Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

studiovloer opkuisen in Photoshop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • studiovloer opkuisen in Photoshop

    Ik werk vaak in een gehuurde studio. Meestal begin ik een shoot met borstel om de witte Infini zo proper mogelijk te krijgen. Echter de vuile strepen van schoenen krijg je nooit weg.

    Na de shoot kan je dus voor elke foto waar de vloer op staat die lijntjes gaan wegshoppen. Meestal gebruik ik hiervoor de Spot Healing Brush of the Patch Tool (bij gebrek aan kennis van hoe het beter/sneller zou kunnen). Mijn methode werkt goed, maar is vooral een gepruts als zo'n lijn in de schaduw achter een schoen verdwijnt ofzo.

    Dit is een repetitief proces dat bij elke foto terug komt, dus ben ik op zoek naar een methode hoe dit beter maar vooral sneller kan.

    Hoe doen jullie dit?

    Ik heb ook al online zitten zoeken en kwam deze veelbelovende tutorial tegen:

    Hier zit ik echter vast bij stap 5, want ik kan met de layer Texture geselecteerd niet naar Filter > Texture gaan (staat in het grijs).

    Iemand een idee wat ik hier fout doe?

    Alvast bedankt voor jullie hulp!

  • #2
    Re: studiovloer opkuisen in Photoshop

    veel filters werken alleen in 8 bits/kanaal

    Comment


    • #3
      Re: studiovloer opkuisen in Photoshop

      veel filters werken alleen in 8 bits/kanaal
      Ik denk ook dat dit het probleem is. Probeer eens het filter Add Noise in de plaats, dan krijg je ook een bepaalde structuur.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: studiovloer opkuisen in Photoshop

        Ok, moet ik even bekijken dan.

        Maar misschien gebruiken jullie een andere manier om hetzelfde te bereiken?

        Comment


        • #5
          Re: studiovloer opkuisen in Photoshop

          Mijn heel bescheiden mening: verwacht geen wonderen. Maar al te vaak denken mensen dat er voor alles een "one click" oplossing bestaat. De realiteit: veel dingen blijven nu eenmaal arbeidsintensief.

          Concreet: ik doe zoiets ook met de healing brush of patch tool. Is inderdaad wat werk. Maar je krijgt hier routine in dus valt best mee.

          Niettemin veel succes met het testen van andere manieren!

          Roeland
          www.135mm.be
          @135mm_leuven
          info@135mm.be

          Comment


          • #6
            Re: studiovloer opkuisen in Photoshop

            Roeland,ik ben me er terdege van bewust dat er geen "one-click" oplossing bestaat voor wat ik vraag. En moest die bestaan dan zou het een betalende plugin worden voor Photoshop. :-)

            Ik heb echter nog een groot aantal studiofoto's af te werken, en moest er een methode zijn om een paar minuten minder aan de vloer te moeten besteden dan zou ik al snel enkele uren winnen. Vandaar dus de vraag.

            Het is een probleem waar elke studiofotograaf mee geconfronteerd wordt, dus mijn vraag is interessant voor meer mensen hier, denk ik. Sommigen laten het zo, maar dan is de foto in mijn ogen niet "af".

            Comment


            • #7
              Re: studiovloer opkuisen in Photoshop

              Voor sommige foto's lukt het me op deze manier:
              - nieuwe laag door duplicatie
              - contrast en de verzadiging heel hoog te zetten en dan het model + props in een laagmasker weg te gommen, zodat het origineel te voorschijn komt. Dan krijg je ook een redelijk egaal wit als vloer.
              En probeer indien mogelijk als de pose van het model het toelaat om de vloer wat over te belichten.

              Comment


              • #8
                Re: studiovloer opkuisen in Photoshop

                ik doe het gelijkaardig aan "traveler".

                ik voeg een aanpassinglaag "levels" toe.

                in deze levels laag schuiven zodat je witte achtergrond helemaal wit is , of je zwarte helemaal zwart.

                dan het model "zwart" "schildere"n in een masker van aanpassingslaag.

                groeten

                carlos
                lidnummer: BD1995BE

                Comment


                • #9
                  Re: studiovloer opkuisen in Photoshop

                  Een wacom tablet ipv een muis gaat je werk misschien wat versnellen.
                  Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                  http://www.stevevandegaer.be

                  Comment

                  Working...
                  X