Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Plaats eens een Extreme CS foto....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

    Mooi gedaan
    Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

    Comment


    • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....



      Tot in de vroege uurtjes bezig geweest =)
      Middenste 'bot' dateert van 2009. Was door mijn designfolder aan het bladeren en besloot om er nog twee bij te maken. Bij deze mijn 'RGB bots' (linkje omdat full view zoveel beter is):

      Grotere resolutie:
      Last edited by Gert B; 14 april 2012, 10:43.
      500px

      Comment


      • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

        [Mod-LesC]@Gert B: knap beeld en ik begrijp waarom je een grotere resolutie verkiest. Ik zou je echter willen aanraden om hier een kleine, "reglementaire" versie neer te zetten, en die grotere achter een link (zoals nu reeds het geval is). Ben er zeker van dat je dan meer reactie gaat krijgen. Als je trouwens ooit wil posten om in aanmerking te komen voor een HoF (Hall of Fame) nominatie -en regelmatig valt die eer te beurt aan een "extreme PS bewerking"- dan dient die foto ook reglementair gepost te worden.[/Mod]
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

        Comment


        • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

          Oorspronkelijk geplaatst door Gert B Bekijk bericht
          heel mooi.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

            Oorspronkelijk geplaatst door Gert B Bekijk bericht
            http://cl.ly/1X081y3G2z310p2W0303/botsbd.jpg

            Tot in de vroege uurtjes bezig geweest =)
            Middenste 'bot' dateert van 2009. Was door mijn designfolder aan het bladeren en besloot om er nog twee bij te maken. Bij deze mijn 'RGB bots' (linkje omdat full view zoveel beter is):
            Dat kan ik wel aannemen, maar het resultaat mag er dan ook wel zijn, heel mooi afgewerkt
            Renée
            Last edited by LesC; 14 april 2012, 13:35. Reden: Quote verbeterd

            Comment


            • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

              knap gedaan hoor, is eens iets anders dan we hier gewoon zijn!
              http://www.jvs-photography.be/

              Comment


              • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                Mooi hoor Gert B.
                Bij zoiets vraag ik me altijd af hoe je zoiets kunt maken.
                Heb je daar ergens meer info over? Dergelijke dingen zou ik namelijk ook wel eens willen proberen te maken.
                WillemClassensDesign: Mijn website
                Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
                Flitsers:HVL-F42AM;

                Comment


                • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                  Misschien niet echt meer een foto maar ik vind het wel
                  Flickr

                  Comment


                  • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                    Oorspronkelijk geplaatst door WillemC Bekijk bericht
                    Mooi hoor Gert B.
                    Bij zoiets vraag ik me altijd af hoe je zoiets kunt maken.
                    Heb je daar ergens meer info over? Dergelijke dingen zou ik namelijk ook wel eens willen proberen te maken.
                    Ik heb een abstracte 3d render uit allerhande perspectieven samengebracht / gedupliceerd en gespiegeld tot er een vorm in zat (zonder hoofd).

                    Verder zit er in de middelste bot een fotomanipulatie van een motorhelm. Een kleurrijke gradient erover, dan nieuwe laag volledig vullen met zwart en een lens flare filter erop gezet. Die layer zet je op linear dodge waardoor het zwart weggefilterd wordt en er uit de flare een leuke glow komt. Die gebruikt als lichtpuntje. Deze techniek komt ook terug op allerhande andere glows die je ziet, al dan niet met of zonder flare (kan ook door op een element outer glow te zetten waarna je deze in een map steekt die ook op linear dodge gezet wordt). Ook de middelste glows zijn door deze techniek gemaakt, maar dan met wat gebogen lijnen en wat radial blur.

                    Ik merkte dat aan de mond waar de gespiegelde punten samenkwamen er precies een ventieltje zat dus dacht ik hmm, ze hebben vast zuurstof nodig in de ruimte . Dus manipuleerde ik een foto van een tuinslang (als je goed kijkt kan je het zien, van zo'n groene tuinslang met ruitjes). Naar grijswaarden omzetten, het contrast omhoog, levels wat aanpassen en veel sharpenen waardoor het ook een soort van metalen slang werd. Op de andere bots zijn het gewoonweg spiegelingen/rotations van dezelfde layer. Het afbrokkelend gedeelte komt voort uit dezelfde render waar ik wat polar coordinates op het gezet, flink verkleind en vaak gedupliceerd. Mooi schikken en sharpenen voor het gewenste effect.

                    De andere bots zijn gemaakt met dezelfde render, maar uit een andere hoek/andere combinaties. Enkel de ogen hebben een andere approach gekregen, maar ongeveer met dezelfde technieken. Verder voor de ruimte heb ik wat brushes en resources gebruikt die je overal wel kan vinden op het internet

                    EDIT: Uiteraard zijn er ook lagen die op 'Overlay' of op 'Screen' kunnen staan, afhankelijk van het effect dat je wil bereiken. Ik speel er iig vaak mee voor wat leuke effectjes.

                    Ik hoop dat het duidelijk was, het uitleggen is vaak moeilijker dan ermee spelen
                    Last edited by Gert B; 17 april 2012, 19:03.
                    500px

                    Comment


                    • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                      Heeft uiteraard nog weinig met fotografie te maken maar ik vind het wel héél knap gedaan
                      Ook een dikke omdat je wilt delen hoe je zoiets aanpakt !

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                        Heeft uiteraard nog weinig met fotografie te maken maar ik vind het wel héél knap gedaan
                        Ook een dikke omdat je wilt delen hoe je zoiets aanpakt !

                        grts
                        Sieg
                        IDD..en dat is juist waar dit topic om draait..
                        Mvg, Pascal,Schoonspikke
                        Als je schiet..schiet dan raak!
                        500 PIXHuawei P30 PRO

                        Comment


                        • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                          Iemand die niet zelf fotografeerd maar wel leuk/ongelooflijk verslaafd is aan beeld-bewerking ! :-)
                          Explore jaci XIII’s 5,086 photos on Flickr!


                          Grtn Thierry

                          Ps we moeten niet altijd onszelf in het zonnetje zetten , toch ?

                          Comment


                          • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                            knappe robots, lijkt ongelooflijk veel tijd in gestoken
                            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                            Comment


                            • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                              Enkele dagen geleden gemaakt. :-)
                              500px

                              Comment


                              • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                                Prima , heeft Joel Grimes allures.
                                www.brunodyserinck.be
                                https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                                Comment

                                Working...
                                X