Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Veborgen fotomappen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Veborgen fotomappen

Ik bewaar mijn fotos in "mijn afbeeldingen" ook wel in Picasa en Maggix en soms een bewerkte foto in Fhotodraw. Nu is het zo dat ik de laatste tijd als ik "mijn afbeeldingen" open er onderaan links staat : 10 objecten ( + 5 verborgen) , dat is met 1 begonnen en regelmatig komen er daar bij.Waar komen die verborgen mappen vandaan en wat zijn ze, en wat moet ik daar mee doen, ik kan ze niet bekijken en niet verwijderen, ik weet ook niet of dat nodig is.
    Onlang heb ik Maggix geinstalleerd en daar kon ik er 2 van zien staan in een mistachtige toestand. Kan iemand me daar meer over vertellen ,ik ben nog maar een beginner.
    Last edited by willytje65; 20 oktober 2008, 09:51. Reden: verplaatsen naar software

Re: Veborgen fotomappen

Sorry Willytje65 maar ik kan je niet helpen.
    Misschien je vraag ook eens in software posten?

Jo(han)
    Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

Willy met welk OS (XP, Vista, Mac, Linux,......) werk je? Het zou handig zijn om dat te weten.

Verborgen bestanden kun je meestal wel zichtbaar maken (de manier waarop hangt van je OS af), maar dit zullen waarschijnlijk bestanden zijn die het (foto)programma op dat moment gebruikt (een soort van reserve of werk copie) nu worden die bestanden meestal bij het afsluiten van het programma verwijderd, doch waneer het programma niet normaal afgesloten word kan soms zo'n werkcopie blijven staan op je computer..... bekijk je map eens zonder dat er (foto)programma actief is, via bestandsbeheer/verkenner..... en zet de optie verborgen bestanden weergeven aan, dan kun je meestal wel zien welke bestanden dit zijn (en zal het waarschijnlijk duidelijker worden waar ze vandaan komen).

Comment

Volgens mijn kennis in deze materie betreft het een file waar bepaalde omzettingsgegevens in staan als je de omzetting doet van RAW (NEF in mijn geval) naar JPPEG.
        Dan heb ik ook gemerkt dat ik een 2de file krijg bij mijn Jpeg.
        In mijn geval gaat het over een xmp-file en daar zit de metadata in.

Als je kan zien welke extensie van de file het is kun je hier eens kijken voor meer uitleg ivm de extensie.

http://filext.com

Wil je je verborgen bestanden kunnen zien ga je naar windows verkenner.
        in het menu "extra" vind je dan het tabblad "mapoties".
        in dit tabblad ga je naar "weergave".
        In het blad weergave scroll je naar onder en zie je "verborgen mappen en bestanden".
        daar heb je de optie of je ze wil zien of niet. klik het juiste aan verlaat verkenner en start verkenner dan terug op en nu kan je je verborgen bestanden zien.

Let wel op hiermee nu zie je alle verborgen bestanden en mappen. dus als je niet bekent bent met de omgeving van verborgen bestanden zet je ze best terug verborgen voor je dingen wist die je niet wilde wissen en zo je pc laat craschen.

ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb.

Comment

Working...
        X