Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Monitorkeuze: Welke??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Monitorkeuze: Welke??

Oorspronkelijk geplaatst door Traveler Bekijk bericht
    Betekent dit ook dat je een nieuwe grafische kaart nodig hebt voor die Eizo CG222-BK22 monitor?
    Zo ja, welk type?
    Spyder pro is een apparaat dat je monitor kalibreert en voor je monitor een kleurprofiel aanmaakt,deze vervangt dan ook de standaard kleurprofiel van je videocard.

voor meer info http://www.northlight-images.co.uk/r...pyder3pro.html

Comment

Welke van de volgende monitors zijn aan te raden en ja ik wil de monitor graag kalibreren (met de Spyder 3 pro).
      De monitor zal voornamelijk gebruikt worden voor foto en later videobewerking en op de 2de plaats komt office en internet gebruik.

Momenteel gaat mijn voorkeur wel uit naar de HP 2475w, vanwege de gunstige prijs en de vele goede reviews.

Philips 240pw9es +/- 472 Euro

HP 2475w +/- 545 Euro

Nec 2490WUXi2 +/- 700 Euro

Eizo Flexscan S2431W +/- 800 Euro

Ik werk vooral met sRGB-profielen en vroeg mij af of ik de monitoren met een wide-gamut, net zo goed kan gebruiken als mijn vorig scherm met een PVA-panel?
      Ook maak ik zelf af en toe wel een afdrukje hier thuis, maar laat meestal mijn foto's afdrukken door een labo.
      Als besturingsysteem gebruik ik Windows 7 64bit en als browser wil ik Firefox gebruiken om geen problemen te krijgen met de kleuren!

Iemand die hier mee de knoop kan doorhakken
      Last edited by Moris; 20 maart 2010, 13:15.
      Sony A7 mkIII
      Is all I need :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Freaky_87 Bekijk bericht
        Hoe kan je eigenlijk dit opvragen:

"In Vista kan je - bij het aansluiten van een externe monitor - instellen wat er moet gebeuren:
        Beeld op beide schermen gelijk
        Beeld splitsen/verdelen over beide schermen
        Beeld alleen op externe monitor."

Buiten als je de externe monitor aansluit, kan je dit ergens opvragen in Windows Vista? Onder een knopje of een instelling in configuratie scherm?

Alvast bedankt!
        Het beste doe je dit via de software van je videokaart.
        Sony A7 mkIII

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moris Bekijk bericht
          Welke van de volgende monitors zijn aan te raden en ja ik wil de monitor graag kalibreren (met de Spyder 3 pro).
          De monitor zal voornamelijk gebruikt worden voor foto en later videobewerking en op de 2de plaats komt office en internet gebruik.

Momenteel gaat mijn voorkeur wel uit naar de HP 2475w, vanwege de gunstige prijs en de vele goede reviews.

Philips 240pw9es +/- 472 Euro

HP 2475w +/- 545 Euro

Nec 2490WUXi2 +/- 700 Euro

Eizo Flexscan S2431W +/- 800 Euro

Ik werk vooral met sRGB-profielen en vroeg mij af of ik de monitoren met een wide-gamut, net zo goed kan gebruiken als mijn vorig scherm met een PVA-panel?
          Ook maak ik zelf af en toe wel een afdrukje hier thuis, maar laat meestal mijn foto's afdrukken door een labo.
          Als besturingsysteem gebruik ik Windows 7 64bit en als browser wil ik Firefox gebruiken om geen problemen te krijgen met de kleuren!

Iemand die hier mee de knoop kan doorhakken
          Omdat de meeste IPS-monitoren wide gamut zijn, vroeg ik me af of ik bij de monitoren die in mijn keuze lijstje hierboven staat.
          Ook fotobewerking kan doen in een sRGB omgeving of moet ik eerst de bewerkingen doen in aRGB om hierna alles te converteren in sRGB?

Kortom, welke monitor is het beste geschikt voor mijn doel
          Sony A7 mkIII

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door daVinci Bekijk bericht
            Zelf op zoek naar een monitor - liefst 22".

Zijn er hier die in onderstaande 2 afbeeldingen alle 10 de graduaties zien (zijn er telkens 2 x10). Tot nu toe nog geen enkele monitor gevonden die alles perfekt kan weergeven.
            (als je van boven of onderaan kijkt zul je ze wel alle 10 zien bij het ene maar bij andere afbeelding is het dan slechter, dus werkelijk recht op kijken. M'n Sony Vaio notrbook ziet 9(10) gradaties in het zwart en 5(6) graduaties in de witte foto.
            Hoeveel jullie ?

Ik zie veertig vakjes: heb ne Medion van den Aldi, geoptimaliseerd met NVDIA controle Panel.

Comment

Ook 4x10 blokjes, blijft zo zelfs onder schuinere kijkhoeken.
              Eizo schermen
              Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
              "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Ik ben ook ah twijfel voor de Hp 2475 maar merk je nu echt een groot verschil tussen deze monitor en een standaard laat ik maar zeggen.
                Een eye one 2 kalibrator gebruik ik nu al.

Groetjes
                www.knfotostudio.be

Comment

Ik heb net twee Dell 2209WA schermen aangekocht om op mijn nieuwe PC te gebruiken, gisteren ingemeten met EyeOne Match3 software ... en ik zie alle tien de blokjes zowel in het zwarte als in het witte veld

Ik heb nu een resolutie van 2 keer 1680x1050 (had graag de u2410 met 1920x1200px gehad maar mijn centjes zijn op ) dus enorm handig in gebruik ... en het best van al : de prijs ... slechts 514 Euro geleverd (bij Redcoon.be gekocht ) voor beide schermen, ik ben een groot voorstander van het gebruik van meerdere schermen, het is véél handiger in gebruik, PhotoShop of InDesign op één scherm en al de menu's op het tweede scherm, terwijl mijn mail ook nog openstaat en ik onmiddellijk zie of er nieuwe mails zijn ... terwijl ik post processing doe. Met één 24" (die ongeveer hetzelfde kost) heb je 1920x1200 px, nu heb ik 3360x1050 pixels, dat is zo'n 153% van de resolutie van één enkele 24" monitor. Als je de ruimte hebt en een grafische kaart die het aankan zal ik dus altijd twee schermen aanraden.

Kijk even hier naar mijn volledige setup : 2 monitoren net niet genoeg ? Als je naar de foto kijkt zal je zien dat het scherm rechts boven echt wel andere kleuren geeft, dat is een 20" Dell met TN panel (twee jaar terug 170 Euro voor betaald) ... zelfs na inmeten krijg je de kleuren niet echt correct ... dus een IPS scherm is wel degelijk een groot verschil met een standaard scherm, vooral als je er niet recht voor zit (dan is het helemaal dramatisch).

Ik ben uiterst tevreden van de Dell UltraSharp schermen ... maar je MOET ze inmeten, out of the box staan ze echt niet goed

Mark
                  Last edited by LamboCars; 11 april 2010, 11:20.
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

iedereen hier blijft hameren op ips ipv s-pva panelen, maar dan zit ik met de vraag waarom eizo dan maar 1 scherm in de CG reeks heeft met een IPS paneel..
                    Gear: Pentax K20D / 2x Pentax AF360FGZ with Lumiquest Ultrabounce / Pentax DA* 16-50mm f2.8 / Pentax DA* 50-135mm F2.8 / Pentax DA 10-17mm F 3.5-4.5 ED Fisheye / Pentax 50mm F2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zarekk Bekijk bericht
                      iedereen hier blijft hameren op ips ipv s-pva panelen, maar dan zit ik met de vraag waarom eizo dan maar 1 scherm in de CG reeks heeft met een IPS paneel..

Ik niet, ik ben zeer tevreden van mijn s-pva Samsung scherm.
                      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                      www.musicinframe.be

Comment

ik denk dat de betere S-PVA schermen zeker zo goed zijn als de IPS schermen.
                        Als je de test leest in de nieuwe Shoot dan hebben ze toch een Eizo met IPS paneel getest en als beste uit de test gekomen ... 24" Eizo met een prijskaartje van bijna 2000 Euro ... als het dan nog niet goed is !

Volgens mij is er wel een verschil in kijkhoek tussen S-PVA en IPS, maar ik ga er van uit dat de Eizo schermen de beste S-PVA panelen gebruiken die ze kunnen vinden, waarschijnlijk stuk voor stuk geselecteerd op kwaliteit, daarom zijn hun beeldschermen zo duur.

Ik zal het wel met Dell doen die ingemeten worden, voor die paar % extra kwaliteit van een Eizo kan ik het grote prijsverschil niet verantwoorden voor mezelf, ik heb nu een kleine 1000 Euro uitgegeven aan mijn vier schermen ... één enkele Eizo kost al bijna het dubbele

Dan steek ik liever mijn centjes in lenzen en om de twee/drie jaar een nieuwe body

Mark
                        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht

Volgens mij is er wel een verschil in kijkhoek tussen S-PVA en IPS, maar ik ga er van uit dat de Eizo schermen de beste S-PVA panelen gebruiken die ze kunnen vinden, waarschijnlijk stuk voor stuk geselecteerd op kwaliteit, daarom zijn hun beeldschermen zo duur.
                          Klopt, maar de s-PVA haalt dan weer betere zwartwaarden.
                          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                          www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                            Klopt, maar de s-PVA haalt dan weer betere zwartwaarden.
                            Dat heb ik zelf ook kunnen testen.
                            Een S-PVA panel geeft toch iets betere zwartwaarden en dat kon ik duidelijk zien op mijn Samsung 215TW
                            Sony A7 mkIII

Comment

Working...
                            X