Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Achtergronden via photoshop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Achtergronden via photoshop

Hallo Iedereen,

Ik kom hier héél stillekes op mijn sokjes een mischien in jullie ogen belachelijke vraag stellen.
    Ik heb me nog maar net photoshop aangeschaft en vind op dit moment in mijn druk leven als jonge mama niet de tijd om les te halen.
    Maar kan iemand me misschien helpen om een andere achtergrond te maken op een foto?
    IK heb communiefoto's gemaakt van mijn vriendin haar dochtertje en wil nu kaartjes maken en dergelijke. De achtergrond is altijd wit en ik zou die graag in het violet of zo hebben.
    Wees aub heel duidlijk en in 'leek'taal met jullie uitleg aub want ken er echt héééééél weinig van.
    Heb al in lagen en zo vanalles geprobeerd maar het lukt me echt niet.
    Heb ook al op internet gezocht maar vind het nogal ingewikkeld!
    Daarom hier deze vraag... HE HE

Hier zo ik dus graag een violet achtergrond bij hebben...
    En bij nog zo enkele
    Dank jullie alvast voor jullie hulp!!!

Groetjes Kelle
    Last edited by Kelle; 24 april 2011, 21:07. Reden: Foto geplaatst

Re: Achtergronden via photoshop

Welkom op het forum

In dergelijke gevallen helpt het altijd om de foto (of een link daarnaar) te posten, zodat we een visueel beeld hebben van wat je juist wilt gaan doen. Dus post dit foto er even bij, en je wordt snel geholpen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GameBE Bekijk bericht
      Welkom op het forum

In dergelijke gevallen helpt het altijd om de foto (of een link daarnaar) te posten, zodat we een visueel beeld hebben van wat je juist wilt gaan doen. Dus post dit foto er even bij, en je wordt snel geholpen
      Dank je wel!!

Heb net de foto er bij geplaatst

Groetjes Kelle

Comment

hoi, als je de achtergrond wilt veranderen selecteer je het meisje met je selectiegereedschap (L) en copy-past je het meisje op een andere achtergrond,
        ofwel kies je dan voor "inverse" (bij select) , kies je je kleuremmertje (G) met een bepaald kleur en vul je de achtergrond.

hopeliijk versta je het een beke want ik weet natuurlijk niet in hoeverre je met photoshop kan werken

Heb het in een vlugte gedaan, dus nog niet goed zoals je welt zult merken aan de details

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brienemien Bekijk bericht
          hoi, als je de achtergrond wilt veranderen selecteer je het meisje met je selectiegereedschap (L) en copy-past je het meisje op een andere achtergrond,
          ofwel kies je dan voor "inverse" (bij select) , kies je je kleuremmertje (G) met een bepaald kleur en vul je de achtergrond.

hopeliijk versta je het een beke want ik weet natuurlijk niet in hoeverre je met photoshop kan werken

Heb het in een vlugte gedaan, dus nog niet goed zoals je welt zult merken aan de details
          http://i51.tinypic.com/e834er.jpg
          Ja zo is het ongeveer...
          Maar het probleem is dat ik bij photoshop cs5 extended geen vulemertje vind
          Ga het nog eens proberen. En anders toch maar ne cursus!

Groetjes en mercikes hé
          Last edited by LesC; 25 april 2011, 10:03. Reden: Foto achter link geplaatst, geen herhaling!

Comment

Vulemmertje is er hoor!!

Staat de gradient er niet voor in plaats?
            nikon stuff

Comment

Gebruik het enkel als het echt nodig is, het beste en het eenvoudigste is nog steeds een achtergrond te kiezen die bij de opname past. Dat is een algemene regel : Doe steeds in de opname wat je in een opname kan doen !

MVG, jeff C.
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Doordat er wit in het kleedje zit worden er daarvan ook delen omgezet naar de nieuwe achtergrondkleur, en dat is zeker niet de beste oplossing.

Als je toch het vulemmertje wil gebruiken, maak dan eerst een nieuwe laag.
                In die laag pas je dan de achtergrondkleur aan met het vulemmertje, en daarna kan je met het gummetje de stukken die de verkeerde kleur hebben gekregen terug de originele kleur (wit) geven. Zet de dekking van de nieuwe laag op 50%, dan zie je waar je blijft.
                Doe dit niet op een verkleinde foto, maar vergroot de foto uit tot minstens 100% om de details beter te kunnen bekijken.

Er zijn waarschijnlijk wel betere manieren om dit perfect te doen, maar ik doe zelf niet zoveel Photoshop-bewerkingen, ik ken er dus ook lang niet alles van.
                Last edited by Black B@ndit; 25 april 2011, 07:48.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Persoonlijk vind ik het jammer dat je de achtergrond in een kleur zou steken. Je hebt zo een mooie studiofoto waar je toch heeeeel veel kanten mee uit kan.
                  IK zou gewoon hier wat meer contrast enzo in de foto steken, en met een mooi lettertype haar naam en datum er bij zetten. Of van enkele fotokes 1 kaart maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brienemien Bekijk bericht
                    Persoonlijk vind ik het jammer dat je de achtergrond in een kleur zou steken. Je hebt zo een mooie studiofoto waar je toch heeeeel veel kanten mee uit kan.
                    IK zou gewoon hier wat meer contrast enzo in de foto steken, en met een mooi lettertype haar naam en datum er bij zetten. Of van enkele fotokes 1 kaart maken.
                    Ja ik vind de foto op zich ook wel mooi hoor maar wou zo eens wat speciaal doen

Zoiets en dan de Menu er bij of degelijke...

Groetjes
                    Toch bedant!!!
                    Het is me toch een beetje gelukt

Comment

Hou het gewoon bij die witte achtergrond, want de bewerkte versies zien er werkelijk niet uit!!
                      D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

je kan het op de twee manieren zoals aangegeven doen, maar je moet wel nog wat selectiever selecteren want het haar is nu zo rechtuit rechtaan afgesneden en zoals Danielsl zegt, hou het gewoon op wit dat speciaal vind ik ook echt niet zo mooi het ziet er uit alsof het meisje erop geplakt is.
                        De tweede manier is dan nog de beste met het weggommen daar kan je pixel per pixel weggommen zelfs tussen de haarlokken maar zeker alles vergroten zodat je heel precies kan werken, iets te veel weggegomd geen probleeem, schakel het zwart over naar wit en ga er opnieuw over en wat te veel weg was keert terug (het omschakelen gebeurt in de gereedschapsbalk wit/zwarte of zwart/witte vierkantjes in het tekstgereedschap

Aan U de keuze het zijn uw foto's jij beslist wat je ermee doet, in ieder geval veel succes
                        Groetjes
                        Renée
                        Last edited by Neirynck Renée; 25 april 2011, 11:04.

Comment

Voor een nauwkeuriger selectie in CS5 is er pas nog een interessante link gegeven in een ander draadje. Ik herhaal hier even de link. Echt het bekijken waard en bovendien in het NL!

BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4.1) - iPhone XR (iOS 18.4.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4.1)

Comment

Ik heb dit ervan kunnen maken:

Als je hem weg wil hebben dan laat je het maar weten.
                            Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                            Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Computer nerds don't byte, they just nibble a bit

Be careful who you shoot; they may shoot back

Comment

Working...
                              X