Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotoprint

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotoprint

    zit met een vraagje ivm uit laten printen van foto's

    formaat 20cm op 29 cm
    de foto's zitten goed van kleur enzo , maar hier en daar zit een klein foutje in
    ik vind deze foutjes niet terug op de pc , tevens ook niet als ik inzoom op de foto.

    aan wat ligt dit , of kan dit liggen?

    thx voor de reacties
    grt
    steve

  • #2
    Re: fotoprint

    Print je zelf?
    Wat soort foutjes?

    Je vraagstelling is vrij vaag.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: fotoprint

      Je ziet dus op een afdruk gemaakt door een printlabo bepaalde foutjes?
      Inderdaad vrij vaag.
      Een vraag: heb jij een foto van voldoende grootte (qua pixels) doorgestuurd? Als 20x30 (20x29 lijkt mij niet echt standaard) afgedrukt wordt, zou ik toch rekenen op minimum 3543x2366 pixels (300ppi).
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

      Comment


      • #4
        Re: fotoprint

        Ja , op de afdruk van het print labo , staan foutjes ,
        die ik niet terug vindt op de foto op mijn pc.

        ruis of lichte on zuiverheden ,
        dit op bepaalde foto's wel en bepaalde foto's niet .
        de ene keer in lichte delen , de andere keer in de donkere delen.

        Comment


        • #5
          Re: fotoprint

          Maar hoe groot was hetgeen je doorstuurde?
          Als je namelijk maar een klein fotootje opstuurt (zoals de 900px foto's hier bij BD gepost) en je vraagt voor een 20x30 afdruk, zul je toch wel kwaliteitsverlies zien.
          Kan natuurlijk altijd zijn dat het labo een fout gemaakt heeft, maar vooraleer je mag klagen, moet je weten of de fout niet bij jou te vinden is.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

          Comment


          • #6
            Re: fotoprint

            2943 x 4766 was de afmeting

            Comment


            • #7
              Re: fotoprint

              Dat is volgens mij zeker voldoende voor een 20x30cm afdruk!
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

              Comment


              • #8
                Re: fotoprint

                Ik heb zelfs foto's van 1500/900px die op 20/30cm perfect uitkomen, waarschijnlijk gebruiken ze een programma om te vergroten.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #9
                  Re: fotoprint

                  ik heb nu zitten lezen op de de site van art en craft, dat ze met snelle upload programa's weken , om zo geen gegevens te verliezen van de foto


                  zou dit er kunnen mee te maken hebben ,dat ze dit bij extra film niet hebben?

                  Comment


                  • #10
                    Re: fotoprint

                    Tiens, heb je dit bij Extrafilm laten doen?
                    Daar laat ik doorgaans ook afdrukken, op 20x30 en onlangs zelfs op 30x45. Totnogtoe altijd uitstekende resultaten!
                    (in één van de vorige edities van Shoot magazine werden printlabo's vermeld. Extrafilm kwam er als een van de betere uit)
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                    Comment


                    • #11
                      Re: fotoprint

                      vind het ook raar , heb dat ook nog uiet gehad daar

                      Comment

                      Working...
                      X