Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PC- configuratie photoshop CS4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• PC- configuratie photoshop CS4

Welke PC configuratie voor de CS4 . De processor wordt alleszins de Core i5 maar spelen moederbord of grafische kaart een grote rol in de configuratie van deze PC die niet gaat gebruikt worden voor games .

Re: PC- configuratie photoshop CS4

Om photoshop te draaien zijn heb je meestal geen super computer nodig.
    De meeste computers die je nu nieuw koopt kunnen photoshop cs4 met gemak aan

grt

Comment

Meer is uiteraard altijd beter want software fabrikanten maken niet graag reclame dat hun systeem pas soepel draait op meer dan zij aangeven.
      Photoshop zal wel draaien op hun systeem eisen...........maar traag.
      Best toch een redelijke VGA kaart nemen.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Elke pc draait cs4, maar niet elke pc draait cs4 even snel!

Uitkijken naar een processor met flink wat cache onboard is iets wat je kan overwegen.
        Nu ken ik de specs niet van die core i5... dus wil ik niet meteen zeggen dat hij niet zou voldoen.
        Verder loads of memory, en liefst in dual of tripple channel mode.
        Laat je niet verleiden om een 8gb memory kitje te kopen voor 80€, je hebt dan wel 8gb
        maar daar is het ook mee gezegd. Kijk ook hier eerst hoe ver je financiëel wil gaan en
        zoek een gulden middenweg.
        Alles wat de grafische kaart niet aan kan moet de processor doen, dus ook hier is een goede investering niet slecht geplaatst. Vermits photoshop niet 3D is kan je beter investeren in een merk dat het goed doet op de 2D markt.
        Matrox zal daar 1 van de bekendsten in zijn.
        Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

De I5 (750) is een behoorlijk krachtige processor voor zeer weinig geld. In tegenstelling tot de i7 gebruikt hij dual channel : dus met 2 i.p.v. 3 DDR3 latjes ben je gesteld. Photoshop kan natuurlijk wel wat geheugen gebruiken (als je meer steekt dan 4 GB moet je een 64 bit besturingssysteem installeren, want anders is het nutteloos).

Die i5 is een veel goedkoper alternatief voor de i7 (op alle vlakken). Uiteraard is hij trager dan die i7, maar z'n prijs/snelheid verhouding is een pak beter...

Voor Photoshop heb je geen super grafische kaart nodig. Koop eentje van een 100-150€. Dat is echt meer dan voldoende. Matrox richt zich eerder naar niche markten. Een "gewone" Nvidia of AMD (ATI) zal echt voldoende zijn...
          Groeten,

Polleke

Comment

Ik ben op mijn nieuwe pc aan het wachten en hoop dat hij deze week nog in elkaar zal zitten. Ik heb toch wel de i7-950 gekozen met 8GB DDR3 en 64 bit besturingssysteem.
            Een 32 bit besturingssysteem kan maar met 3GB DDR3 overweg! Dus als je 4GB DDR3 volledig wilt gebruiken zou je eigenlijk al naar een 64 bit besturingssysteem moeten gaan. Maar voor je beslist om over te stappen naar 64 bit zou je toch wel even naar je drivers moeten kijken! Software voor een 32 bit systeem is meestal geen probleem op een 64 bit systeem.
            Grafische kaart: NVIDIA GeForce+ 9600GT 1GB

Het zal wel draaien zekers?!

Grts,
            Ozric
            The first blow fells not the tree!

Comment

Yep het zal wel draaien...
              Maar hoe kom je juist aan 8 GB ram ? De i7 draait best in tripel channel : dus met 3 of 6 DDR3 geheugenlatjes van dezelfde grootte...
              6 of 12 GB ram is dus eigenlijk een betere keuze...
              Groeten,

Polleke

Comment

Is de kaart niet de moeite ? (€140)

PNY Quadro® FX380 256MB DDR3 16 Cuda Cores 34W 22.4GB/Sec

of de 580 ? €220

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  Maar hoe kom je juist aan 8 GB ram ? De i7 draait best in tripel channel : dus met 3 of 6 DDR3 geheugenlatjes van dezelfde grootte...
                  Goed dat je mij er attent op maakt , daar had ik niet naar gekeken!
                  Nu zou het 2 x 4GB zijn. Door de feestdagen zit er ferm wat vertraging op mijn besteling, dus kan ik morgen eens binnen springen om dit aan te kaarten. Nu vind ik wel dat ze mij tijdens de bestelling daar attent op hadden mogen maken.
                  Mmmmm 6 of 12 GB, dan zal het wel 12 worden. Wat kost RAM nog tegenwoordig en teveel RAM kan je mijn gedacht niet hebben!

Grts,
                  Ozric

Comment

Ik heb een systeem met 8 GB RAM.
                    De PC gebruikt evenwel zelden meer dan 4 GB RAM.
                    Geef ik even mee. Verder gaat photoshop voor een aantal zaken zowiezo de harde schijf gebruiken, zelfs als je nog pakken RAM over hebt.

Voor Lightroom zijn meerdere cores wel interessant. Ik heb 4 cores.
                    Het zorgt er vb voor dat uw interface nooit hapert omdat er altijd wel een core ruimte heeft om te reageren. Versnelt ook het renderen van de previews en de uiteindelijke foto's.

Succes

Comment

Ik ben eens gaan horen in de winkel hoe ze aan 8 GB komen.
                      Er zijn 4 slots aanwezig voor DDR3, dus 4 x 2GB = 8 GB (alle slots zitten vol).
                      Dus kan hij in tripel channel draaien, er zit gewoon nog 1 extra slot op.

Grts,
                      Ozric

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
                        Vermits photoshop niet 3D is kan je beter investeren in een merk dat het goed doet op de 2D markt.
                        Matrox zal daar 1 van de bekendsten in zijn.
                        Foutje, CS4 gebruikt OpenGL acceleratie, wat juist wel 3D is

meer info: http://kb2.adobe.com/cps/404/kb404898.html
                        Introduction to the GPU

Photoshop CS4 leverages the graphics display card's GPU, instead of the computer's main processor (the CPU) to speed its screen redraw. For Photoshop to access the GPU, your display card must contain a GPU that supports OpenGL and has enough RAM to support Photoshop functions--at least 128 MB of RAM--and a display driver that supports OpenGL 2.0 and Shader Model 3.0.

OpenGL (Open Graphics Library) is a standard specification defining a cross-language, cross-platform API for writing applications that produce 2D and 3D computer graphics. The interface consists of over 250 different function calls which can be used to draw complex three-dimensional scenes from simple primitives. OpenGL was developed by Silicon Graphics Inc. (SGI) in 1992[1] and is widely used in CAD, virtual reality, scientific visualization, information visualization, and flight simulation. It is also used in video games, where it competes with Direct3D on Microsoft Windows platforms (see Direct3D vs. OpenGL). OpenGL is managed by a non-profit technology consortium, the Khronos Group.
                        een kaart van 100-200€ zou méér dan voldoende moeten zijn , in het geval van een i5 (met ingebouwde grafische kaart) deze gebruikt bij mijn weten het RAM geheugen voor de grafische kaart die in de processor zit, dus van 6gb gaat eventueel al 512Mb naar je grafische kaart...
                        Last edited by RikH; 1 januari 2010, 23:43.
                        Mijn foto's
                        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

-edit: blijkbaar de moeite niet-
                          Last edited by Kaelan; 2 januari 2010, 11:08.
                          Canon 50D ~ Canon 50mm F1,8 ~ Canon EF 24-105mm F4 L ~ Canon EF 100mm 2.8 Macro ~ Canon EF 70-200mm F4 L ~ 580 EX II ~ PEN E-P3 ~ Olympus 14-42 mm ~ Olympus 40-150 mm
                          Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ozric Bekijk bericht
                            Ik ben eens gaan horen in de winkel hoe ze aan 8 GB komen.
                            Er zijn 4 slots aanwezig voor DDR3, dus 4 x 2GB = 8 GB (alle slots zitten vol).
                            Dus kan hij in tripel channel draaien, er zit gewoon nog 1 extra slot op.

Grts,
                            Ozric
                            Rare uitleg van de winkel

grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

12GB is er wel over voor Photoshopwerk. Voor heftig movie-editing ja, maar niet voor foto's bewerken. Tenzij je 30 TIFF files van een Hasselblad 60MP H3DII, tergelijkertijd wil open hebben staan en bewerken.

Comment

Working...
                              X