Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PC- configuratie photoshop CS4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: PC- configuratie photoshop CS4

dual of tippel chanel is afhankelijk van het moederbord, laatst pc voor maat ineen gestoken en die x58 mobo voor i7 kon dus 2lattekes of 3lattekes ram steken maar voor de prijs moet je het niet laten dan zou ik direct 3lattekes kopen zo heb je er 3van dezelfde serie (identieke), ik zit vaak aan 3tot 3.5gb ram usage.

ik heb 4 "snelle" 800Mhz ram lattekes steken bij een quadcore 4x 2.83Mhz en een stille grafische kaart van 110euro (handig bij het concentreren ) specs weet ik zo dirct ni meer (asus 9800gt matrix nvidia) een 1000Mb (ja 1gb) foto van min tot max uitzoemen in 1 keer zonder haperen en dan zie je processor naar 60% schieten.... dus zo zwaar moet een pc niet zijn he

Let wel dit is voor discutie vatbaar he, hoe goed is je setup, je harde schijven, je drivers.... enz
    cs3 start bij mij de "eerste" keer in 3 a 4sec op.... en dat is ******* snel daarna al in 2sec

Comment

Ik heb thuis ook 12 GB zitten en voor ps is dit idd wel overkill, tot je al je foto's backupt. Ook windows 7 gebruikt een deel van mijn ram als swapdrive het gaat dus allemaal weer wat sneller.

Voor de vga kaart ook eens naar de "nieuwe" 5000 serie van ati kijken deze kosten niet zoveel en zijn veel waard voor hun geld

grtz
      Thomas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Si_Burnout Bekijk bericht
        Ik heb thuis ook 12 GB zitten en voor ps is dit idd wel overkill, tot je al je foto's backupt. Ook windows 7 gebruikt een deel van mijn ram als swapdrive het gaat dus allemaal weer wat sneller.

Voor de vga kaart ook eens naar de "nieuwe" 5000 serie van ati kijken deze kosten niet zoveel en zijn veel waard voor hun geld

grtz
        Thomas
        Met 12GB aan RAM zou ik mijn Pagefile al eens tot een minimum durven beperken.
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Ook windows 7 gebruikt een deel van mijn ram als swapdrive het gaat dus allemaal weer wat sneller.
          Zit dat mechanisme ingebouwd in Windows 7 of hoe moet ik dat zien?
          Ik zit op Vista home premium 64bit en wou een stuk van mijn ram als ramdisk gebruiken, maar Vista had daarvoor niets aan boord.

Comment

Probeer me eens uit te leggen hoe dat performantie ten goede zou komen als je data verplaatst van schijf A naar B ? Het gaat in principe gewoon sneller als je niet via je ram moet namelijk

Om RAM geheugen als swap-file te gebruiken moet je extra software installeren, hier bestaan verschillende oplossingen voor, hier is er één (nooit zelf gebruikt). Het kan de perfomantie ten goede komen, maar met de manier waarop windows 7 geheugen gebruikt is het te verwaarlozen, je laat beter het geheugen ter beschikking van het systeem dan het vast te zetten in een "ramdisk", waar het vaak ongebruikt gaat blijven.

Zonder swap werken zou ik ook niet aanraden ook al heb je 24Gb ram, swap is gewoon nuttig, en maakt je pc niet noodzakelijk trager omdat het er is.
            Last edited by RikH; 4 januari 2010, 23:19.
            Mijn foto's
            Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ozric Bekijk bericht
              Ik ben eens gaan horen in de winkel hoe ze aan 8 GB komen.
              Er zijn 4 slots aanwezig voor DDR3, dus 4 x 2GB = 8 GB (alle slots zitten vol).
              Dus kan hij in tripel channel draaien, er zit gewoon nog 1 extra slot op.

Grts,
              Ozric
              Een moederbord voor een i7 zonder plaats voor 6 geheugenlatjes zou ik gewoon niet moeten hebben. Er bestaan moederborden met 4 plaatsen (dus die 3+1), maar dat is niet de bedoeling, want daarmee forceer je het geheugen in single channel.
              Even een citaat uit een benchmark van i7 moederborden. Het gaat over een intel moederbord, dat helaas niet bijster goed scoort :

Verder heeft de DX58SO slechts vier geheugensloten, die opvallend genoeg boven de processor zijn geplaatst. Van deze vier kunt u er in de praktijk slechts drie gebruiken, omdat het vierde slot de geheugenprestaties terugbrengt naar single channel

Een i7 werkt dus enkel goed met DDR3 RAM geheugen.

Die uitleg van de computerwinkel klopt dus, maar ik zou er al geen PC meer kopen !!! De snelheid van je geheugen heeft echt baat bij die tripel channel
              Last edited by polleke_cgc; 6 januari 2010, 21:19.
              Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht

Zonder swap werken zou ik ook niet aanraden ook al heb je 24Gb ram, swap is gewoon nuttig, en maakt je pc niet noodzakelijk trager omdat het er is.
                Zelfs daarover zijn de echte nerds het niet eens.

Heb de discussie een beetje gevolgd toen ik mijn SSD installeerde.

De ene zegt vanaf >= 6GB zonder pagefile, dan verplicht je Windows als het ware om alles in het geheugen te houden (=sneller).

De andere zegt, met swapfile, weliswaar miniem (om toch iets van veiligheid in te bouwen indien je er toch ooit eens ver zou gaan).

Ik heb 6GB aan RAM en mijn pagefile is geconfigureerd om min 512MB en max 2048MB te gebruiken.
                Currently allocated = 512MB, heb dus niet echt de indruk dat er nog zoveel van gebruikt wordt.
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  Een moederbord voor een i7 zonder plaats voor 6 geheugenlatjes zou ik gewoon niet moeten hebben. Er bestaan moederborden met 4 plaatsen (dus die 3+1), maar dat is niet de bedoeling, want daarmee forceer je het geheugen in single channel.
                  Even een citaat uit een benchmark van i7 moederborden. Het gaat over een intel moederbord, dat helaas niet bijster goed scoort :

Verder heeft de DX58SO slechts vier geheugensloten, die opvallend genoeg boven de processor zijn geplaatst. Van deze vier kunt u er in de praktijk slechts drie gebruiken, omdat het vierde slot de geheugenprestaties terugbrengt naar single channel

Een i7 werkt dus enkel goed met DDR3 RAM geheugen.

Die uitleg van de computerwinkel klopt dus, maar ik zou er al geen PC meer kopen !!! De snelheid van je geheugen heeft echt baat bij die tripel channel
                  Met mijn moederbord hebben ze mij blijkbaar goed liggen, idd 4 geheugensloten!
                  Hoe moet ik dit nu zien, dat de geheugenprestaties beter zouden zijn met 3 x 2 GB dan 4 x 2 GB RAM? En dit door het terugbrengen van tripel naar single channel.

Ik ben trouwens nog altijd aan het wachten en dit al van 18/12/09. Eerst was de processor niet binnen en nu blijkt de beeldkaart niet binnen te zijn. Maar bij de bestelling is mij wel gezegd dat alles binnen was. Het enige wat ze daar nu kunnen zeggen is, ja ja deze week zal hij wel binnen komen. Het heeft al in mijn hoofd gezeten om alles te annuleren (de 100€ voorschot ben ik dan wel kwijt) en ergens anders te gaan. Dit is alleszins de laatste keer dat ik iets koop bij Blue Sky Computing in St-N, geen service of uitleg en goedkoop blijken ze ook niet te zijn.

@ polleke_cgc: Merci voor de uitleg!

Grts,
                  Ozric
                  The first blow fells not the tree!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                    Zelfs daarover zijn de echte nerds het niet eens.

Heb de discussie een beetje gevolgd toen ik mijn SSD installeerde.

De ene zegt vanaf >= 6GB zonder pagefile, dan verplicht je Windows als het ware om alles in het geheugen te houden (=sneller).

De andere zegt, met swapfile, weliswaar miniem (om toch iets van veiligheid in te bouwen indien je er toch ooit eens ver zou gaan).

Ik heb 6GB aan RAM en mijn pagefile is geconfigureerd om min 512MB en max 2048MB te gebruiken.
                    Currently allocated = 512MB, heb dus niet echt de indruk dat er nog zoveel van gebruikt wordt.
                    Persoonlijk denk ik dat het geheugenbeheer van windows intelligent genoeg is om dat zelf te bepalen. Voor "kleinere" hoeveelheden ram geheugen (laat ons zeggen tot 4 GB) gebruik ik altijd het dubbel aan swapfile, erboven zal +/- 1x genoeg zijn.
                    Je ram geheugen "verkwisten" aan swapfile zou ik persoonlijk nooit doen. Swapgeheugen is net bedoeld voor zaken die windows niet direct nodig heeft : dus dat kan evengoed op je harde schijf staan...
                    Groeten,

Polleke

Comment

Persoonlijk denk ik dat het geheugenbeheer van windows intelligent genoeg is om dat zelf te bepalen. Voor "kleinere" hoeveelheden ram geheugen (laat ons zeggen tot 4 GB) gebruik ik altijd het dubbel aan swapfile, erboven zal +/- 1x genoeg zijn.
                      Je ram geheugen "verkwisten" aan swapfile zou ik persoonlijk nooit doen. Swapgeheugen is net bedoeld voor zaken die windows niet direct nodig heeft : dus dat kan evengoed op je harde schijf staan...
                      met swapfile bedoelde ik pagefile natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ozric Bekijk bericht
                        Met mijn moederbord hebben ze mij blijkbaar goed liggen, idd 4 geheugensloten!
                        Hoe moet ik dit nu zien, dat de geheugenprestaties beter zouden zijn met 3 x 2 GB dan 4 x 2 GB RAM? En dit door het terugbrengen van tripel naar single channel.

Ik ben trouwens nog altijd aan het wachten en dit al van 18/12/09. Eerst was de processor niet binnen en nu blijkt de beeldkaart niet binnen te zijn. Maar bij de bestelling is mij wel gezegd dat alles binnen was. Het enige wat ze daar nu kunnen zeggen is, ja ja deze week zal hij wel binnen komen. Het heeft al in mijn hoofd gezeten om alles te annuleren (de 100€ voorschot ben ik dan wel kwijt) en ergens anders te gaan. Dit is alleszins de laatste keer dat ik iets koop bij Blue Sky Computing in St-N, geen service of uitleg en goedkoop blijken ze ook niet te zijn.

@ polleke_cgc: Merci voor de uitleg!

Grts,
                        Ozric
                        Ik vind het zeer jammer dat er nog altijd computerwinkels zijn die de mensen niet leveren wat ze mogen verwachten. Of om het anders te zeggen : waar het nodig is dat je er zelf meer van kent dan de mensen in de computerwinkel.
                        Een i7 PC is een duur ding (nog altijd), en dus moet het van mij 100% juist geconfigureerd zijn. Bovenstaande is een flater van die winkel.
                        Zij MOETEN weten dat een I7-processor het best werkt in triple channel (toch die versies die het gebruiken). Want om het "makkelijk" te maken : je hebt bv. ook i7's (voornamelijk voor laptops) die niet in triple channel kunnen werken (maar wel DDR3 ram nodig hebben). Zij hadden je dus moeten melden dat het 6 of 12 GB zou moeten worden i.p.v. 8...
                        Groeten,

Polleke

Comment

Je ram geheugen "verkwisten" aan swapfile zou ik persoonlijk nooit doen.
                          Toen ik sprak over mogelijks een ramdisk gebruiken, wou ik die exclusief als scratchdisk voor Photoshop gebruiken, en niet als generieke swapfile.
                          Zoals ik het begrijp gebruikt Photoshop voor zijn image caching àltijd een schijf, zelfs als er nog RAM over is. Deze caching wou ik dan in eerste instantie laten doen op een RAMdisk, een virtuele 'schijf' in geheugen.
                          Ik stel immers vast dat mijn pc met 8 GB RAM, bijna nooit meer gebruikt dan 4 GB (ik draai 64 bit). Het ongebruikte gedeelte wou ik dan als snelle 'scratchdisk' gebruiken.

Ik heb wel geen aanpassingen aan mijn pagefile gedaan. Ik wil dus eerst eens nagaan wat het oplevert als ik die minimaal zet. Als mijn geheugen dan beter wordt benut, zal ik het dan allicht zo instellen. Anders kan ik het evengoed inzetten voor photoshop, aangezien het dan toch niet gebruikt wordt.

Als ik de bal compleet missla, dan mag je het gerust zeggen hoor. Ik ben absoluut geen expert in de materie.

Comment

Ook in dat geval lijkt het me nuttiger om photoshop dan meer ram geheugen beschikbaar te geven. Daar heeft het een instelling voor...
                            K'weet wel niet hoeveel het max. kan gebruiken, maar de 64 bit versie van Photoshop moet toch wel wat kunnen slikken...
                            Groeten,

Polleke

Comment

Wat te denken van deze PC configuratie , dus alleen dienende om met de CS4 van photoshop te werken

Processor
                              Intel Core i5 - 750

Moederbord
                              Gigabyte GA-P55-UD3R

Geheugen
                              OCZ Gold DDR3 4GB (1333)

Grafische kaart
                              Sapphire ATI HD5770 VaporX,1GB

Harde schijf
                              Samsung Spinpoint F3 1TB

DVD-RW
                              Sony Optiarc AD7240