Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Dit is misschien al een oudere post, maar ik herkende de foto meteen. Tenzij Rudy onder de naam Diego Monzon tutorials schrijft op psd.tutsplus.com , is hij niet de maker van de X-ray banaan , en vind ik het schandalig dat hij dit hier post met zijn naam er zelfs op.
Dit is niets persoonlijk Rudy, maar een foto posten die niet van jou is en dan nog reageren alsof je dit zelf gedaan hebt...
Ik maak me misschien niet populair hiermee, maar ere wie ere toekomt.
Als ik het niveau zie van die bewerkte Bierlamp, en een foto van zichzelf in dat vuur (Photoshop voor dummies), en het niveau van deze dingen, dan begin ik mij echt wel vragen te stellen bij de echtheid van deze creaties. Als ik ergens mijn naam onder zet wil niet zeggen dat ik dit gemaakt heb. En een tutorial volgen kan iedereen!
[Mod-LesC]Het onderwerp "eigen foto" vs "stockbeelden" is al eerder aan bod geweest hier. Mag ik alle deelnemers nogmaals vragen zich te houden aan de regels van BD. Dit wil zeggen: toon enkel je eigen foto's. Nu kan er voor deze specifieke topic een kleine uitzondering gemaakt worden, in die zin dat er -naast eigen materiaal- gebruik kan gemaakt worden van (copyright-free) stockfoto's van het internet, maar dan zou ik graag hebben dat je de bron vermeldt. Zorg daarbij ook dat je eigen foto het hoofdonderwerp is, en dat de stockbeelden zich beperken tot achtergronden, skins, decors, en dergelijke.
Ook als je een bepaalde tutorial op het net "namaakt" (wij doen momenteel iets dergelijks in de 4de Module Rastertekenen van het CVO), gelieve het aub te vermelden.
Mooi origineel werk zoals hierboven getoond wordt, en dat ook regelmatig onze "HoF" haalt, mag niet ontsierd worden door plagiaat.
Dank voor je begrip & medewerking.
PS: voor de rest hoop ik dat de discussie hiermee stopt, en dat deze mooie topic rustig kan voortkabbelen met origineel werk.[/Mod]
Comment