Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lightroom rc 2.1

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• lightroom rc 2.1

Heeft er iemand de Lightroom RC 2.1 uitgeprobeerd. Momenteel gebruik ik de 2.0 en die is gewoon rampzalig, voor ik de RC 2.1 zou installeren zou ik graag eerst jullie bedenkingen willen horen. Weet er ook iemand wanneer de finale versie van de RC 2.1 zal uitkomen.

greetz
    www.graphic-tools.be | Nikon F100 | Nikon D300 | Nikon AF-S VR DX 18-200mm f:3.5-5.6 G IF ED | Nikon AF-S 24-70mm f:2.8 G IF ED | Nikon AF 50mm f:1.8 D | Nikon 60mm f:2.8G ED AF-S Micro | Tokina AT-X 11-16mm f:2.8 Pro DX | Nikon SB-900

Re: lightroom rc 2.1

Oorspronkelijk geplaatst door scarlac Bekijk bericht
    Heeft er iemand de Lightroom RC 2.1 uitgeprobeerd. Momenteel gebruik ik de 2.0 en die is gewoon rampzalig, voor ik de RC 2.1 zou installeren zou ik graag eerst jullie bedenkingen willen horen. Weet er ook iemand wanneer de finale versie van de RC 2.1 zal uitkomen.

greetz
    ik gebruik al een hele maand de 2.0 en thans tevreden van...
    Fotogallery
    My Pictureblog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FopSop Bekijk bericht
      ik gebruik al een hele maand de 2.0 en thans tevreden van...
      Ik ondervind ook geen problemen met LR 2.0
      Last edited by Ticor; 29 september 2008, 15:53.
      Mvg Tim

Comment

Wat is dan zo rampzalig aan de 2.0.?

Vind dat het hier en daar wel voor verbeteringen vatbaar is, maar vind het zeker niet rampzalig.
        Om op uw vraag te antwoorden; ik heb geen ervaring met de 2.1

Comment

Die is gewoon veel te traag, en blijft constant freezen voor soms meer dan 30sec. Kheb nogthans een rappe en recente PC met 2Gb.
          www.graphic-tools.be | Nikon F100 | Nikon D300 | Nikon AF-S VR DX 18-200mm f:3.5-5.6 G IF ED | Nikon AF-S 24-70mm f:2.8 G IF ED | Nikon AF 50mm f:1.8 D | Nikon 60mm f:2.8G ED AF-S Micro | Tokina AT-X 11-16mm f:2.8 Pro DX | Nikon SB-900

Comment

hmm, heb ik niet voor.

Trager is hij wel, toch op mijn G4 powerbook, met 1,25 gig,
            maar hier opt werk een intel mac, daar vliegt die gewoon op...
            Fotogallery
            My Pictureblog

Comment

Kzal dus nog een beetje wachten tot de RC 2.1 volledig klaar is en als een update aanschouwd wordt. Ik vertrouw geen beta-versies.

Comment

Ik gebruik wel de 2.1 betaversie en heb nog geen problemen hiermee ondervonden. Als 'k jou was zou ik de Beta er gewoon opzetten... Stel dat je toch problemen met de Beta tegenkomt, dan kun je vrij eenvoudig versie 2.0 terugzetten....
                www.indetailfotografie.nl

Comment

Het verschil tussen AMD en Intel is gigantisch als het op grafische prestaties aankomt. Ik had de keuze tussen twee PC's: een quadcore met AMD-processoren of eentje met Intel. De benchmarks liegen er niet om. LR2.0 64-bit draait als een zonnetje op mijn quadcore 2.5 ghz met 4 Gb RAM en ook wel een videokaart van 768 Mb. Dat zal ook nog wel een verschil maken.
                  ______
                  www.vue.photo

Comment

Kzal dus nog een beetje wachten tot de RC 2.1 volledig klaar is en als een update aanschouwd wordt. Ik vertrouw geen beta-versies.
                    Als het u niet deftig werkt, waarom dan niet proberen met de beta? Wat het je te verliezen?
                    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                    http://www.stevevandegaer.be

Comment

Ik draai Lightroom 2 op een pentium 4, 3Ghz met 1 GB ram en Vista erop (dus een oud brokje met z'n 4.5 jaar).

Het resultaat is zeker niet flitsend, maar het is werkbaar. Blokkages van 30 seconden heb ik nog niet gehad...
                      K'heb een database van een 12000 foto's onder lightroom (wat ook niet echt bevorderend is voor de snelheid), maar ik kan toch volgen met dat ding (t'is ook mogelijk dat ik zelf niet van de rapste ben natuurlijk).
                      Groeten,

Polleke

Comment

Ik heb lightroom 2.0 gebruikt sinds de betaversie op mijn macbook. Geen idee welke specificaties die heeft, maar lightroom werkte daar perfect en soepel op. Prachtig programma. Nu met de versie 2.1 zie ik heel weinig (eigenlijk geen) verschillen. Werkt nog steeds heel soepel en superfunctioneel voor het rappere postprocessinggedoe.

Ik kan me niet inbeelden dat adobe het zich kan permitteren om brol op de markt te gooien voor zoveelhonder euro per stuk. Ik ga er dan ook maar altijd van uit dat de nieuwe versies het gewoon prima doen. En dat was tot nu toe altijd het geval en nu nog steeds.

Andere keren heb ik altijd erg weinig verschil gezien tussen wat ze een beta-versie noemen en wat niet. Volgens mij is dat beta-gedoe niet meer dan een marketing-term om de 'early-adapters' bij de les te houden en op die manier een officiele upgrade met mediacampagnes en zo wat vlotter te laten verlopen.

Beta enkel voor testers? My ass ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                          Het verschil tussen AMD en Intel is gigantisch als het op grafische prestaties aankomt. Ik had de keuze tussen twee PC's: een quadcore met AMD-processoren of eentje met Intel. De benchmarks liegen er niet om. LR2.0 64-bit draait als een zonnetje op mijn quadcore 2.5 ghz met 4 Gb RAM en ook wel een videokaart van 768 Mb. Dat zal ook nog wel een verschil maken.
                          En wat is nu sneller AMD of Intel, want je post blinkt uit in onduidelijkheid...

hier een klein grafiekje...
                          Groeten,

Polleke

Comment

Die is gewoon veel te traag, en blijft constant freezen voor soms meer dan 30sec. Kheb nogthans een rappe en recente PC met 2Gb.
                            Vooral als je veel foto's in LL hebt gearchiveerd, is 2GB te weinig. Ik werk al jaren met 4GB op mijn Mac en dat worden volgende week op mijn nieuwe computer 10GB.
                            Lightroom en vooral Photoshop zijn zeer geheugen hongerig en gaan vrij snel virtueel geheugen aan maken via de harde schijf en dat werkt enorm vertragend.
                            Beter een wat trage computer met veel werkgeheugen voor LL & PS, dan andersom. 4 x 2Gb Kingston geheugenmodules kosten tegenwoordig ongeveer maar 300 euro.
                            Of het moet zijn dat er maar 2 geheugenslotjes (onbegrijpelijk) aanwezig zijn zoals bij veel PC's want dan wordt het 2 x 4Gb Kingston geheugenmodules voor 550 euro.

Comment

wat wel zo is, is dat Cs3 max 3Gb aan werkgeheugen herkent... Dus al heb je er 10, CS3 kan er max 3 gebruiken
                              Fotogallery
                              My Pictureblog

Comment

Working...
                              X