Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips HDR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tips HDR

Is het beter om 3 foto's te nemen met auto braketing op +1 / -1 of op +2 / -2
    Of is het beter om Raw te trekken en dan saven als +1 / -1 of +2 / -2? Tiff heb ik ondernomen op een site.. Maar op sommige forums zeggen ze tegen mij van +1 / -1 te nemen en op andere is het beter +2 / -2 :s ik vind het iets verwarrend..
    Of krijg je nog beter als je er 5 neemt (of saved als het RAW is)?
    Yannick Desmet 2021
    yannickdesmet.com

Re: Tips HDR

102 stuks, succes

SF
    00.00 Gone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjele Bekijk bericht
      Is het beter om 3 foto's te nemen met auto braketing op +1 / -1 of op +2 / -2
      Of is het beter om Raw te trekken en dan saven als +1 / -1 of +2 / -2? Tiff heb ik ondernomen op een site.. Maar op sommige forums zeggen ze tegen mij van +1 / -1 te nemen en op andere is het beter +2 / -2 :s ik vind het iets verwarrend..
      Of krijg je nog beter als je er 5 neemt (of saved als het RAW is)?
      Met de zoekfunctie ga je wel wat draadjes over HDR vinden.
      Ik denk niet dat er een 'beste' methode is. Ik gebruik zowel de RAW, de 3-shoot als de 5-shoot bracketing (occasioneel zelfs een 7 of 9-shoot), soms met één stop verschil, soms slechts met 0.3 verschil.
      Ik maak al m'n foto's in RAW maar voor HDR gebruik ik de RAW bij bewegende voorwerpen, want dan kun je geen meerdere dezelfde foto's nemen. Voor de rest kies ik de instelling en de belichtings afwijking in functie van het contrast verschil tussen de fel belichte delen en de donkere schaduw delen in m'n foto.
      Even kijken wat de camera als belichtingswaarde geeft wanneer je spotmetered op een fel deel, idem op een donker deel en vergelijken met wat je camera neemt in de compo die je wil. Bracketing bereik tussen laatste en grootste verschil.
      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
      "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

De handleiding van Photomatix Pro is gratis te downloaden op hun site. Daar vindt je redelijk wat tips over HDR en waar je op moet letten.
        Als je het niet kan vinden, kan je als je wil, mij een PB sturen met je e-mail adres, dan bezorg ik je de handleiding via mail (op PDF formaat.)

Comment

Linkje naar de pdf :

PhotomatixPro3Mac.pdf
          α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
          Flickr____No place to be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
            Linkje naar de pdf :

PhotomatixPro3Mac.pdf
            Heb je dit ook in het nederlands, of waar kan ik alles vinden over hdr maar in het nederlands graag.
            Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

Comment

Working...
            X