Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste afdrukcentrale voor fotoalbum ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Beste afdrukcentrale voor fotoalbum ?

Ik maak dubbele pagina's aan in PS en sace die JPG in de gewenste resolutie. Die JPG laat ik dan automatisch in het boek invullen als fullbleed en dan bestel ik het boek. Het resultaat is tot nu toe steeds perfect geweest. Ik heb er nu 3 boeken besteld en vandaag met de volgende bezig.
    Tot sluitertijd, Dirk

Comment

iemand reeds enige ervaring met :

Blurb Proline ?
      Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Comment

Oud topic maar toch:

EEK!!!

Eergisteren, woensdag, om 19u45 drie exemplaren album jumbo besteld bij Top-Fotoalbum.
        Vandaag, vrijdag, om 11u00 toegekomen.
        Da's minder dan 2 dagen.
        Hoe doen ze het!? En dan nog in deze periode van het jaar waar verschillende centrales waarschuwen om tijdig te bestellen wegens de drukte.
        En de kwaliteit is nog steeds super (zie hogerop in dit topic): kleuren en licht perfect zoals op mijn scherm bij het maken.
        Als het goed is mag het ook gezegd worden.

P.S.: Op hun website staat mijn order nog "in productie". 'k Heb dát liever dan "verzonden maar nog lang niet toegekomen" .
        Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
        Oók wandelen met GPS?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stroedel Bekijk bericht
          iemand reeds enige ervaring met :

Blurb Proline ?
          Ik heb zowel de matte als glanzende proline papieren getest, en ben niet tevreden.

proline pearl: papier is veel minder dik dan verwacht (niet zo dik als lijkt op de filmpjes op blurb.com) en omdat het papier een zijdeglans heeft, valt het raster erg op. Ik bestel bij blurb altijd het premium matte papier, en als ik dat vergelijk met de proline pearl versie, komt het premium mat er beter uit wat drukkwaliteit betreft.
          Zoveel meer betalen voor papier dat lichtjes dikker is (vergelijk het met het papier van een niet zo duur kunstboek)

proline uncoated: niet vergelijkbaar met bovenstaand papier, is zeer ruw, bijna als tekenpapier. dit papier is bovendien nog dunner als pearl, en voelt niet stevig aan. Ik vind het wel mooi voor portretten, omdat het een zacht resultaat geeft (waardoor ook de raster minder zichtbaar is). Ik ga het gebruiken voor kleine persoonlijke boekjes, voor mijn professionele bezigheden komt ook blurb niet in aanmerking.

Het word stilletjes aan tijd dat er een paar drukcentrales voorbeeld nemen aan topfoto, want die blijven er bovenuit steken wat printkwaliteit en papier betreft. De enige reden waarom die niet volledig voldoen zijn de covers (glanzend, enkel met foto en 'bobbelig')
          Myra fotografie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
            Vraagje voor de blurb gebruikers: hoe zwaar is jullie afgewerkte fotoboek? Ik bedoel niet in grammen maar wel in Megabytes

Ik vrees dat mijn foto's nu te zwaar zijn.. Ik ga naar de 500 MB
            hoezo te zwaar, zo lang je het gehele boekbestand kan doorsturen en zij dat accepteren, is er toch geen probleem?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
              hoezo te zwaar, zo lang je het gehele boekbestand kan doorsturen en zij dat accepteren, is er toch geen probleem?
              Ondertussen meer dan een jaar later Ik vroeg me gewoon af tot welke grootte zij aanvaarden
              "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
              500px

Comment

Working...
              X