Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste afdrukcentrale voor fotoalbum ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Beste afdrukcentrale voor fotoalbum ?

Na al de positieve commentaren over fotobuch.de heb ik daar een bestelling geplaatst.
    Iemand enig idee wat de reële levertijden zijn?
    Fuji X-E1 - 18-55mm
    facebook

Comment

Net mijn Fotobuch A3 Pro Choice album ontvangen (op fotopapier afgewerkt) . Ben zeer aangenaam verrast.

Software was handig en snel, zeer stabiel op OSX 10.6 SL. Preview functie heb ik weten apprecieren.

Bestelproces is transparant, prijzen niet goedkoop maar voor de geleverde kwaliteit echt uitstekend.

Heb het boek in ZW afgewerkt. Zwart is mooi diepzwart. niets te donker of te licht - kortom prima. Ik ben vooral onder de indruk van de dubbele pagina-beelden: er is geen verlies door snijlijnen, de beelden sluiten perfect aan, geen lelijke naden die je beeld om zeep helpen. Dat alleen al is voor mij een reden om opnieuw met FB in zee te gaan.

Afwerking algemeen is ook prima.

Aanrader wat mij betreft.

Het boek zelf komt perfect verpakt met DHL - van DE naar BE in 2 dagen. Levertermijn van upload tot delivery 12 dagen.

Comment

Van Fotobuch ben ik zelf ook super tevreden, is echt mooi als je het album in handen krijgt.
        En ze leveren ook super service Onlangs kreeg ik een fotoboek A3 waarvan de voorste rand los was gekomen (slechte lijm ofzoiets). Dus ik een mailtje met foto's gestuurd. Ik mocht het boek meteen opsturen voor controle, ze hebben toegegeven dat de fout bij hen lag en me meteen een nieuw boek geleverd! En dat zonder veel gezever of gedoe, dat noem ik nu eens echt goede service, dus mij zal je niet gauw iets slecht over hen horen zeggen
        http://blackletterday.wordpress.com

Comment

Hier enkel ervaring met MyPhotoFun.nl/.be

Personal Computer Magazine beoordeelde de afdrukkwaliteit van hun als beste van de gedrukte fotoboeken.
          Maar ja elk labo zal wel een of ander prijsje gewonnen hebben zeker

Ik ben er tevreden over. Zeker nu ik met VISA betaal. Vroeger had ik dat niet en moest ik via een tussenweg (internetbank) hun betalen via een overschrijving. Deze kwam soms niet onmiddelijk terecht en moest ik soms tot een week wachten voor ze aan het printen gingen. Nu met VISA is de betaling binnen de 30 seconden geaccepteerd en beginnen ze haast onmiddellijk aan de productie. Het duurt ongeveer 5-6 werkdagen eer het boek in uw brievenbus zit (als het er al ingeraakt tenminste ).

Over de kwaliteit ben ik best tevreden, maar ik ben van nuture uit nogal snel tevreden. Ik blijf dan daarom ook ginds mijn albums laten uitprinten.

De productiekosten liggen vrij hoog alsook de verzendkosten.

Voor een album van 65 bladzijden betaal ik 65 Euro. Dat is dus 1 Euro per bladzijde voor een album van 33cm op 23cm.

Ik ben er imho tevreden over, maar wie ben ik

Comment

Als ik hier de reakties overloop, vind ik weinig terug over de boeken gemaakt door HEMA. Ik heb er daar al enkele laten drukken en ben tevreden over zowel de kwaliteit als de mogelijkheden alsook over de levering. Je kunt daar kiezen tussen hoogglans of satijn-oppervlak, en de hoogglans (die iets duurder is) vind ik dan weer niet zo mooi.

Comment

Onlangs een luxe album 30x40 van Extrafilm gehad met loskomende rug. Gratis vervanging gehad, en ook die had hetzelfde probleem!
              Recent album 30x30 bij Profotonet besteld (ook duurdere uitvoering) en zeer degelijke en nette indruk. Afwerking ook zeer goed bevonden door ons.

Comment

Onlangs ook verschillende albums besteld bij verschillende afdrukcentrale's, mijn bevindingen zijn als volgt,
                Saal-digital.de, heel mooi afgewerkt, mooie kleuren, super tevreden, snelle levering en betalen na ontvangst
                Hofmann.es: ook heel tevreden over, snelle levering, mooie kleuren.
                top-fotoalbum.nl: het resultaat is heel mooi maar heb 6weken op mijn album moeten wachten.
                cewe: ook super tevreden van.
                Tictacphoto, nooit meer, had dezelfde album bij Saal besteld en amai wat een verschil, deze kleuren trekken op niks, ook lijken de foto's sterk verkleind terwijl ik ze net hetzelfde had doorgestuurd bij Saal. Ook de afwerking laat te wensen over, binnen de korste keren gaan volgens mij de bladeren los komen, ook zit er op een pagina blauwe vegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
                  Als ik hier de reakties overloop, vind ik weinig terug over de boeken gemaakt door HEMA. Ik heb er daar al enkele laten drukken en ben tevreden over zowel de kwaliteit als de mogelijkheden alsook over de levering. Je kunt daar kiezen tussen hoogglans of satijn-oppervlak, en de hoogglans (die iets duurder is) vind ik dan weer niet zo mooi.
                  Wij laten de onze ook door Hema drukken en halen die in een filiaal op. (je kan ze ook laten thuis bezorgen) Wij zijn daar tot op heden zeer tevreden van.

Comment

Elka heeft ook fotoalbums op fotopapier: www.elka.be. Die zijn echt goed maar ik heb nog maar weinig vergeleken (om het compleet eerlijk te maken, ik ken daar iemand). Ik heb van vorig jaar op reis een album laten maken vierkant 30*30, echt wel super. Ik vind het programma (eerst downloaden) dat de hema en elka gebruikt ook veel gemakkelijker dan sommige van die webapplicaties. Ik heb het gevoel dat je zo weinig aan de layout en de bewerking kan doen met die webapplicaties en ik vind het vervelend dat je eerst al je foto's moet uploaden.
                    Hema en extrafilm hebben wel leukere extraatjes: die agenda's vind ik super.

Groetjes, Veerle
                    Website: http://vvbelleg.jalbum.net/

Comment

• Re: Beste afdrukcentrale voor fotoalbum ?

Vraagje voor de blurb gebruikers: hoe zwaar is jullie afgewerkte fotoboek? Ik bedoel niet in grammen maar wel in Megabytes

Ik vrees dat mijn foto's nu te zwaar zijn.. Ik ga naar de 500 MB
                      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                      500px

Comment

Ik heb mijn eerste fotoboek van CEWE net binnen. Ik was aanvankelijk erg tevreden over de kwaliteit, maar op de laatste pagina's zaten 3 vlekken in de druk, ze zitten telkens in de hoek van een foto, hebben een identieke vorm.
                        Ik heb dit via hun website gemeld, daar stond ook een telefoonnummer maar dat blijkt niet in gebruik.
                        Heef iemand al problemen gehad met CEWE, en werden deze goed opgelost?

Alvast bedankt

Comment

hoi,
                          ik had nog twee vraagjes bij dit topic.
                          1. ik lees veel dat jullie de software van de aanbieder niet gebruiken maar wel zelf in PS een pagina aanmaken en vraag me hierbij af wat het voordeel ervan is.
                          2. ik wou graag een fotoboek op echt fotopapier maken met een 200-tal foto's. Het lijkt evenwel zo te zijn dat het aantal pagina's bij echt fotopapier beperkt is tot +- 80.
                          Ik heb, denk ik, toch een 120-tal pagina's nodig. Hoe los ik dat op?
                          mijn fotosite

Comment

De SW van de drukker is eerder beperkt. Je kan kiezen tussen een aantal templates en de positie van de foto's ligt dan vast. In PS heb je alle vrijheid, maar je moet uiteraard wel iets van PS kennen om dit goed te doen.

Vb een foto als achtergrond gebruiken kan niet bij elke fotoboek SW. In PS kan je snel een dropshadow toevoegen, je kan een eigen background maken met filters en brushes. Elke foto kan individueel worden verplaatst, gedraaid...

Ik gebruik vandaag meer een meer de dienst van SAAL, ook voor meer pagina's in fotokwaliteit. http://www.saal-digital.de/
                            Jammer genoeg is de site in het Duits.
                            Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                              Ik gebruik vandaag meer een meer de dienst van SAAL, ook voor meer pagina's in fotokwaliteit. http://www.saal-digital.de/
                              Jammer genoeg is de site in het Duits.
                              Dirk,
                              Dank voor de tip! Ik ben zelf op jouw aanraden SAAL nu eens aan het proberen.
                              Wat me wel opvalt, is dat, als je een pdf uitvoert, deze zeer onscherp is! Ik hoop dat het niet deze pdf is die gedrukt wordt? Heb jij dezelfde ervaring?
                              Vind de software ook niet erg handig.
                              Jan
                              mijn fotosite

Comment

Zijn er nog mensen die ervaring hebben met SAAL?
                                mijn fotosite

Comment

Working...
                                X