Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lighroom - photomatix

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• lighroom - photomatix

probleem:

tot nu toe heb ik hdr's altijd gemaakt van onbewerkte opnamen uit mijn Lightroom catalogus. Nooit problemen gehad.
    Nu heb ik, uit noodzaak, eerst de originelen in Lightroom bewerkt (belichting), dan geexporteerd naar een aparte file en daarna in Photomatix geimporteerd.
    Blijkbaar slikt photomatix de bewerkingen niet en pakt elke keer de originele, onbewerkte, versie.
    Ergens in mijn workflow zal ik wel iets fout doen maar ik kom er niet uit.

Wat doe ik fout ?

graag hulp. Alvast bedankt.

Groeten, Bert
    Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
    www.bertofotografie.be

Re: lighroom - photomatix

De bewerkingen die je doet in lightroom worden in een apart bestandje opgeslagen (.xmp). Waarschijnlijk zal photomatix dat bestandje niet kunnen openen.
    Misschien kan je de bewerkte RAW als TIFF exporteren en dan openen in Photomatix
    Last edited by kva11; 27 juli 2009, 19:52.
    Canon 50D: Sigma 10-20mm f4-5.6 Sigma 18-50mm f2.8 Macro Canon 70-300mm f4-5.6 IS USM

Comment

Blijkbaar is er ook een "Lightroom Export Plugin to Photomatix"
      hier: http://www.hdrsoft.com/download/lrplugin.html

'k weet niet of je hier iets aan hebt
      Canon 50D: Sigma 10-20mm f4-5.6 Sigma 18-50mm f2.8 Macro Canon 70-300mm f4-5.6 IS USM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kva11 Bekijk bericht
        De bewerkingen die je doet in lightroom worden in een apart bestandje opgeslagen (.xmp). Waarschijnlijk zal photomatix dat bestandje niet kunnen openen.
        Misschien kan je de bewerkte RAW als TIFF exporteren en dan openen in Photomatix
        bedankt voor de tip. Werkt perfect.
        Volgende keer vraag ik het eerst voordat ik uren zit te knoeien.

Groeten, Bert
        Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
        www.bertofotografie.be

Comment

Working...
        X