Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Meerdere Foto's In Één

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Meerdere Foto's In Één

Hallo,

Ik heb een vraag. Ik zie geregeld op internet een foto staan wat eigenlijk meerdere foto's in elkaar zijn, zoals hier beneden. Ik heb al gezocht op internet hoe ik dit kan doen maar vind niet veel. Ik weet dat ik dit met photoshop kan doen, maar ben niet zo handig hiermee. Kan iemand mij hiermee helpen.

Mvg Ludo

The latest news, videos, bike checks, and more from Norco Bikes.

[Mod_LesC]Foto's achter link geplaatst, omdat ze niet van de TS zelf zijn[/Mod]
    Last edited by LesC; 25 augustus 2010, 18:38.

Re: Meerdere Foto's In Één

de foto's moet je in een link plaatsen gezien het niet jou foto's zijn.

Maar even over het onderwerp..
    Het lijkt er op dat de fietsers in een multishot zijn gemaakt. Dus de fietser legde daadwerkelijk deze route af..
    BIj de 2e foto kan het fototoestel op een statief hebben gestaan. Er zijn een hoop foto's geknipt allemaal vanuit hetzelfde standpunt
    Vervolgens worden de fietsers uitgesneden en in 1 afbeelding toegevoegd.
    Photoshop werkt namelijk met layers (google er maar eens op bijvoorbeeld).

De tweede foto is dus ook met layers gemaakt. Bepaalde dingen worden geselecteerd (de fietsers bijvoorbeeld) en in een andere foto geplaatst (waar de mensen staan).

Het heeft dus allemaal met layers te maken.
    WillemClassensDesign: Mijn website
    Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
    Flitsers:HVL-F42AM;

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WillemC Bekijk bericht
      de foto's moet je in een link plaatsen gezien het niet jou foto's zijn.

Maar even over het onderwerp..
      Het lijkt er op dat de fietsers in een multishot zijn gemaakt. Dus de fietser legde daadwerkelijk deze route af..
      BIj de 2e foto kan het fototoestel op een statief hebben gestaan. Er zijn een hoop foto's geknipt allemaal vanuit hetzelfde standpunt
      Vervolgens worden de fietsers uitgesneden en in 1 afbeelding toegevoegd.
      Photoshop werkt namelijk met layers (google er maar eens op bijvoorbeeld).

De tweede foto is dus ook met layers gemaakt. Bepaalde dingen worden geselecteerd (de fietsers bijvoorbeeld) en in een andere foto geplaatst (waar de mensen staan).

Het heeft dus allemaal met layers te maken.
      Ja het is de bedoeling dat ik zelf dit soort foto's maak met een statief en dan veel foto's achter elkaar maak met hetzelfde standpunt.
      Ik zal eens gaan zoeken op internet, hopen dat ik wat nuttigs vind.

Comment

Dit is al een paar voorbeelden, maar je vindt er vast meer met de juiste zoekopdracht:

Forum voor discussies rond het bewerken, afdrukken, presenteren... van digitale foto's , en over andere software die met digitale fotografie te maken heeft.

Forum voor discussies rond het bewerken, afdrukken, presenteren... van digitale foto's , en over andere software die met digitale fotografie te maken heeft.

Last edited by LesC; 25 augustus 2010, 18:42.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4.1) - iPhone XR (iOS 18.4.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4.1)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Dit is al een paar voorbeelden, maar je vindt er vast meer met de juiste zoekopdracht:

http://forum.belgiumdigital.com/f7/p...en-268504.html
          Bedankt nu weet ik waar ik op moet zoeken. Sequence heet dat dus

Comment

Working...
          X