Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Plaats eens een Extreme CS foto....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Ik heb me ook eens gewaagd aan een "extreme" fotobewerking, gewaagd in die zin dat het een portretje is van mijn jongste zoon, maar heel onverwachts geschoten tijdens een feestje en niet eens met mijn geliefde portretlens. Extreme: achtergrond vervangen en lichte HDR-toets gegeven aan portret. Dus niet zo extreem...

    [img]https://dl.dropbox.com/u/21104980/2012/IMG_8810%20%28Vince%20met%20kader%29.jpg
    Funny...
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

    Comment


    • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

      Oorspronkelijk geplaatst door oNeX Bekijk bericht
      Ik ben alles behalve een pro (dat wil ik er alvast bij zeggen) maar gisteren is dit uit de mouw gevallen... Ik vond hem heel mooi, omdat de oude afgeleefde look perfect bij de antieke rallywagen past... ^^ Maar als ik zo een aantal pagina's voor mij hier bekijk vind ik hem plots belachelijk slecht
      Wauw, hier ben ik helemaal weg van. Op de laatste pagina's staan werkelijk prachtige foto's. Die van het centraal station is super, die profielfoto duurde even voor ik hem had (ik was namelijk eerst een vorm in het "weggesneden" stuk aan het zoeken, niet in het stuk dat bleef staan. Dacht dat het je silhouet zou zijn, of zo).
      Maar die racewagen is echt prachtig. Hij beroert precies de juiste snaren. Ik vind hem echt helemaal te gek. Ik zou niet weten hoe die op een of andere manier beter zou kunnen! Net een comictekening, of zo.

      Comment


      • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

        Een composite. Eerst werden er 3 foto's genomen van een toekomstige winkel in het shopping center van Olen (telkens met 2 stops verschil). Nadien werd er een HDR-foto gemaakt in Photomatix. Met behulp van twee softboxen werd de persoon gefotografeerd en achteraf verwerkt in de achtergrond in Photoshop.
        500px

        Comment


        • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

          @willemx
          ik vind het erg mooi mijn complimenten.

          @ LesC hetzelfde dan hierboven
          Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

          Comment


          • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

            Bedankt. Hier komen mooie inzendingen voorbij, waarbij de mijne verbleekt! Maar ik leer bij!
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

            Comment


            • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

              Oorspronkelijk geplaatst door willemx Bekijk bericht
              Een composite. Eerst werden er 3 foto's genomen van een toekomstige winkel in het shopping center van Olen (telkens met 2 stops verschil). Nadien werd er een HDR-foto gemaakt in Photomatix. Met behulp van twee softboxen werd de persoon gefotografeerd en achteraf verwerkt in de achtergrond in Photoshop.
              http://farm8.staticflickr.com/7226/7...d1f1a0a9_c.jpg
              Zeer knap! kan zo in een magazine!
              Photography is a way to see the world in detail.
              Fotograaf op rust

              Comment


              • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                Knappe plaat willem x
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

                Comment


                • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                  Vandaag eens wat tutorials voor CS5 bekeken, hoofdzakelijk om te leren werken met layers etc...
                  Een eerste test gedaan en dit was het resultaat... Is toch verslavend die photoshop!
                  Bigger aint always better........ Unless you're me!

                  Comment


                  • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                    Nou, als dat je eerste probeersel is dan is het al erg goed geslaagd. Alleen: die schaduw op de voorgrond kun je beter weghalen want daar klopt niet veel van.

                    Comment


                    • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                      zeer mooie plaat
                      Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

                      Comment


                      • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                        Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                        Nou, als dat je eerste probeersel is dan is het al erg goed geslaagd. Alleen: die schaduw op de voorgrond kun je beter weghalen want daar klopt niet veel van.
                        Tnx! En ja, klopt, het was de eerste keer dat ik met CS5 werkte... EN die schaduw pfff idd! Toen hij af was dacht ik waarom niet nog een lichtbron toevoegen en kijken wat dat geeft... Nadat ik em hier postte viel mijne frank ook ineens Laten we zeggen dat zijn schaduw komt van mijn "flash"
                        Bigger aint always better........ Unless you're me!

                        Comment


                        • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                          willemx

                          super dat je in de Hall of Fame staat
                          Gefeliciteerd
                          Last edited by Sportsterpeke; 17 september 2012, 18:50.
                          Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

                          Comment


                          • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                            @willemx: een perfecte HoF-foto! Mijn felicitaties
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                            Comment


                            • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                              Gratz met je HOF
                              Neem anders ook een kijkje op mijn WEBSITE

                              Comment


                              • Proficiat met jouw HOF, Willemx
                                www.damafoto.be
                                Facebook Damafoto

                                Comment

                                Working...
                                X