Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Enorm kleurverschil

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Enorm kleurverschil

Ik bewerk mijn foto in LR en in photoshop CS5. Ik werk in raw, op 16 bits in AdobeRGB.
    ALs ik mijn foto wil opladen voor deze site, doe ik dit via www.mijnalbum.be.
    Ik maak van de foto een jpg, sRGB, bestand.
    Als ik de foto bekijk op de site, dan vertoont hij enorm veel kleurverschil met de bewerkte foto in LR en/of CS5.
    Iemand een idee waaraan het kan liggen ? Komt dit door het omschakelen van AdobeRBG naar sRGB ?

Bedankt,
    deka
    There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Re: Enorm kleurverschil

Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht
    Iemand een idee waaraan het kan liggen ? Komt dit door het omschakelen van AdobeRBG naar sRGB ?
    Is de laatste tijd al een paar keer aan bod gekomen, het is voorzichtiger om alles in één kleursysteem te doen, srgb.

Comment

Lees er zeker dit draadje op na:
      Forum voor discussies rond het bewerken, afdrukken, presenteren... van digitale foto's , en over andere software die met digitale fotografie te maken heeft.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Zappa, LesC
        Bedankt voor de tijd.
        LesC,
        bedankt vgor het draadje. Na wat lezen en herlezen en verschillende keren een test te doen, ben ik erin geslaagd om de foto op BD te krijgen in de kleuren die ik voorzien had hier op mijn scherm.

Groeten,
        deka
        There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

Working...
        X