misschien een domme vraag, maar wanneer ik een foto open in photoshop, deze afdruk en terug wil sluiten, vraagt ps altijd of ik de veranderingen wil opslaan, hoewel ik aan de foto niets veranderd heb. iemand een idee hoe dit komt? of zijn dit de print instellingen die hij wil opslaan?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
photoshop vraagje
Collapse
X
-
-
Re: photoshop vraagje
De bedoeling daarvan is om de originelen niet te overschrijven.Canon-man. Concerten en natuur.
Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/
Comment
-
Voor elke edit van een origineel, een "save as" op desktop, is geen luxe, maar meer een must, hier op de fotoclub.
Niets is zo erg als een originele Jpg overschrijven!
Gelukkig wordt hier voor 85% in het Raw formaat gewerkt, waar het probleem niet speelt.
Zelfs een Jpg foto openen via ACR, zonder ingreep, wordt al door PS als een verandering aanschouwt.
Raf’ken00.00 Gone
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk berichtDe bedoeling daarvan is om de originelen niet te overschrijven.
Raf'ken00.00 Gone
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk berichtNiets is zo erg als een originele Jpg overschrijven!
Raf’ken
Op mijn originele jpg zit een stofje en dat clone ik weg.
Voor de rest ziet alles er prima uit. Waarom zou ik die jpg met stofje moeten bewaren?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk berichtLeg eens uit.
Voor de rest ziet alles er prima uit. Waarom zou ik die jpg met stofje moeten bewaren?BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.1)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk berichtLeg eens uit.
Voor de rest ziet alles er prima uit. Waarom zou ik die jpg met stofje moeten bewaren?
Pixels veranderen door edit, doen wij nooit op de originals!
Direct "save as" PS op bureaublad.
Vanaf dat moment kun je gewoon via Ctl+S doorsaven!
Als je dan eens per ongelijk op Ctl+S drukt, kunnen er nooit zware troubles van komen.
Réaf'ken voor SF00.00 Gone
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk berichtIk ben hier toch ook geneigd om een "Save as..." te doen, waarbij je controle hebt over de compressie (kwaliteit in te stellen van 1 tot 12). Als je de oude (met stofje) overschrijft door gewoon "Save" te kiezen, loop je gevaar (enfin zo hebben ze het mij toch verteld) opnieuw te comprimeren. Op die manier zou een telkens opnieuw bewaarde jpg kleiner en kleiner worden (en zou je dus gegevens verliezen).
Comment
-
OK, bij mij is de RAW-foto de "enige echte", al schiet ik wel in RAW+JPG.BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.1)
Comment
-
Comment