Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk programma zouden jullie aanraden voor een beginner?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welk programma zouden jullie aanraden voor een beginner?

Hallo

ik wil beginnen met fotobewerking en zou graag jullie raad willen over welk programma het best geschikt is voor een beginner... Ik zou vooral willen zaken doen als kleuren bewerken (bv alles zwart wit behalve 1 element), storende elementen uit een foto gommen, enzo...

dank voor de raad

Re: welk programma zouden jullie aanraden voor een beginner?

Photoshop Elements is goed betaalbaar en je kunt op z'n minst de zaken doen die je vraagt (en nog meer ook, indien nodig).
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Een vergelijkbaar programma in de aanbieding.

Comment

Fastone is een gratis en degelijk programma. linkje naar download.

Comment

Ik hoor zeer goede reacties van Lightroom - een stuk minder complex als Photoshop en ideaal voor beginners omdat het met dit programma niet mogelijk is om iets "verkeerd" te doen met een foto - je kan namelijk alle instellingen wissen als er iets verkeerd gelopen is. Je kan er zeer veel dingen doen rond, tinten, belichting, kleuren (ook selectief).
          Nikon D7000 - Nikkor AF-S 18-105mm VR + Nikkor 60mm f2.8 Micro + Tamron 70-300 F/4-5.6 Di VC + Tamron 17-50mm F2.8 SP Di II

Comment

je moet photoshop en lightroom nooit vgln.

Je kan met PS alles wat je met Lightroom kan maar niet omgekeerd.

Lightroom is ideaal voor organisatie van je foto's en basisbewerkingen zoals verscherpen, kleurcorrecties, een beetje retouche, omzetten naar jpg, vergroten en verkleinen ect....

PS --> the sky is the limit.

Dus wil je mee dan standaard fotografie, wil je wat bewerkingen doen, wil je later digitaal tekenen ect, ga dan voor PS, maar je moet er wel tijd insteken.

IS het enkel voor wat te corrigeren kies dan LR.
            poof

Comment

Ik ben begonnen met Photoshop Elements en de overstap naar Photoshop was behoorlijk gemakkelijk.
              Met Lightroom werk ik ook al een tijdje, maar dan vooral voor het ordenen van foto's en een aantal standaard bewerkingen (curves, contrast,...)

gr.
              Nicolas
              http://www.nicolasdecorte.be

Comment

Working...
              X