Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Weet er iemand hoe ik al de gegevens kan wissen van en digitaal beeld in photoshop of ander programma? ( datum,diafragma,speed enz...)
zie bij photoshop : file info en dan cameradata 1
Ik werk met Mac en gebruik daarvoor het freeware programma SmallImage. D'er bestaat vast wel iets dergelijks voor PC. Misschien eens googlen op "remove EXIF"?
Ik vraag me trouwens af of deze functie niet in BDSizer zit ingebakken (helaas niet voor Mac-gebruikers beschikbaar).
Wat is er zo belangrijk aan het verwijderen van die data
Er staat daar toch geen persoonlijke informatie in.
Net wel! Als je, bijvoorbeeld, wilt weten waar die C in mijn LesC voor staat, dan check je maar eens de exif-waarden van een foto in deze reeks.
Mijn naam is in de camera aangebracht. Nu gebeurt het (vandaag de dag meer en meer) dat mijn vrouw met mijn 50D aan de slag is (vooral als ze in haar ministudio bezig is). Als ik achteraf vergeet van mijn naam te vervangen door de hare (wat ik in CS3 Bridge doe), moet ik alles verwijderen om mijn naam kwijt te raken.
Weet er iemand hoe ik al de gegevens kan wissen van en digitaal beeld in photoshop of ander programma? ( datum,diafragma,speed enz...)
zie bij photoshop : file info en dan cameradata 1
Ook in Photoshop kan je deze verwijderen, door te kiezen "opslaan voor web" zo komen er geen Exif gegevens in je bestand te staan.
Juist, tenzij je wilt deelnemen aan de maandelijkse BD-Challenge, waarbij er niets dat de auteur mag identificeren mag blijven staan.
Daarnaast heb je uiteraard de koks die niet in hun potje willen laten kijken (dus niet scheutig zijn om te vertellen onder welke omstandigheden hun foto gemaakt is).
Comment