Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste afdrukcentrale voor fotoalbum ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Beste afdrukcentrale voor fotoalbum ?

Oorspronkelijk geplaatst door Sjillie Bekijk bericht
    Voor de profotogeruikers - hebben jullie het dan over het profotoBOEK of het profotoALBUM?

Heeft iemand ervaringen met de verschillen tussen deze 2 producten?
    Ik had het over het profotoALBUM, over de verschillen tussen de 2 producten kan ik niets vertellen aangezien ik nog geen profotoBOEK heb laten maken. Is trouwens al een tijdje geleden en toen was er enkel het profotoALBUM, en voor dat album kon je toen kiezen tussen een leren en een linnen kaft, ondertussen zie ik dat je ze ook met een foto-omslag hebt.

Zou trouwens ook wel eens de ervaringen willen horen van iemand die al zowel een ALBUM als een BOEK heeft laten maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThC Bekijk bericht
      l het profotoALBUM, en voor dat album kon je toen kiezen tussen een leren en een linnen kaft, ondertussen zie ik dat je ze ook met een foto-omslag hebt.
      jammer dat de leren kaft zou alleen maar in de zwarte uitvoering kan. Beetje meer keus zou leuk zijn, zwart is niet echt een kleur voor een trouwboek...

Comment

Ik heb een paar maand geleden een boek laten printen bij CEWE op echt fotopapier, maar ik vond het resultaat toch niet echt dat. De foto's waren te donker. Dezelfdfe reactie heb ik nog gehoord van andere mensen hier op dit forum.
        Heeft er iemand recent nog ervaringen met CEWE, en is dit nu misschien verbeterd?

Comment

Ik heb op 11.05 een album(pje) bij profotonet besteld. Volgens de site is de leveringstijd +/- 7 dagen. 't Zal wel wat langer zijn, met de feestdagen die er tussen kwamen. In ieder geval is de status nog altijd "in productie". Hopelijk is de kwaliteit evenredig met de wachttijd ^^ Hoe zit dat met andere leveranciers ?
          Computer nerds don't byte, they just nibble a bit

Be careful who you shoot; they may shoot back

Comment

Uit eigen ervaring kan ik beslist Fotobuch en Profotonet zeker aanraden, maar om alle misverstanden te voorkomen:
            In digitale boekdruk steekt Fotobuch de spits af.
            Boeken op echt fotopapier 2-zijdig zijn Fotobuch en Profotonet gelijkwaardig en van een superieure kwaliteit.

Dus goed uitkijken als je het over digitale druk hebt of echt fotopapier!

Ivm kleurverschil bestel eerst een foto uit het album als proef. Het kan ook zijn dat je scherm niet de juiste kleurenweergave heeft (onjuiste calibratie enz...), dat kan je voorkomen door een proef te laten maken van 1 foto
            Last edited by bouvelo; 26 mei 2010, 20:07.

Comment

cewe via fotoalbum.be op fotopapier. Ik heb er ondertussen al een tiental getest, en qua prijs-kwaliteit zijn ze echt de beste.
              Duurdere boeken: Asuka en profotonet.

http://www.myrakel.be
              Myra fotografie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JefC Bekijk bericht
                Ik heb een paar maand geleden een boek laten printen bij CEWE op echt fotopapier, maar ik vond het resultaat toch niet echt dat. De foto's waren te donker. Dezelfdfe reactie heb ik nog gehoord van andere mensen hier op dit forum.
                Heeft er iemand recent nog ervaringen met CEWE, en is dit nu misschien verbeterd?
                Als je je foto's op laadt met Adobe RGB als kleurprofiel worden ze inderdaad donkerder afgedrukt.

Ik heb een tweetal maanden geleden een album op echt fotopapier af laten drukken van foto's met het sRGB kleurenprofiel en die afdrukken waren juist.

Succes, Johan

Comment

Profotonet

Besten,

Heb ondertussen ook fotoalbum in bestelling bij Profotonet. Gisteren besteld en zou het (hopelijk) graag ontvangen voor 13/6 (want dient als cadeau).

Klopt het dat bij de levering de faktuur ingesloten is en je gewoon via deze overschrijving na levering betaalt ?

Is mij niet honderd procent duidelijk, ook antwoorden ze niet op mijn verstuurde e-mail ?

Binnen welke termijn ontvingen jullie een fotoalbum 30X20 aub?

Dank voor uw reactie.
                  Canon Eos 400D / BG E3 / Canon EF-S 18-55 / Sigma 18-200 DC OS / Speedlite 430EX II / Manfrotto 055XDB-804RC2

Comment

Re: Profotonet

Factuur zit ingesloten, betaling idd achteraf.

Levertijd...soms snel.
                    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Bedankt voor de vlugge respons.

Wel makkelijk met ingesloten faktuur, is tegenwoordig meestal anders als men iets bestelt.
                      Canon Eos 400D / BG E3 / Canon EF-S 18-55 / Sigma 18-200 DC OS / Speedlite 430EX II / Manfrotto 055XDB-804RC2

Comment

Ze hebben idd nog vertrouwen in de mensen.
                        1x heb ik 3 weken gewacht. Een herlevering (door beschadiging) was in 4 dagen thuis.
                        De service is goed.
                        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                          Levertijd...soms snel.
                          Als TNT wil meewerken. Bij mij duurde het 2 keer 10 dagen, al beloven ze 24-48 uur...
                          Al doende leert men...

Flickr

Comment

Bij Blurb had ik eenmaal met 4 reeds dagen de boel in huis.
                            Laatste keer - met bedrukte harde kaft en geen papieren omslag - duurde het 11 dagen en dat vind ik heel redelijk. Beide keren waren de produkten goed verzorgd en de kleuren waren perfect.
                            Van waardering geniet ik.
                            Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door myrakel Bekijk bericht
                              cewe via fotoalbum.be op fotopapier. Ik heb er ondertussen al een tiental getest, en qua prijs-kwaliteit zijn ze echt de beste.
                              Duurdere boeken: Asuka en profotonet.

http://www.myrakel.be
                              Ook reeds goede resultaten behaald met de CEWE boeken op fotopapier.
                              Delhaize werkt ook met CEWE: zeer gemakkellijk om de bestelling in de Delhaize in je buurt te laten leveren.
                              https://waltertalboom.be-
                              Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hemzelf Bekijk bericht
                                Besten,

Heb ondertussen ook fotoalbum in bestelling bij Profotonet. Gisteren besteld en zou het (hopelijk) graag ontvangen voor 13/6 (want dient als cadeau).

Klopt het dat bij de levering de faktuur ingesloten is en je gewoon via deze overschrijving na levering betaalt ?

Is mij niet honderd procent duidelijk, ook antwoorden ze niet op mijn verstuurde e-mail ?

Binnen welke termijn ontvingen jullie een fotoalbum 30X20 aub?

Dank voor uw reactie.
                                De factuur is inderdaad ingesloten en dus pas na ontvangst van je album te betalen, zoals hierboven reeds door iemand anders bevestigd.

Wat betreft de levertermijn, de website vermeldt + 7 WERKdagen voor albums, bij mij was het de laaste keer 8 (of 9 als je de dag van bestelling er bij telt) werkdagen. Als jij bestelt hebt op maandag 7 juni en je wilt het ontvangen voor zondag 13 juni (dus eigenlijk op vrijdag 11 juni) dan vrees ik er eerlijk gezegd voor. Ik vermoed dat een levering de tweede helft van volgende week realistischer is (begin volgende week met een beetje geluk).

Comment

Working...
                                X