus toch binnen de lijntjes te blijven door de witte achtergrond en wit kleedje)
            dan ga je naar het selectiemasker (of hoe noemt dit eigenlijk?) dat is het knopje helemaal onderaan in je gereedschappenpallet.
            dan zal je zien dat je geselecteerde gebied transparant rood is, of omgekeerd.
            dan schilder je met het penseel gewoon langs de randen, zwart staat voor het rood (kan veranderd worden, als je met rode objecten zit, voor de duidelijkheid) en met het wit schilder je het weg.

Dit is vrij tijdrovend, ik weet het. Maar ik gebruik het veel en vind het een doeltreffende manier.
            Verder moet je gewoon je selectie opvullen. Ik raad aan in een andere laag, zodat je er nog een effectje kan aan geven zonder dat de rest word verstoord.
            Canon Eos 500D - Canon 18-55 kitlens - Canon EF 70-200mm f4 L USM - Sigma 105mm f 2.8 EX DG Macro
            Al doende leert men, kritiek is dus welkom

Comment

en de randjes wat zachter maken met de smudge-tool

Comment

Werk via mask.. op deze manier haal je niets uit de foto weg en kun je delen er weer bijtoveren / weghalen. Zoek maar op. Ga niet standaard met het gummetje werken, doe je dat wel, dan is alles wat je weg gomt ook daadwerkelijk weg en niet meer tevoorschijn te tonen.

Werk dus met masks, scheelt je een hoop frustratie..
                WillemClassensDesign: Mijn website
                Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
                Flitsers:HVL-F42AM;

Comment

Working...
                X