Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

photoshop vraagje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• photoshop vraagje

Hoi allemaal
    Ik ben nieuw met fotoshop ik gebruik CS5 en wil uit een foto die ik zelf getrokken heb een persoon uitknippen en die dan op een andere achtergrond plaatsen en dat lukt mij perfect met de filter extraheren.
    Ik open eerst de achtergrond waar ik die persoon wil plaatsen dit is bij mij een boot in het water.
    Dan open ik een nieuw venster met mijn eigen getrokken foto
    dan breng ik we samen en maak een kopie van de eerste laag
    de copie van de eerste laag bewerk ik met extraheren onder filter
    ik knip hem uit en als dat klaar is en ik vind hem goed klik ik ok
    ik maak er een laagmasker van dat lukt ook
    nu kan ik de uitgeknipte foto over de achtergrond (Boot) zetten kleiner maken of groter verdraaien alles wat je wil.
    Maar nu wil ik die persoon IN de boot zetten maar mijn probleem is dat die persoon naar voren komt terwijl ik wil dat de boot naar voor komt hiermee bedoel ik dat ik de geknipte persoon achter het stuur kan zetten en nu zie ik dat stuur niet want die persoon staat er nu voor dus ik wil dat de boot naar voor komt zodat het stuur zichtbaar word en de uitgeknipte foto achter het stuur komt te staan weet iemand hoe ik dat ik doen??

Alvast vriendelijk dank

Dave

Re: photoshop vraagje

Dit doe je met laagmaskers (en je weet hoe dat werkt, want je gebruikt het ook).
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Dit doe je met laagmaskers (en je weet hoe dat werkt, want je gebruikt het ook).
      Ja en wat moet ik dan eerst selecteren en dan de ctrl toets induwen?