Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke PC voor fotoshop en Illustrator

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Minimum systeemeisen PS7:

System requirements

Windows

• Intel® Pentium® III or 4 processor

• Microsoft® Windows® 98, Windows 98 Second Edition, Windows Millennium Edition, Windows NT® with Service Pack 6a, Windows 2000 with Service Pack 2, or Windows XP

• 128 MB of RAM (192 MB recommended)

• 280 MB of available hard-disk space

• 800x600 color monitor with 16-bit color or greater video card

Macintosh

• PowerPC® processor (G3, G4, or G4 dual)

• Mac OS software version 9.1, 9.2, or Mac OS X version 10.1.3

• 128 MB of RAM (192 MB recommended)

• 320 MB of available hard-disk space

• 800x600 color monitor with 16-bit color or greater video card

Mac OS X support

Noctans, ik draai PS7 op een amd k6/2 350Mhz met slechts 192 ram, daarvoor draaide ik PS6 met slechts 64mb ram. Maat van mij draaide die op een PII 266Mhz. Dat zullen zowel de "minimum" systeemeisen zijn, handig werken is het niet.
    Simkin.

portfolio: http://www.megapixel.tk

Comment

Ik had niet gedacht van zoveel reactie te krijgen, bedankt.

Ikzelf heb dan maar eens gebeld naar Adobe. (Bij ons op het werk gebruiken ze die ook...)
      De minimumvereisten zijn inderdaad zoals Simkin ze aangeeft.
      Het feit waarom de Xeon niet goed werkt is dat deze niet echt ondersteund wordt in Photoshop.
      De nieuwe 8 zal dat wellicht wel doen. (Enkele maanden geduld nog)
      Hun tip is XP gebruiken op een Pentium IV en het RAM geheugen krijgt voorrang op de processorsnelheid.
      Een dual Pentium IV wordt wel ondersteund!!

Bye, heb wel nog steeds m'n D10 niet ... jammer...
      Canon 10D, gLaasjes, lampjes,...
      LidNr. BD0211BE

Comment

Trouwens, met een PIV bedoeld men steevast "PIV or equivalent" dwz het gaat net zo goed met een Athlon XPXXXX+
        Simkin.

Comment

Originally posted by mark911be
          Een vriend van mij heeft een Dual processor XEON om fotoshop te draaien.

Mijn vraag hierbij is of Adobe fotoshop en Adobe Illustrator wel dual processoren ondersteunen???

Ik zie alvast weinig verschil met mijn eigen PIV.

Wat is de ideale configuratie om zware fotobewerkingen te doen.
          We durven hier wel snel met 100MByte bestanden werken.

Bedankt voor de input
          PS werkt perfect op alle multiprocessorsystemen, zowel PC als Mac.

Adobe is een van de weinige fabrikanten waarvan nagenoeg alle software multithreaded is. Dat geldt dus ook voor Photoshop.
          Draai je bijvoorbeeld actions in Photoshop, dan betekent dit dat Photoshop beide processoren zal gebruiken in plaats van één, wat bij single-threaded software (zoals bv. Paint Shop Pro) niet het geval is.

Hoeveel geheugen je nodig hebt, hangt af van het aantal megapixels van je camera. Bij kleinere P&S-camera's volstaat een minder krachtige PC, als je een DSLR hebt, kun je alle power die je kunt vinden echt wel gebruiken. 512 mb is een absoluut minimum om comfortabel te kunnen werken zonder lange wachttijden. Hangt er wellicht vanaf wat je zelf als "comfortabel" beschouwt maar ik heb een hekel aan een PC waar ik constant met mijn vingers zit te draaien omdat ie bezig is.

Ik heb een werkstation met twee Xeon-processoren van 1,7 GHz. Ik draai alles onder W2K en in combinatie met mijn Cheetah van 15000 tpm en mijn Maxtor van 100 giga met 8 mb cache gaat het als een trein.

Terwijl ik YarcPlus bijvoorbeeld een reeks CRW-bestanden laat converteren (het RAW-formaat van Canon), heb ik de tweede processor vrij voor andere zaken aangezien YarcPlus single-threaded is en maar één processor tegelijk kan gebruiken.

Ik werk bovendien met twee schermen. Twee grote 19-inchers van Sony. Heerlijk. ;-)

Nadeel is alleen de prijs van een dergelijk systeem. Maar als je kunt investeren in een DSLR en wat lenzen, kun je je ook wel een degelijke PC permitteren zeker?

Frank

Comment

Originally posted by frankonl
            Originally posted by mark911be
            Ik werk bovendien met twee schermen. Twee grote 19-inchers van Sony. Heerlijk. ;-)

Frank

Ewwww lasnaden
            Simkin.

Comment

Working...
            X