Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ruis uit foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Ruis uit foto

    In Shoot 9 stond een artikel "Weg met ruis". Daarin werd ruisreductiesoftware getest: Photoshop en Lightroom, Neat Image, Noise Ninja, Nik Dfine 2.0 en Topaz De Noise 5. Er staat ook telkens een werkwijze beschreven.

    Hierboven gebruikte men af en toe de filter "Ruis reduceren" in Photoshop, maar dit zou volgens het artikel niet de beste werkwijze zijn, want "gebaseerd op oudere en minder performate technologie"...

    Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar misschien is het voor jou interessant om dit exemplaar van Shoot aan te schaffen: er staan heel wat handige tips in.
    Last edited by Nelita; 5 januari 2011, 07:56.
    Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

    Comment


    • #17
      Re: Ruis uit foto

      zie hier eens naar http://www.neatimage.com/

      Grts S.

      Comment


      • #18
        Re: Ruis uit foto

        Ja ik heb het artikel over ruis reductie in shoot ook gelezen misschien nog wel eens de moeite om deze terug boven te halen.
        Bedankt voor de tip.
        Racing Pics
        Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

        Comment


        • #19
          Re: Ruis uit foto



          Uploaded with ImageShack.us

          Die is met D80 op 1600 gemaakt

          Comment


          • #20
            Re: Ruis uit foto

            Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
            ...
            Die is met D80 op 1600 gemaakt
            Op 1250 volgens de exif-waarden. Maar nog indrukwekkend, hoor.

            (trouwens, je spreekt hier zelf van 1250)
            Last edited by LesC; 16 december 2010, 10:05. Reden: Link toegevoegd
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

            Comment


            • #21
              Re: Ruis uit foto

              ja sorry was 1250 vergiste me

              Comment


              • #22
                Re: Ruis uit foto

                Mooi is dat toch...dat je zo hoog in de ISO's kunt gaan zitten. Mooie foto ook Koen Ik maak veel foto's van de kids op de manege, ook in de binnenbak. Flitsen is niet zo'n succes met de paardjes en ik heb sowieso een schurfthekel aan oncamera flitsen. Met de 5DmkII kan ik tot 2000 ISO gaan en dan zijn de foto's nog prima en hoef ik er niet veel aan te pielen. Daarna moet ik ook ruis gaan verwijderen hoor.

                Comment


                • #23
                  Re: Ruis uit foto




                  Camera Nikon D50 (zowat zelfde sensor als de D200)
                  Exposure 0.003 sec (1/400)
                  Aperture f/7.1
                  Focal Length 18 mm
                  ISO Speed 1600
                  en geen gebruik gemaakt van ruis reductie software...

                  Correct belichten is de boodschap, als je onderbelicht, creëer je ruis...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #24
                    Re: Ruis uit foto

                    mooie foto ruis is niet te zien of je moet er al met een loep op zitten . (je kan goed dansen )

                    Comment


                    • #25
                      Re: Ruis uit foto

                      Ik snap niet waarom je buiten in daglicht Iso 1600 gebruikt !

                      En een sluitertijd van 1/400e sec is goed om een bewegende hond te 'bevriezen', maar met 1/50e sec uit de hand moet een stilstaande hond toch geen probleem opleveren.

                      Anders eens een monopod of beanbag gebruiken of steunen op een brugje, bank etc...
                      Canon-man. Concerten en natuur.
                      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                      Comment


                      • #26
                        Re: Ruis uit foto

                        Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                        Ik snap niet waarom je buiten in daglicht Iso 1600 gebruikt !

                        En een sluitertijd van 1/400e sec is goed om een bewegende hond te 'bevriezen', maar met 1/50e sec uit de hand moet een stilstaande hond toch geen probleem opleveren.

                        Anders eens een monopod of beanbag gebruiken of steunen op een brugje, bank etc...

                        "daglicht" was op een bewolkte namiddag in het midden van de bos tussen de bomen.
                        Het lijkt misschien alsof zij netjes stil zetten maar zo goed stilzitten doen ze niet hoor (was het maar waar).
                        Brugje bankje moet voorhande zijn natuurlijk en dan zit je ook weer in de publieke zone's en dit is genomen op prive gebied.

                        Al doende leert men natuurlijk zonde van de foto maar (als je het moogt geloven) gaan we nog zo'n witte winters krijgen dus tijd genoeg om te oefenen. Ik voor het moment toch wel sneeuw genoeg gezien.
                        Racing Pics
                        Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                        Comment


                        • #27
                          Re: Ruis uit foto

                          Nik Software Dfine , is een zeer goede plugin voor ruis



                          Met nik software dfine kan je zelf kiezen op welke plaatsen in de foto je ruisreductie wilt toepassen. Het voordeel hiervan is dat je niet verplicht bent om ruisreductie op de gehele foto toe te passen. Je maakt simpelweg een selectie waar je de ruisreductie wilt toepassen.

                          deze plugins heeft Niksoftware , voor gebruik met bv PS , elements, aperture

                          NIK SOFTWARE COLOR EFEX PRO V3
                          - NIK SOFTWARE DFINE V2
                          - NIK SOFTWARE SHARPENER PRO V3
                          - NIK SOFTWARE SILVER EFEX PRO V1
                          - NIK SOFTWARE VIVEZA V1
                          Last edited by am-staff; 2 januari 2011, 12:20.
                          2 body's en wat lenzen ..

                          older and wiser ... my arse

                          Comment


                          • #28
                            Re: Ruis uit foto

                            Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                            Camera Nikon D50 (zowat zelfde sensor als de D200)
                            Exposure 0.003 sec (1/400)
                            Aperture f/7.1
                            Focal Length 18 mm
                            ISO Speed 1600
                            en geen gebruik gemaakt van ruis reductie software...

                            Correct belichten is de boodschap, als je onderbelicht, creëer je ruis...
                            Super!

                            Comment


                            • #29
                              Re: Ruis uit foto

                              Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
                              Nik Software Dfine , is een zeer goede plugin voor ruis



                              Met nik software dfine kan je zelf kiezen op welke plaatsen in de foto je ruisreductie wilt toepassen. Het voordeel hiervan is dat je niet verplicht bent om ruisreductie op de gehele foto toe te passen. Je maakt simpelweg een selectie waar je de ruisreductie wilt toepassen.

                              deze plugins heeft Niksoftware , voor gebruik met bv PS , elements, aperture

                              NIK SOFTWARE COLOR EFEX PRO V3
                              - NIK SOFTWARE DFINE V2
                              - NIK SOFTWARE SHARPENER PRO V3
                              - NIK SOFTWARE SILVER EFEX PRO V1
                              - NIK SOFTWARE VIVEZA V1
                              Thx voor de tip mischien deze avond toch nog eens een pogging wagen.
                              Racing Pics
                              Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                              Comment


                              • #30
                                Re: Ruis uit foto

                                en je koopt dit natuurlijk reglementair aan
                                www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

                                Comment

                                Working...
                                X