Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verschil in kaderdikte ivm croppen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• verschil in kaderdikte ivm croppen

Hoi,

net zoals mijn nieuwe toestel is mijn PSP kennis ook nog vrij beperkt... Voorlopig haal ik mijn foto's meestal gewoon door psp met auto-level, auto-contrast en auto-color en dan een kadertje er rond. Nu zijn mijn kadertjes niet bij alle foto's van dezelfde dikte. Ongetwijfeld een dom probleempje... Is dit gewoon op te lossen door na het croppen je foto eerst op te slaan en daarna je canvas size in te stellen, of is er een simpelere manier? (als er al zoiets als simpel bestaat bij psp )

Re: verschil in kaderdikte ivm croppen

Oorspronkelijk geplaatst door Silke pics Bekijk bericht
    Hoi,

net zoals mijn nieuwe toestel is mijn PSP kennis ook nog vrij beperkt... Voorlopig haal ik mijn foto's meestal gewoon door psp met auto-level, auto-contrast en auto-color en dan een kadertje er rond. Nu zijn mijn kadertjes niet bij alle foto's van dezelfde dikte. Ongetwijfeld een dom probleempje... Is dit gewoon op te lossen door na het croppen je foto eerst op te slaan en daarna je canvas size in te stellen, of is er een simpelere manier? (als er al zoiets als simpel bestaat bij psp )
    Je kan de canvasgrootte ipv in pixels ook in % groter maken. Zo maak je je kaders steeds in verhouding tot de afmetingen van je foto even dik. Het maakt dan helemaal niet uit hoe groot de resolutie van de foto nog is(gecropt of niet gecropt)
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Working...
    X