Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen met penselen in CS3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Problemen met penselen in CS3

    Hallo

    Ik heb het volgende probleem/verschijnsel. Na het bewerken van mijn foto's in RAW, wil ik ze in PS nog een beetje opkuisen. Niets speciaals, vlekjes verwijderen, beetje doordrukken of tegenhouden, enz.
    Sedert een paar dagen heb ik moeilijkheden met het aanpassen van de grootte van het penseel.
    D.w.z. alles is ok bij het opstarten van PS maar na een foto of tien bewerkt te hebben, blokkeert het penseel, blijft het op de kleinste stand staan en kan ik het niet meer vergroten. Erg lastig natuurlijk.
    Heeft er iemand een oplossing voor dit fenomeen? Te weinig RAM (1Gig), een verkeerde instelling?

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Problemen met penselen in CS3

    je scratch disks te wijzigen.

    Ga naar edit ->Preferences ->Performance

    Photoshop raadt wel aan om een andere fysieke schijf te gebruiken dan degene waarmee je opstart en waar je PS op draait, om bij het vollopen van de schijf geen problemen te krijgen en om die schijf enkel aan te spreken voor de scratch-file te adresseren (die overigens behoorlijk groot kan worden, zelfs bij kleine bestanden)

    Je kan er ook nog toewijzen hoeveel geheugen van het totaal Photoshop mag gebruiken, Standaard is dit 50%

    De scratchdisk is fysieke harddiskruimte

    Hoop dat je daarmee je probleem wat kan oplossen.
    Never resist temptation or it could go away...
    Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel

    Comment


    • #3
      Re: Problemen met penselen in CS3

      Al geprobeerd met rechts muisklik,er opent dan een menu om penseel in te stellen.
      Door onverklaarbare reden verandert Photoshop het Amerikaanse toetsenbord soms in de nederlandse. Controleren en terugzetten.
      Je sneltoetsen werken dan niet meer.
      De teksthaken [ ].
      Helemaal rechtsonder staat er een icoontje tussen waar je dat veranderen kan.
      Last edited by aadg; 2 september 2010, 21:29.

      Comment


      • #4
        Re: Problemen met penselen in CS3

        ctrl+shift even indrukken.. Heb inderdaad ook ooit dat ik bijvoorbeeld niet kan inzoomen met sneltoetsen. Druk op ctrl+ shift en alles werkt weer (wel de ctrl en shift aan de rechterkant van het toetsenbord gebruiken)
        WillemClassensDesign: Mijn website
        Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
        Flitsers:HVL-F42AM;

        Comment

        Working...
        X