Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PC- configuratie photoshop CS4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: PC- configuratie photoshop CS4

Oorspronkelijk geplaatst door Ozric Bekijk bericht
    Met mijn moederbord hebben ze mij blijkbaar goed liggen, idd 4 geheugensloten!
    Hoe moet ik dit nu zien, dat de geheugenprestaties beter zouden zijn met 3 x 2 GB dan 4 x 2 GB RAM? En dit door het terugbrengen van tripel naar single channel.

Ik ben trouwens nog altijd aan het wachten en dit al van 18/12/09. Eerst was de processor niet binnen en nu blijkt de beeldkaart niet binnen te zijn. Maar bij de bestelling is mij wel gezegd dat alles binnen was. Het enige wat ze daar nu kunnen zeggen is, ja ja deze week zal hij wel binnen komen. Het heeft al in mijn hoofd gezeten om alles te annuleren (de 100€ voorschot ben ik dan wel kwijt) en ergens anders te gaan. Dit is alleszins de laatste keer dat ik iets koop bij Blue Sky Computing in St-N, geen service of uitleg en goedkoop blijken ze ook niet te zijn.

@ polleke_cgc: Merci voor de uitleg!

Grts,
    Ozric
    in de toekomst kan je misschien eens kijken op tones.be. ik heb daar reeds verschillende producten gekocht en steeds zonder problemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Niels Pierlet Bekijk bericht
      in de toekomst kan je misschien eens kijken op tones.be. ik heb daar reeds verschillende producten gekocht en steeds zonder problemen.
      En hoe voorkom je juist die problemen op hun website ? Juist eens voor de grap een moederbord, processor en ram geheugen "gekocht" die niet compatibel zijn : heb daar op hun site toch geen opmerking over gekregen...
      Dat is ook het nadeel van internet aankopen : je moet wel weten wat je koopt...
      Ze hebben natuurlijk ook een winkel (2 zeker ?), waar ze dergelijke fouten wel zullen oplossen.
      Groeten,

Polleke

Comment

Wat bedoel je met 2- ram latjes steken ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
          Wat bedoel je met 2- ram latjes steken ?
          polleke_cgc zal bedoelen dat je best 2 x 2 GB steekt en niet 1 x 4 GB.

Grts,
          Ozric
          The first blow fells not the tree!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ozric Bekijk bericht
            polleke_cgc zal bedoelen dat je best 2 x 2 GB steekt en niet 1 x 4 GB.

Grts,
            Ozric
            Yep . of 4x 1GB, maar dat doe je beter niet als je later nog zou willen uitbreiden...
            Groeten,

Polleke

Comment

Hoe zou jij het dan doen als je later wilt uitbreiden ?

Comment

Hoe zou jij het dan doen als je later wilt uitbreiden ?
                Normaal heb je 4 plaatsen om geheugen te plaatsen.
                Als je nu 4 GB wil steken, steek je bij voorkeur 2x2GB (zo heb je het voordeel van dual channel).
                Als je later wil uitbreiden, steek je gewoon nog eens hetzelfde bij, en je hebt 8 GB...

als je 4x1 GB steekt, zit alles vol, en moet je dus die latjes vervangen door 4x2 GB.
                Sommige computerwinkels nemen dat terug over, maar zeker niet allemaal...

(Soms, heel soms zijn computers eenvoudig. Maar het is helaas zeldzaam...).
                Groeten,

Polleke

Comment

Bedankt voor deze uitleg .

Comment

mss eens kijken op de site van adobe. (of toch er aan gerelateerd)

Zegt nog niets over win 7, maar CS 4 is nog altijde het zelfde, dus de principes zouden juist moeten zijn.

j.
                    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                    Nikon stuff

Comment

Een erg goede referentie deze!
                      En bevestigt wat ik ondertussen had uitgezocht.

Deze kan ook nog interessant zijn voor een aantal zaken:

vb voor het instellen van de image caching heeft die duidelijke cijfers die je tegenover uw actueel gebruik kunt zetten. Zo spreekt men in andere docs vb over grote beelden maar zet daar geen cijfers op. Maar wat is een groot beeld? 12 MP? 21 MP? 40 MP?

Noot: Voor 64bit bestaat er blijkbaar geen versie van bigger tiles

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                        Normaal heb je 4 plaatsen om geheugen te plaatsen.
                        Als je nu 4 GB wil steken, steek je bij voorkeur 2x2GB (zo heb je het voordeel van dual channel).
                        Als je later wil uitbreiden, steek je gewoon nog eens hetzelfde bij, en je hebt 8 GB...

als je 4x1 GB steekt, zit alles vol, en moet je dus die latjes vervangen door 4x2 GB.
                        Sommige computerwinkels nemen dat terug over, maar zeker niet allemaal...

(Soms, heel soms zijn computers eenvoudig. Maar het is helaas zeldzaam...).
                        achter af bijsteken kan voor problemen zorgen, ook al neem je dezelfde, best een "kit" uit dezlfde serie, zeg niet dat het niet kan maar Ram is iets wat je veel kopzorgen kan bezorgen

Comment

Wat te denken van deze PC configuratie , dus alleen dienende om met de CS4 van photoshop te werken

Processor
                          Intel Core i5 - 750

Moederbord
                          Gigabyte GA-P55-UD3R

Geheugen
                          OCZ Gold DDR3 4GB (1333)

Grafische kaart
                          Sapphire ATI HD5770 VaporX,1GB

Harde schijf
                          Samsung Spinpoint F3 1TB

DVD-RW
                          Sony Optiarc AD7240

Kast
                          Antec Nine Hundred 2

Voeding
                          OCZ ModXstream (600w)
                          wel 1TB allemaal goed en wel maar wat denk je hier van

1schijf voor windows bv een 80gb voor 30euro, na verse instal een backup met macrium reflect free... bij problemen kan je zelf je backup op een nieuwe schijf zetten net zoals de dag dat je hebt geinstalleerd.... windows stuk geen nood backup op 10min terug

2de en 3de schijf bv 2x500 gb aan 45euro met een exacte kopie met synctoy van microsoft,

stel windows crasht of schijf stuk..... op 10 min backup ook omdat je fotos of andere data je schijf verneukt en de backup altijd dezelfde is
                          ja data is veilig op de andere 2 schijven, stel 1 van de ander 2 gaan stuk ... je hebt dan een copie en geen backupfile

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kerel Bekijk bericht
                            wel 1TB allemaal goed en wel maar wat denk je hier van
                            Eén fysieke schijf lijkt mij ook het zwakke punt in uw configuratie.
                            Een tweede fysieke schijf is goed voor backups.
                            Ik heb zelf twee spinpoints van elks 1 TB. Het zijn snelle schijven.

Ik draai syncback die om de paar uur mijn persoonlijke data als foto's backupt nr de tweede schijf. Daarnaast geregeld ook een backup naar een netwerkschijf.
                            Op die manier ben je gerust en da's een goede zaak. De mate van overhead is ook heel beperkt. Alles gebeurt nagenoeg automatisch. Alleen de backup naar de netwerkschijf lanceer ik manueel omdat dit niet zo snel gaat als een interne schijf.

Een tweede fysieke schijf is ook goed als scratchdisk voor PS.
                            Het is in de eerste plaats best te zorgen dat alles maximaal in RAM gebeurt.
                            Bij normaal gebruik in PS zou dit met uw 4 GB goed moeten lukken. Het is enkel als je heel wat grote bestanden tegelijkertijd gaat open hebben, dat je in de problemen gaat geraken. Let daarbij op de efficiency indicator.
                            Maar wanneer je dan toch wat scratch gaat nodig hebben, is het een slecht idee dat de swapfile van uw OS en de scratchdisk op dezelfde fysieke schijf een plaats hebben. Dan gaat de kop voortdurend af en aan moeten gaan.

Comment

Working...
                            X