Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan ik hier nog meer uithalen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kan ik hier nog meer uithalen?

Leuk om te doen.
    Info in je mail, is teveel om hier op het forum te zetten. Tenminste op de manier dat ik het doe.
    Ik heb je een aantal schermafbeeldingen gestuurd van Camera RAW en wat Photoshop aanpassingen.
    En het lagen bestand, kan je zelf nog wat fine-tunen.
    Maar het kan dus wel. Veel proberen en veel Photoshoppen.
    Gelukkig heb je een RAW bestand anders krijg ik er niks meer uit.
    En sorry mensen dat ik niet alle uitleg erbij heb gezet. Dat zijn me iets teveel plaatjes.
    Succes.
    Groeten Brigitte
    Last edited by BrigitteVH; 6 september 2010, 14:32.

Comment

Prachtig, Brigitte. Spijtig dat je de verschillende stappen niet meedeelt (kan dat niet zonder de plaatjes?), want daar precies kunnen we van leren. Aan jouw resultaat te zien, weet ik dat ik nog heel veel moet leren.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

ja ik snap het. ik heb een link naar sven gestuurd met alle Raw intellingen en in Photosop op volgorde. En dan ook het lagenbestand daar kan je in alles nog in zien. Ik heb anders zoveel typwerk...
        Misschien wil sven alle schermafbeeldingen erop zetten achter elkaar? Ik moet zo weg over 5 minuten. Als Sven tijd heeft graag anders kijk ik vanavond of morgen wel. Ik heb het geprobeerd om sven te helpen en ik snap dat de anderen ook willen meekijken. Komt goed.
        Sorry...

Comment

Ik vrees dat je hier nooit een goeie foto uit zal halen. Je kan inderdaad wat gaan oplichten maar zoals je ziet wordt de ruis dan ook veel duidelijker.
          Ben je trouwens zeker dat je belichtingsmeter kapot is? Mij lijkt het eigenlijk eigenlijk een onberbelichte foto omdat je het onderwerp tegen de lucht hebt gefotografeerd. In het veld kon je vermoedelijk al veel verhelpen door enkele stappen te gaan overbelichten. Of een eventueel spotmeting op het onderwerp zelf.
          Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BrigitteVH Bekijk bericht
            http://i52.tinypic.com/15fqept.jpg

Leuk om te doen.
            Info in je mail, is teveel om hier op het forum te zetten. Tenminste op de manier dat ik het doe.
            Ik heb je een aantal schermafbeeldingen gestuurd van Camera RAW en wat Photoshop aanpassingen.
            En het lagen bestand, kan je zelf nog wat fine-tunen.
            Maar het kan dus wel. Veel proberen en veel Photoshoppen.
            Gelukkig heb je een RAW bestand anders krijg ik er niks meer uit.
            En sorry mensen dat ik niet alle uitleg erbij heb gezet. Dat zijn me iets teveel plaatjes.
            Succes.
            Groeten Brigitte

getver, das wel een gigantisch verschil!!

nice one
            nikon stuff

Comment

Dag iedereen,

Ik ben vandaag weer aan het werk gegaan dus dat betekent dat ik maar rond 21h00 thuis ben hoor.

Brigitte bedankt voor het bestand maar ik kan er niks mee doen want ik heb Photoshop niet maar PSP(Paint Shop Pro) XII.
              Ik heb hem hem proberen openen(hij herkent het formaat blijkbaar wel) maar hij zegt dat er niet ondersteunde functies in zitten.

De anderen ook bedankt.
              Ik moet zeggen dat de meesten onder jullie het probleem hebben wat ik ook heb, namelijk verlies aan detail dat zeer duidelijk zichtbaar wordt in de rechtervleugel als je vergelijkt met de originele foto.
              LesC zijn versie vind ik op dat punt goed, hij heeft bijna geen detailverlies.
              Ik zal zijn acties eens moeten proberen converteren naar Raw Therapee om te zien wat het geeft(maar niet vanavond want ik heb een rotdag achter de rug).

Sven
              Sony A58 met glas, Fuji X-E1
              Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
              Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

Comment

Ik wil niet beledigend overkomen, maar ik vind het een foute ingesteldheid om dit beeld überhaupt nog te willen opwaarderen. Neem het advies van Fuse ter harte, verwijder deze foto en kijk niet meer om. Dit wordt nooit een goed beeld.

De poging van BrigitteVH is bewonderenswaardig (ik zou het zelf niet kunnen), maar je blijft wel heel duidelijk zien dat het een manipulatie is: de belichting van libel en achtergrond zijn totaal verschillend en het geheel doet gewoon erg kunstmatig aan. Op deze manier bedrieg je de kijker ook wel een beetje vind ik.

De moeite en tijd die je zou investeren in het bewerken van deze foto kun je beter steken in het maken van een beter beeld. Ik begrijp dat het verleidelijk is om elke libel te fotograferen die blijft stilzitten, maar de kunst is evengoed het verkrijgen van een mooie compositie en dus liefst ook een aantrekkelijke achtergrond. Een heidelibel fotograferen is niet zo moeilijk; het is een kwestie van geduld hebben tot je een exemplaar vindt dat op een mooi takje gaat zitten met een goede achtergrond. Je kunt ze trouwens soms "verleiden" om op een mooie tak te gaan zitten die jij ergens plaatst zodat je de omstandigheden beter onder controle hebt: heidelibellen jagen vanuit één bepaalde plek die ze een goed overzicht geeft op de omgeving, liefst op een zekere hoogte. Daarbij gaan ze vaak steeds op hetzelfde takje gaan zitten (het moet wel stabiel zijn, ze houden niet zo van doorbuigende stengeltjes wanneer ze landen). Een andere strategie is om ze 's morgens heel vroeg te zoeken wanneer ze nog bedauwd zijn. Dit is wat moeilijker en er is nooit echt zekerheid dat je iets vindt, maar wanneer er dan ééntje kan vinden heb je alle tijd om er foto's van te maken.

Met wat geduld en doorzettingsvermogen kom je aan een foto die 10 keer meer potentieel heeft, en die zijn gewoon veel leuker (én eenvoudiger) om na te bewerken
                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht

De poging van BrigitteVH is bewonderenswaardig (ik zou het zelf niet kunnen), maar je blijft wel heel duidelijk zien dat het een manipulatie is: de belichting van libel en achtergrond zijn totaal verschillend en het geheel doet gewoon erg kunstmatig aan. Op deze manier bedrieg je de kijker ook wel een beetje vind ik.
                  Maar ach het is wel leuk om te doen...

Comment

Ja, ik kan me wel inbeelden dat het op zich een goeie oefening in techniek is
                    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Net zoals de Everest gewoon daar is... om erop te klimmen!
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
                      X