Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kader met naam rond foto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kader met naam rond foto

Oorspronkelijk geplaatst door viero Bekijk bericht
    @Les klik en met exif klik
    (foto's kunnen zelfs een verschillend formaat hebben)
    Werkt heel goed Alleen moet je de map echt op wel op C: zetten, niet in een submap. Anders krijg je een fout dat "Javascript is missing"

Ik ben aan het kijken om het script wat aan te passen, maar het lukt me niet Zou de tekst wat kleiner willen, rechts uitgelijnd en de onderste balk wat kleiner.
    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
    500px

Comment

En ik heb op mijn Mac helemaal geen C:

(maar zal het wel verder nakijken, of dit überhaubt wel voor Mac kan)
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Nog een mogelijkheid voor lightroom is dat doen in de printmodule en daar naar jpg printen. Dan heb je geen extra plugin nodig.
        Groetjes,
        FilMar, Beeldbrouwer ;-)
        * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          En ik heb op mijn Mac helemaal geen C:

(maar zal het wel verder nakijken, of dit überhaubt wel voor Mac kan)
          Het kan hoor Les, er zijn er veel die het op Mac gebruiken.
          Je kan de action aanpassen zodat het bestand niet op de c:\ hoeft te staan.
          Hiervoor moet je de laatste stap verwijderen (scripts) en een nieuwe toevoegen dmv record -> File -> scripts -> Browse en bestand aanduiden op je systeem.
          vervolgens de stop knop indrukken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
            Werkt heel goed Alleen moet je de map echt op wel op C: zetten, niet in een submap. Anders krijg je een fout dat "Javascript is missing"

Ik ben aan het kijken om het script wat aan te passen, maar het lukt me niet Zou de tekst wat kleiner willen, rechts uitgelijnd en de onderste balk wat kleiner.
            Tekst kleiner -> de 300 wijzigen in "initTextSize *= (300 / initDocResolution);"

Balk kleiner maken kan je in de action zelf, dit heb ik buiten het script gelaten om het gemakkelijk te kunnen aanpassen.

Comment

Het kan hoor Les, er zijn er veel die het op Mac gebruiken.
              Je kan de action aanpassen zodat het bestand niet op de c:\ hoeft te staan.
              Hiervoor moet je de laatste stap verwijderen (scripts) en een nieuwe toevoegen dmv record -> File -> scripts -> Browse en bestand aanduiden op je systeem.
              vervolgens de stop knop indrukken.
              Dank voor de uitleg, viero. Of ik het helemaal vat, da's nog wat anders , maar ik ga het op z'n Engels gezegd zeker een tracht geven!
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Tekst kleiner -> de 300 wijzigen in "initTextSize *= (300 / initDocResolution);"

Balk kleiner maken kan je in de action zelf, dit heb ik buiten het script gelaten om het gemakkelijk te kunnen aanpassen.
                Hartelijk dank Ik had het gevonden voor de balk kleiner te maken, de tekst weet ik nu ook Wat moet je veranderen om de tekst rechts te zetten?
                "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                500px

Comment

Hallo weebee,
                  Dank van je tip.
                  V. Johan

Comment

Working...
                  X