Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mijn zoontje op een paddestoel...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • mijn zoontje op een paddestoel...

    wat vinden julie hiervan?
    tips?
    alvast bedankt om te kijken...
    greets

    canon 50d, canon 17-85mm is usm, canon 50mm 1:1.8,cactus flashke en triggersetje en enkele budgetvriendelijke bouw(spaar)lampkes

  • #2
    Re: mijn zoontje op een paddestoel...

    mooi getrukeerd .. maar had ik dat gedaan ging de "edges" wat meer laten overvloeien hebben in de paddestoel ... zodat het nog "echter" leek ...
    [B]CANON EOS R6 mark II BODY, CANON RF 24-50 IS STM, CANON RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, CANON RF 14-35 f4 IS USM, Canon Macro EF 100 mm 1:2.8 USM, http://www.eddymoens.be

    Comment


    • #3
      Re: mijn zoontje op een paddestoel...

      wat bedoel je met de edges? ben nogal een leek in het vak, heb alles geleerd uit zelfstudie en hier en daar uit vragen en antwoorden... mijn cursus digi.fot. start pas binnen een week...
      canon 50d, canon 17-85mm is usm, canon 50mm 1:1.8,cactus flashke en triggersetje en enkele budgetvriendelijke bouw(spaar)lampkes

      Comment


      • #4
        Re: mijn zoontje op een paddestoel...

        Oorspronkelijk geplaatst door de wim Bekijk bericht
        wat bedoel je met de edges? ben nogal een leek in het vak, heb alles geleerd uit zelfstudie en hier en daar uit vragen en antwoorden... mijn cursus digi.fot. start pas binnen een week...
        Refine edges of hoeken verfijnen in het nederlands
        Als je je zoontje uitknipt, best die bewerking ook nog uitvoeren voor je hem op de paddestoel plakt
        https://www.tinicleemputfotografie.com/

        Comment


        • #5
          Re: mijn zoontje op een paddestoel...

          Je ziet ook wel fel dat het knipwerk is omdat er een foutje zit in het licht.

          Je zoontje is nu difuus en vanboven belicht.
          De paddestoel is laag zittend hard zonlicht die van van rechts komt.
          Die contrasten komen niet overeen nu.
          Ik zou over je zoontje nog een laagje zetten en het licht schijnbaar van rechts doen komen en ook zeer hard contrast op zetten.

          Comment


          • #6
            Re: mijn zoontje op een paddestoel...

            Oorspronkelijk geplaatst door Tini Bekijk bericht
            Refine edges of hoeken verfijnen in het nederlands
            Als je je zoontje uitknipt, best die bewerking ook nog uitvoeren voor je hem op de paddestoel plakt
            aaaaahzooo, das een zeer intressante tip, hartelijk dank daarvoor...

            groetjes
            canon 50d, canon 17-85mm is usm, canon 50mm 1:1.8,cactus flashke en triggersetje en enkele budgetvriendelijke bouw(spaar)lampkes

            Comment


            • #7
              Re: mijn zoontje op een paddestoel...

              Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
              Je ziet ook wel fel dat het knipwerk is omdat er een foutje zit in het licht.

              Je zoontje is nu difuus en vanboven belicht.
              De paddestoel is laag zittend hard zonlicht die van van rechts komt.
              Die contrasten komen niet overeen nu.
              Ik zou over je zoontje nog een laagje zetten en het licht schijnbaar van rechts doen komen en ook zeer hard contrast op zetten.
              idd, die lichtinval volledig over het hoofd gezien, zo logisch maar je moet er aan denken hee.
              zal de volgende keer eerst de achtergrondfoto beter moeten analyseren en dan een foto maken met dezelfde lichtinval...
              bedankt voor de tip...
              greetings
              canon 50d, canon 17-85mm is usm, canon 50mm 1:1.8,cactus flashke en triggersetje en enkele budgetvriendelijke bouw(spaar)lampkes

              Comment


              • #8
                Re: mijn zoontje op een paddestoel...

                En wat schaduw toevoegen onder/tussen de beentjes gaat ook helpen om het realistischer te maken.
                Canon 60D / Canon 17-55mm - 2.8 / Canon 85mm - 1.8

                Comment

                Working...
                X