Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lightroom opmerking?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lightroom opmerking?

Ik gebruik reeds de kleurlabels in LR om een beetje te weten wat welke foto betekend of in welke status hij zit. Maar stel nu dat ik specifieke opmerkingen per foto wil instellen?

Kan ik in LR bij 1 foto een specifieke opmerking zetten?
    en is die dan goed zichtbaar bij die foto in grid view?

Ik gebruik ook de keywords maar die wil ik hierbij niet gebruiken omdat die reeds gebruikt worden om de smart collections aan te sturen. Bovendien wil ik niet per foto de keywords nakijken maar in gridview dadelijk zien wat ik als opmerking gaf.

Heeft iemand een idee?
    Wat een dag, alles in schoonheid
    Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

Re: Lightroom opmerking?

Het dient er niet echt voor, maar je zou het volgende kunnen doen:
    het Caption (Bijschrift) of Title (Titel) veld gebruiken voor je opmerkingen (die vind je in het metadata paneel).

Via View => Grid View Options kan je dan instellen wat er allemaal in de twee lijntjes boven je cel te zien is in Grid View. Eén van de dingen die je daar kan selecteren (normaal staat het op bestandsnaam) is jawel... Title of Caption.

Volgens mij komt dit best in de buurt van wat je wil :-)

Oorspronkelijk geplaatst door Detlef Bekijk bericht
    Ik gebruik reeds de kleurlabels in LR om een beetje te weten wat welke foto betekend of in welke status hij zit. Maar stel nu dat ik specifieke opmerkingen per foto wil instellen?

Kan ik in LR bij 1 foto een specifieke opmerking zetten?
    en is die dan goed zichtbaar bij die foto in grid view?

Ik gebruik ook de keywords maar die wil ik hierbij niet gebruiken omdat die reeds gebruikt worden om de smart collections aan te sturen. Bovendien wil ik niet per foto de keywords nakijken maar in gridview dadelijk zien wat ik als opmerking gaf.

Heeft iemand een idee?
    Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
    Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
    GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

Comment

Re: Lightroom opmerking?

Bedankt voor de reactie, Ik snap wat je bedoeld.

De inforegels in grid view gebruik ik reeds, 1 ervan toch, dus die kan ik aanvullen. Ik vind het toch wel handig dat ik dan per foto een kleine tijdelijke opmerking kan zetten.

Ik heb ook je boek LR 2 en 3 gelezen, die hebben me al een heel eind op weg gezet!

Groeten
      Wat een dag, alles in schoonheid
      Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

Comment

Working...
      X