Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste afdrukcentrale voor fotoalbum ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Beste afdrukcentrale voor fotoalbum ?

Het fotoboek van Profotonet heeft redelijk lang op zich laten wachten en kwam ook niet met TNT, het zat gewoon in de brievenbus. Gelukkig wel goed verpakt.

De uitvoering is degelijk, harde kaft en stevig papier. Ook de foto's zelf en de bewerkingen zijn prima afgedrukt. Het enige minpuntje is dat ze wat donkerder uitvallen dan verwacht. Niet helemaal geslaagd dus, maar m'n dochter was toch blij met de verrassing

Ik vraag me af of het de moeite loont om hun kleurprofiel te gebruiken ?
    Computer nerds don't byte, they just nibble a bit

Be careful who you shoot; they may shoot back

Comment

Fotoboek besteld op 7/6 ... als ik de orderstatus controleer staat er vandaag nog altijd 'in printqueue' ?!?

Dit lijkt me niet normaal ... maw album is nog steeds niet effectief geprint, laat staan verstuurd ?

Of moeten/mogen we die orderstatus met korreltje zout nemen ?
      Canon Eos 400D / BG E3 / Canon EF-S 18-55 / Sigma 18-200 DC OS / Speedlite 430EX II / Manfrotto 055XDB-804RC2

Comment

iemand pixum met echt fotopapier al getest? Eventueel met voorbeeld, ik was tevreden over de gewone boekjes, maar de laatste tijd is de kwaliteit en op achteruit gegaan, je ziet teveel raster, en de prijs serieus omhoog, de fotopapier boeken zijn ook weer duurder, wat me doet twijfelen om te bestellen, profoto, lijkt me net iets te beperkt in formaten naar mijn zin...
        Last edited by Mightycat; 13 juni 2010, 22:15.
        smile ! ...it confuses people ...

Comment

Pixum geprobeerd, was ik niet tevreden van:

Cover was veel te blauw geprint, dat viel heel erg op omdat het een rode cover was.
          Foto's waren opvallend te donker afgedrukt.

Toen ik het boek de eerste keer opende, kwam de lijm tussen de middenste bladzijden al los (fotopapier-pagina's worden als spread samengeplakt).

Ik kreeg na klacht een nieuw boek toegestuurd. Nog steeds te blauwe cover en te donkere foto's, maar wel iets steviger vastgekleefd.

Fotoalbum.be maakt dezelfde boekjes, maar van beduidend betere kwaliteit.

myra fotografie
          Myra fotografie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hemzelf Bekijk bericht
            Fotoboek besteld op 7/6 ... als ik de orderstatus controleer staat er vandaag nog altijd 'in printqueue' ?!?

Dit lijkt me niet normaal ... maw album is nog steeds niet effectief geprint, laat staan verstuurd ?

Of moeten/mogen we die orderstatus met korreltje zout nemen ?

Die van mij staat nog altijd "in productie" en 'k heb 'm allang... neem maar meteen een kilo zout
            Computer nerds don't byte, they just nibble a bit

Be careful who you shoot; they may shoot back

Comment

Ook hier een tevreden gebruiker van Fotobuch.de. Software beschikbaar voor zowel mac als pc, en instelbaar in het Engels (tenzij je liever Duits hebt :-) )
              Je kunt de cover bedrukken zodat het boek er net 'echt' uitziet en hebt keuze tussen hardcover en softcover. Je kan zelfs een licht gewatteerde hardcover kiezen. Ze hebben nu een nieuwe lijn met foto's op echt fotopapier (in tegenstelling tot hun goedkopere, digitaal gedrukte) boeken.
              Prijs kwaliteitsverhouding is prima en Deutsche Gründlichkeit alom :-)
              Als het wat meer mag kosten gebruik ik Asukabook, maar daar moet je een geregistreerde fotograaf voor zijn. Bij Asukabook is de afwerking nog beter: de boeken hebben een stofwikkel (bedrukt met hetzelfde als je kaft) en zitten in een doos, die ook bedrukt is met hetzelfde van je kaft)...
              Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
              Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
              GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

Comment

Gisteren onze foto-album (een reportage van het feest n.a.v. mijn vrouw haar pensionering op school) van Apple ontvangen. Schitterende kwaliteit, maar we zijn van Apple niet anders gewoon.
                Misschien niet de goedkoopste, en dit album kwam met TNT van CZ, maar dik in orde!

De samenstelling gebeurde op Mac vanuit iPhoto. Enige probleem is de beperking in pagina-layout, wat ik dan weer omzeild heb door af en toe zelf een "compositie" te maken in Photoshop en als één JPG opnieuw te importeren in iPhoto.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik heb CEWE, Pixum en de anderen hier aangehaald nog niet gebruikt wegens te beperkt om sommige gebieden. Vroeger gebruikte is vooral Fotobuch (minstens 20 boeken) omdat die de beste layout mogelijkheden had en ook nog flexibel in het gebruikte aantal pagina's. De meeste services hebben redelijke vaste pagina aantallen en vallen daarom voor mij af.

Ik gebruik vandaag meestal Blurb. Ik heb daar al minstens 60 boeken laten drukken.
                  De pagina's maak in PS en save ze als JPG. Die JPG wordt dan full-bleed in de SW van Blurb gebruikt. Dus de layout mogelijkheden van het programma interesseren mij niet.

Maar Blurb is flexibel van 20 tot >200 pagina's. Blurb is ook super goedkoop. En ik heb het eens naast een Asuka book gelegd en de verschillen zijn de 3 tot 5 maal hogere prijs niet waard. Bij Blurb kan je achteraf nog beslissen of je soft-cover, hard-cover met dust-jacket of hardcover-image-wrap wilt. Je kan ook nog achteraf kiezen tussen 3 afdruk kwaliteiten (standaard mat, premium mat, premium glossy).
                  Blurb houdt uw boek ook 1 jaar bij. Dus nabestellen is ook eenvoudig. Ik weet voor de meesten is dat niet belangrijk. Maar als je een boekje voor een organisatie maakt wel.

Zowel Fotobuch als Blurb bieden de SW voor OSX aan.

Nu wil ik wel eens www.viovio.com uitproberen. Wat zij beter doen dan Blurb is dat ze meer formaten aanbieden 36 (tegen 6 bij Blurb). En als extra pluspunt die zitten in een familie. Als je het boek aanmaakt voor de grootste print van die familie, dan kan je achteraf dat op elk formaat binnen die familie afdrukken.

vb maak je boek voor 12x12inch vierkant boekje en druk eventueel ook 10x10 of 8,5x8,5 of 5x5 of 3.5x3.5 af. Er zijn ook nog 2 landscape en 2 portret families.

Viovio zou ook boeken gemaakt met iPhoto en Aperture kunnen afdrukken. Dan moet je als PDF saven in die programma's en dat kan je dan uploaden.
                  Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Gisteren onze foto-album (een reportage van het feest n.a.v. mijn vrouw haar pensionering op school) van Apple ontvangen. Schitterende kwaliteit, maar we zijn van Apple niet anders gewoon.
                    Misschien niet de goedkoopste, en dit album kwam met TNT van CZ, maar dik in orde!

De samenstelling gebeurde op Mac vanuit iPhoto. Enige probleem is de beperking in pagina-layout, wat ik dan weer omzeild heb door af en toe zelf een "compositie" te maken in Photoshop en als één JPG opnieuw te importeren in iPhoto.

Apple gebruikte geen fotopapier he?

Heb een half jaar geleden eens een boekje laten afdrukken bij Apple en ik moet zeggen de kwaliteit was niet beter dan wat ik van Hema boekjes bij vrienden had gezien. Grote verschil tussen beide. boekje van Apple kostte me 60 euro en een gelijkaardige bij de Hema zou 25 euro gekost hebben

Kortom Apple nooit meer!

Ben tevreden over Pixum (daar laat ik afdrukken op volgend formaat 30*45cm)

Comment

Mijn eerste fotoboek is bij pixum besteld.

De kleuren zijn niet even gesatureerd als digitaal, maar dit zal aan het kleurprofiel liggen vermoedelijk dat Pixum gebruikt.
                      Snelheid van levering is ok.
                      Maar...
                      de verpakking is abominabel. Het fotoboek had een deuk in de kaft. Dit is niet de eerste keer dat ik bij pixum moet reclameren omwille van de gebrekkige verpakking en daardoor beschadigde foto's (kreuken en deuken).
                      In alle gevallen hebben ze mij de bestelling gratis opnieuw opgestuurd (na foto's doorgestuurd te hebben van de beschadiging), maar ik begrijp niet dat die mensen niet direct even hun verpakking onder de loep nemen en een iets meer doordachte verpakking bedenken.
                      Al doende leert men...

Flickr

Comment

Ik ben zeer tevreden over Blurb.

De kleuren op mijn scherm stemmen helemaal overeen met de keuren in het boek.

Uitstekende klantenservice. Na een foto van een mankement heb je zeer direct antwoord en de reprint wordt priority verzonden ook al was je bestelling economy.

De gerekende prijzen vind ik zeer schappelijk: overeenkomend of lager dan de reclame-uitingen van de grote winkelketens (NL) voor losse afdrukken op het gewenste formaat. En bij Blurb heb je dan een boek !
                        Van waardering geniet ik.
                        Van kritiek leer ik.

Comment

vandaag m'n eerste boek ontvangen besteld via apple (met aperture)
                          maandag besteld, vandaag toegekomen via UPS. Boek zat mooi beschermd in stevig karton + daarna nog es verpakt in een kaftje van apple: dus qua aflevering 10/10

met de afdrukken kan ik niet klagen. Maar aangezien ik niet kan vergelijken met andere ben ik best wel tevreden. Toch het gevoel dat het ergens nog moet beter kunnen, zeker voor die prijs (60€ voor 44 pagina's + hardcover). toch nog een 7/10

Volgende bestelling zal ik pixum proberen, daar al losse foto's besteld op 10x15 waar ik best wel tevreden over was.
                          Fuji X-E1 - 18-55mm
                          facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door davy81 Bekijk bericht
                            vandaag m'n eerste boek ontvangen besteld via apple (met aperture)
                            maandag besteld, vandaag toegekomen via UPS. Boek zat mooi beschermd in stevig karton + daarna nog es verpakt in een kaftje van apple: dus qua aflevering 10/10

met de afdrukken kan ik niet klagen. Maar aangezien ik niet kan vergelijken met andere ben ik best wel tevreden. Toch het gevoel dat het ergens nog moet beter kunnen, zeker voor die prijs (60€ voor 44 pagina's + hardcover). toch nog een 7/10

Volgende bestelling zal ik pixum proberen, daar al losse foto's besteld op 10x15 waar ik best wel tevreden over was.
                            Best wel prijzig hoor.
                            Voor mijn BLURB-boek van 25 bij 20 cm, 160 pagina's, zware kwaliteit papier, harde kaft met illustraties ook op de kaft (eigenlijk de duurste uitvoering) betaalde ik € 60. Dat was inclusief BTW en verzendkosten.
                            Dat komt dan op € 0,375 per foto.
                            Van waardering geniet ik.
                            Van kritiek leer ik.

Comment

hoe zijn de boeken welke je met iphoto maakt?
                              Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Comment

post verwijderd
                                Last edited by tommmm; 10 januari 2011, 19:57.

Comment

Working...
                                X