Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Persoon meerder malen in een fotozetten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Persoon meerder malen in een fotozetten

Hoe kan ik een persoon bv 3 maal op dezelfde foto zetten in PS;
    Ik heb al foto's genomen op statief in dezelfde positie dezelfde belichting maar de persoon in verschillende posities gefotografeerd.
    Nu wil ik met PS deze foto's een geheel maken waarvan de persoon dus meerdere malen in dezelfde foto staat.
    Hoe kan ik dit het beste doen.
    Ik weet het gebeurd met lagen en weg gommen maar ik kom tot geen resultaat.

groetjes
    Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
    www.dewolfmarc.be

Re: Persoon meerder malen in een fotozetten

Hoi,

Ik zou over de persoon een masker leggen, deze dan uitknippen en op een aparte layer zetten van uw werkdocumetn

Greetz,
    Peeke
    ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

Comment

Als je mij de foto's wil doorsturen wil ik dit zeker eens doen voor u,
      en er inneens bijzetten hoe je dit het beste kan doen,
      maar dit is echt voor elke soort van foto een andere handeling.
      Bij de meeste foto's is de makkelijkste oplossing om dit met blending te doen.

Mvg Maarten Peeters

Comment

Het is eenvoudig als je 3 dezelfde opnames hebt waar enkel het figuur een andere plaats op inneemt.

1. Open je foto's (1,2 en 3) in photoshop

2.Sleep foto 2 naar foto 1, terwijl je shift toets ingedrukt houdt. Zo staat hij onmiddellijk in de goeie positie. Voorwaarde is wel dat alle 3 de fotos dezelfde pixelafmetingen hebben. Ik veronderstel dat je alle opnames gemaakt hebt vanaf statief, zodat er ook geen verschuivingen van elementen, andere dan het personnage, zichtbaar worden.

3. Nu voeg je laagmasker toe op diezelfde foto 2 (klik onderaan lagenpallet op vierkantje met bolletje erin. Er verschijnt nu een wit rechthoekje naast uw laag van foto 2 in uw lagenpallet. Vink dit even aan met uw muis, zodat je er kan in werken.

3. Selecteer gomgereedschap en met wit als voorgrondkleur geselecteerd, gom je nu op de plaats waar het personnage zich mogelijks bevindt van de eerste foto. Als je er naast gomt, niet erg, dan gom je opnieuw met voorgrondkleur zwart om uw fout te wissen. Als uw fotos mooi op elkaar liggen, zie je in principe geen fouten, maar dit is theoretisch, want alhoewel op statief gefotografeerd zal er wellicht toch een kleine afwijking zijn.
        Hoe minder de afwijking, hoe ruwer je mag gommen, want je ziet toch dezelfde foto eronder.

4. Daarna sleep je foto 3 boven foto 2 en herhaal je alles.

Comment

ik doe het hetzelfde als maniac en dit werkt prima voor mij

grtz

Comment

Working...
          X