Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe pc voor grafisch werk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nieuwe pc voor grafisch werk

snelheid blijft ook relatief he mensen... ik ga er vanuit dat deze nieuwe PC voor de TS een hele upgrade is en dus ook een verademing op het gebied van performantie.

Om objectief over snelheid te kunnen oordelen, zou je eigenlijk meerdere systemen rechtstreeks tegen elkaar moeten vergelijken. Ik twijfel er ook niet aan dat de Dell die de TS gekocht heeft, zal vliegen

We kunnen hier tot in de eeuwigheid over technologie blijven leuteren maar het enige dat telt is dat je tevreden bent met de hardware die op je bureau staat Ik denk ook dat als je iets of wat investeert in een computer (lees : budget +- 1000 € voor de kast zonder scherm), je sowieso een heel performant systeem in huis haalt. Of daar nu een SSD in zit of 2 10K raptor schijven in RAID-0 inzitten, zoveel verschil zal dat niet uitmaken en nogmaals : dat merk je pas als je 2 of meer configuraties naast elkaar gebruikt.

Dus : TS, veel plezier met je Dell
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
      snelheid blijft ook relatief he mensen... ik ga er vanuit dat deze nieuwe PC voor de TS een hele upgrade is en dus ook een verademing op het gebied van performantie.

Om objectief over snelheid te kunnen oordelen, zou je eigenlijk meerdere systemen rechtstreeks tegen elkaar moeten vergelijken. Ik twijfel er ook niet aan dat de Dell die de TS gekocht heeft, zal vliegen

We kunnen hier tot in de eeuwigheid over technologie blijven leuteren maar het enige dat telt is dat je tevreden bent met de hardware die op je bureau staat Ik denk ook dat als je iets of wat investeert in een computer (lees : budget +- 1000 € voor de kast zonder scherm), je sowieso een heel performant systeem in huis haalt. Of daar nu een SSD in zit of 2 10K raptor schijven in RAID-0 inzitten, zoveel verschil zal dat niet uitmaken en nogmaals : dat merk je pas als je 2 of meer configuraties naast elkaar gebruikt.

Dus : TS, veel plezier met je Dell
      Helemaal mee eens hoor Natuurlijk kan het altijd beter en sneller maar altijd tegen een bepaalde prijs he ... Moet je grote aantallen foto's bewerken in korte tijd of werk je altijd tegen deadlines aan dan is het uiteraard goed besteed geld. Ben je echter iemand die kleine aantallen foto's bewerkt en er lekker de tijd voor kan nemen dan zou ik me niet zo druk maken om een paar minuten tijdwinst.

Comment

Naast de netwerkmogelijkheden zijn er nog wel een paar verschillen tussen de verschillende versies van Windows 7, oa het te gebruiken max intern geheugen:

Here are the upper RAM limits for the different editions of Windows 7:

Starter: 8GB
        Home Basic: 8GB
        Home Premium: 16GB
        Professional: 192GB
        Enterprise: 192GB
        Ultimate: 192GB

Eric

Comment

[MOD]Verschillende antwoorden in deze thread werden verwijderd vermits er gevraagd werd naar een PC voor grafisch werk ... de eeuwige discussie tussen PC vs Mac dient dus niet nogmaals gevoerd te worden en is totaal misplaatst in dit topic !

Als de Mac fanaten nogmaals dit topic vervuilen met off-topic reacties zullen we genoodzaakt zijn om de juiste acties te ondernemen ...[/MOD]
          Last edited by LamboCars; 15 februari 2011, 09:36.
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

@TS ben je tevreden over je Dell? Hoeveel heb je uiteindelijk betaald als ik zo vrij mag zijn? Dat is ook een model waar ik naar aan het lonken ben en het is altijd interessant om gebruikers hun mening te horen. PS en LR zijn werkpaarden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door micn Bekijk bericht
              let op met SSD!
              Het is vlug, goed, stabiel.
              maar er is een grote maar aan verbonden.
              Hoe meer deze gebruikt word hoe trager deze zal beginnen werken na verloop van tijd. ( nieuwe technologie met kinderfoutjes). (inderdaad zoals onderstaande persoon zegt bij een Mac, maar heb al gevallen geweten bij een gewone pc ook)

Ik zou eerder opteren voor een velociraptor 10 000 rpm HD

Voeding: tussen de 600-800 is voldoende. (als je met crossfire of SLI Grafische kaarten werkt neem je mssn best iets van 1000W).

Hopelijk bent u of anderen hiermee geholpen.

mvg,

fotoshotz
              ik ben nog maar pas bezig met fotografie, maar IT is toch al een tijdje mijn hobby en beroep en ik kan niet anders dan hier even op te reageren

ivm SSD's, ik kan niet anders dan deze aan te raden tegenover 2 HD's in raid.
              de kinderziektes zijn er ondertussen al lang uit, dus je kan gerust een SSD kopen en er vertrouwen in hebben dat deze performant zal blijven werken.
              en dat trager worden... zelfs een volledig volgeschreven SSD (dan zijn ze op hun traagst) zal vele malen sneller zijn dan een 10.000 rpm raptor of een RAID setup.

het helpt vooral bij het opstarten, maar ook de algemene werking van je OS gaat er op vooruit, (elke keer je een applicatie opent, eender wat) , het systeem zal veel "snappier" reageren.

om maximum performance te hebben moet je dan wel in principe de fotos dat je gaat bewerken tijdelijk op de SSD plaatsen, en achteraf (na het bewerken dus )naar je data schijf (en dus gewone 7200RPM HD) verhuizen.

tijdens het bewerken zelf zijn de fotos trouwens in het geheugen geladen en maakt HD of SSD op die moment niet uit...

ivm de voeding: 600Watt is voor elke config wel voldoende hoor, 800 is overkill, zelfs voor de meeste crossfires.

de TS heeft zoizo een goede pc nu, dat zeker wel performant gaat zijn, alleen ga je wat teveel betaald hebben bij DELL, ikzelf zou zo een systeem zelf bouwen, maar dan moet je natuurlijk genoeg kennis hebben over de onderdelen enz. voor de meeste mensen is Dell een goed alternatief.

en nog heel even iets over het zogezegde grafische verschil tussen mac en pc:
              dat ligt volgens mij enkel en alleen aan het scherm:
              mac schermen zijn standaard redelijk goed afgesteld, terwijl pc schermen , afhankelijk van het merk, dat zelden zijn (op dat vlak zijn de DELL ultrasharps een aanrader!)

veel plezier met je nieuwe systeem TS, dat gaat vliegen
              Last edited by jm188; 9 maart 2011, 12:42.

Comment

gewoon ter info: ik werk op een 6 core windows 7 pc met 12gb memory en 8tb aan schijven erin.. werkt gelijk een vliegmaschien.

voorbeeld : content aware fill van een hangar in een raw beeld ( hangar beslaat 2/3 van het beeld) duurt 4 seconden....

ik was daar behoorlijk van onder de indruk..

groeten
                lidnummer: BD1995BE

Comment

Voor wie prijsbewust geld wil uitgeven is deze cpu review prijs/performance niet onaardig .. transponeren naar huidige € prijs moet je zelf doen

Comment

Ik heb mijn Dell intussen een aantal weken ... ook het scherm gekocht bij Dell en ik kan alleen maar zeggen dat ik heel tevreden ben van de snelheid, werking, ...

Ook de service bij Dell is uitstekend. De pc die ik besteld had kon niet geleverd worden omdat een bepaalde chipset uit de handel werd genomen. Ze hebben dan een ander model voorgesteld wat ook aan mijn eisen voldeed om "zware" grafische prog. te draaien. Die pc werkt echt geweldig!! Ik weet niet wat het verschil zou zijn met een SSD maar voor mij is dit echt wel snel genoeg!

Els

Comment

Working...
                    X